Beantwoord

Iphone 6 valt spontaan uit - Apple erkent probleem -

Na de laatste update van software valt mijn Iphone 6 constant spontaan uit alsof de batterij op is. Pas na contact met een oplader start hij weer. Vervolgens valt hij, ondanks volle batterij, tijdens gebruik weer uit.

- Contact met Apple Support-
Stap 1. Harde reset > geen effect
Stap 2. Kalibreren batterij > geen effect
Stap 3. Hele Iphone leegmaken en herstellen als "nieuwe iphone". 48 uur lang als nieuwe iphone gebuiken. > geen effect
Stap 3. < eindelijk doorgestuurd naar tweedelijns support > hardware check en nogmaals iphone leegmaken en herstarten als nieuwe iphone > geen effect

Toen kwam de erkenning dat ook na hardware support check de batterij niet defect is maar dit een probleem is dat optreedt bij vele Iphone 6 eigenaren. De nieuwe IOS10 i.c.m. een groot aantal Iphone 6 telefoons blijkt een vervelend gevolg te hebben. Momenteel is er een callback plan voor de Iphone 6s maar is er nog geen callback voor de normale Iphone 6. Wel erkend mijn contact bij Apple dat het bekend is dat ook veel Iphone 6 telefoons dit probleem hebben. Omdat ik de telefoon bij KPN heb aangekocht en niet bij Apple moet ik mij nu bij KPN melden voor (fabrieks)garantie. Ik heb tevens contactgegevens van Apple Senior Advisor voor verificatie.

Online kan ik alleen een reparatie formulier invullen maar ook een nieuwe batterij gaat niet helpen. Per telefoon kan ik geen technische ondersteuning krijgen.

Help!? graag contact.
icon

Beste antwoord door Cindy_ 10 april 2017, 14:43

Hoi Lex, graag gedaan. Dan hoort 'ie in ieder geval niet bij de reeks toestellen waarbij dit een bekend probleem is. Het enige dat ik je kan aanraden is je toestel weer aanbieden ter reparatie, ondanks dat dat het antwoord is dat je liever niet krijgt denk ik. Op afstand kan ik vrij weinig voor je betekenen helaas.

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Ik ken het probleem, erg vervelend inderdaad. Heb je nog garantie? Dan zou ik hem gewoon opsturen naar KPN en de batterij laten vervangen.

kpnmarc937 schreef:

Online kan ik alleen een reparatie formulier invullen maar ook een nieuwe batterij gaat niet helpen.

Dit begrijp ik niet helemaal. Dit probleem ontstaat juist door de batterij. De callback actie die Apple in het leven geroepen heeft is juist ter vervanging van de batterij. Ik hoop dat KPN je verder zal helpen!
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum kpnmarc937! Balen dat je telefoon niet meer goed werkt na de update. Ik stuur je een privébericht met daarin de vraag of je een aantal gegevens kan delen. Aan de hand van je gegevens laat ik je weten wat de vervolgstappen zijn.
Reputatie 3
Badge +1
We gaan uitzoeken of meerdere klanten last hebben van dit probleem. Dit komt niet zo vaak voor en daarom duurt het iets langer om dit uit te zoeken. I keep you posted!
Hoor graag. Bij Apple is het een zeer bekend probleem. Begon met de 6s maar ook bepaalde serie 6 hebben er last van. De Apple Senior Support medewerker had exact hetzelfde probleem. Bij hem is de batterij vervangen maar dat hielp niets. Ook de Remote Support op mijn phone liet geen probleem met de batterij zien.

gr
marc
Reputatie 3
Badge +1
Hi Marc, inmiddels heeft Apple een nieuwe update waardoor jouw probleem uit de lucht zou moeten zijn, zie het artikel van techcruch .
Hi Madelon,

I wish. Ik behoor tot de categorie waar dit dus niet bij helpt.

Om de update te effectueren heb ik juist mijn Iphone moeten leeg halen en via "herstel" en "opstart als nieuwe iphone" deze laatste versie geinstalleerd. De test was om dan 48uur als nieuwe iphone te kijken of hij nog steeds uitvalt/zwart scherm gaat en alleen kan opstarten in de oplader. Dat is helaas het geval.

Om die reden heeft Apple mij ook teruggestuurd naar jullie als aanspreekpunt voor garantie. Als ze hem zelf aan me hadden gekocht was hij omgeruild voor een werkende refurbished 6.

Graag hoor ik van je.

mvg
marc
Reputatie 7
Badge +27
Wat balen, zeg.. Ik neem het even over van mijn collega Madelon. Inmiddels heb ik contact met een afdeling die hier hopelijk meer over kan vertellen. We kunnen twee dingen doen: of je stuurt je telefoon ter reparatie in naar ons , of we wachten de reactie van eerdergenoemde afdeling even af. Ik verwacht deze vanavond of anders dit weekend nog te krijgen. Je kunt het toestel dan altijd na het weekend nog insturen. Laat je het me weten?
Hi, Ik zou de reactie even afwachten. Zover ik begreep van Apple is er nog geen duidelijke oplossing om dit probleem te verhelpen. Daarvoor zou je evt navraag kunnen doen bij de Apple medewerker van Support (leidinggevende) die ik aan Madelon heb doorgegeven.

Mocht jullie afdeling toch zeggen dat ik hem op moet sturen dan doen we dat en zien we vanzelf wat ze gaan doen.

Hoor van je.

mvg
Marc
Reputatie 7
Badge +27
Ah, ik zie inderdaad je bericht aan Madelon waar je dat zegt. We wachten morgen even af en dan hoor je van me 🙂
heb om het web ook nog wat info gevonden. 20% van de gebruikers iphone6 blijft probleen houdeb. In VS hebben ze een programma om die telefoons terug te halen en aanpassingen (batterij vervanging en herstel) te doen. Heb Apple gemaild of dit voor mij ook een oplossing kan zijn.

ze gaven nl aan van niet...

als ik wat hoor laat ik dat ook weten.

gr
marc
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Marc, je hebt een bericht in je inbox. Ik heb je geprobeerd te bellen, maar kon je niet bereiken. Als je reageert op het privébericht dan neemt Marcia het contact hierna weer over 🙂.
zag je bericht Cindy. Ik reageer binnen paar minuutjes.

gr
Marc
Beste, ik heb hetzelfde probleem met een spontaan uitvallende iPhone 6s. Ik heb hem opgestuurd via de KPN winkel maar kreeg hem terug met de reactie 'niet defect', en dus niet gerepareerd. Vandaag viel hij weer rond 2 uur 's middags uit. Wat kan ik nu het beste doen? Nieuwe updates staan er op
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Lex, welkom op het forum. Wat irritant dat je toestel onverwachts uitvalt en dat het lijkt alsof er niks mee aan de hand was tijdens het opsturen voor reparatie. Dat strookt niet helemaal met elkaar natuurlijk. Er zijn een aantal reeksen van de 6S waarbij de batterij niet goed is en die Apple kosteloos vervangt. Wil je eens kijken of jouw toestel hiervoor in aanmerking komt? Dat kun je hier zien. Laat je het me weten?
Hi Cindy, dank voor je snelle antwoord. Mijn telefoon komt helaas niet in aanmerking voor dat terugroep programma.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Lex, graag gedaan. Dan hoort 'ie in ieder geval niet bij de reeks toestellen waarbij dit een bekend probleem is. Het enige dat ik je kan aanraden is je toestel weer aanbieden ter reparatie, ondanks dat dat het antwoord is dat je liever niet krijgt denk ik. Op afstand kan ik vrij weinig voor je betekenen helaas.
Hi Lex,

Sorry dat ik niet eerder geantwoord heb. ... beetje druk.

Het probleem is veel groter dan alleen de beperkte 6S terugroep actie die er nu is. APPLE krijgt enorm veel klachten.

Heb je de hardware check laten doen door APPLE? Heb je de batterij al gekalibreerd en getest of het probleem er ook is zonder je eigen apps e.d. (dus volledige reset en dan paar dagen testen). Dit zijn de punten die ik eerst moest doen. Dat hielp niet en toen:

Als je telefoon jonger is dan 1 jaar kan je Apple Service inschakelen en zullen ze je waarschijnlijk doorsturen naar de shop die hem dan gaat bekijken. Blijkt het niet aan de levensduur van de batterij te liggen dan vervangen ze deze kostenloos voor je.

Is de telefoon ouder dan 1 jaar maar binnen 2 jaar dan heb je eigenlijk nog steeds volledige garantie maar moet je bij je reseller zijn (KPN). Reparatie zal dan nodig zijn. Als ze, zoals de eerste keer zeggen, geen mankement in de batterij gevonden hebben is juist duidelijk dat het probleem is dat de software en hardware problematiek speelt. Dan moeten ze dus de batterij gaan vervangen (of een refurb geven als alternatief).

Hoop dat het goedkomt maar op het forum zijn ze erg okay om je te helpen!

gr
marc
Reputatie 7
Badge +23
He Marc, bedankt voor de goede tip om de batterij te kalibreren en ook om naar de Apple store te gaan wanneer Lex in het 1e jaar van zijn garantie zit 🙂.

Reageer