Ongeveer een half jaar geleden heb ik bij KPN een iPhone Xs 64GB Goud aangeschaft.
De telefoon werkte altijd goed en ik heb hem wel eens in het water gehad. Daarna werkte die altijd nog perfect. Tot 2 maanden later, het begon een groene waas over het scherm, toen allerlei groene strepen over het beeld en als laatste werd de telefoon helemaal zwart. De telefoon functioneerde nog wel want, SOS-noodmelding en Siri etc. werkte nog wel alleen je had geen beeld.
De “water-indicator” was nog wit. Dat zou moeten betekenen dat er geen water in de telefoon zit.
Hierna ben ik naar de KPN-winkel gegaan en heb ik mijn telefoon ingeleverd om te laten repareren. Alles kwam goed en het zou onder de garantie vallen want het was gewoon een defect beeld. Althans dat zeiden ze, een week later kreeg ik een mail van Teleplan. Er was een diagnose gesteld, vloeistofschade zeiden ze.
Nu heb ik een rekening van 637 euro gekregen omdat vloeistofschade niet onder de garantie valt.
Nu vraag ik me af: hoe is er vloeistofschade als de water-indicator wit is en er geen beschadigingen op de telefoon zijn. En waarom garandeert de KPN mij dat het onder de garantie valt?
Ik vind dit geen service en zou graag mijn telefoon gerepareerd willen hebben.
Mvg,
Hugo
Beste antwoord door huistijger
Bekijk origineel