Beantwoord

iPhone Xs waterschade

  • 9 August 2019
  • 5 reacties
  • 788 keer bekeken

Hallo lezers,

Ongeveer een half jaar geleden heb ik bij KPN een iPhone Xs 64GB Goud aangeschaft.
De telefoon werkte altijd goed en ik heb hem wel eens in het water gehad. Daarna werkte die altijd nog perfect. Tot 2 maanden later, het begon een groene waas over het scherm, toen allerlei groene strepen over het beeld en als laatste werd de telefoon helemaal zwart. De telefoon functioneerde nog wel want, SOS-noodmelding en Siri etc. werkte nog wel alleen je had geen beeld.
De “water-indicator” was nog wit. Dat zou moeten betekenen dat er geen water in de telefoon zit.
Hierna ben ik naar de KPN-winkel gegaan en heb ik mijn telefoon ingeleverd om te laten repareren. Alles kwam goed en het zou onder de garantie vallen want het was gewoon een defect beeld. Althans dat zeiden ze, een week later kreeg ik een mail van Teleplan. Er was een diagnose gesteld, vloeistofschade zeiden ze.
Nu heb ik een rekening van 637 euro gekregen omdat vloeistofschade niet onder de garantie valt.
Nu vraag ik me af: hoe is er vloeistofschade als de water-indicator wit is en er geen beschadigingen op de telefoon zijn. En waarom garandeert de KPN mij dat het onder de garantie valt?
Ik vind dit geen service en zou graag mijn telefoon gerepareerd willen hebben.

Mvg,
Hugo
icon

Beste antwoord door huistijger 9 August 2019, 13:14

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Hugo The
Dat de telefoon tegen water kan wil zeggen dat hij spatwaterdicht is.
Je ziet wel testen op het internet en dan dompelen ze hem helemaal onder water, maar daar is hij niet op gemaakt.
De KPN-winkel heeft natuurlijk niet kunnen zien dat hij waterschade heeft, de TD heeft het na openen wel kunnen zien.
En op waterschade staat inderdaad geen garantie.
En niet teveel vertrouwen op de water-indicator.
Hoi @Hugo The
Dat de telefoon tegen water kan wil zeggen dat hij spatwaterdicht is.
Je ziet wel testen op het internet en dan dompelen ze hem helemaal onder water, maar daar is hij niet op gemaakt.
De KPN-winkel heeft natuurlijk niet kunnen zien dat hij waterschade heeft, de TD heeft het na openen wel kunnen zien.
En op waterschade staat inderdaad geen garantie.
En niet teveel vertrouwen op de water-indicator.

Bedankt voor uw snelle reactie Huistijger

Toch geeft Apple zelf aan dat er een IP68 chip inzit dat zou betekenen dat die 1 uur lang in 2m diep water zou kunnen liggen. Zelf heb ik mijn telefoon nog geen minuut in 1m diep water gehad. Daarna werkte die nog 2 maanden lang perfect en heb ik hem niet meer in het water gehad. Hoe kan het dat die 2 maanden later toch ineens stopt met werken?
Reputatie 7
Badge +21
Toch geeft Apple zelf aan dat er een IP68 chip inzit dat zou betekenen dat die 1 uur lang in 2m diep water zou kunnen liggen. Zelf heb ik mijn telefoon nog geen minuut in 1m diep water gehad. Daarna werkte die nog 2 maanden lang perfect en heb ik hem niet meer in het water gehad. Hoe kan het dat die 2 maanden later toch ineens stopt met werken?

Zoiets is altijd erg vervelend Hugo.
Als de TD het niet kan / wil oplossen dan zou je nog een poging bij Apple kunnen proberen.
Maar probeer eerst of je de TD nog kunt overtuigen.

Heb je je gegevens al ingevuld zodat webcare misschien nog wat voor je kan doen?
Zet dan alsnog je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Hugo The, Wat balen dat de schade van het toestel niet onder garantie valt. Jouw gegevens zie ik nog niet terug in je forumprofiel. Als je jouw 06, postcode, huisnummer en klantnummer(s) zou willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Kan ik uitzoeken waarom het niet onder garantie valt.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag @Hugo The !

Reageer