Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Sticky

Is je telefoon kapot of gestolen? Hier lees je wat je moet doen!

Reputatie 6
Badge +16
  • Moderator
  • 8977 reacties
Oh nee, je bent je mobiele telefoon kwijt of hij is kapot. Dat is nooit leuk. Wat je nu moet doen, dat lees je hieronder.

Mijn toestel is gestolen of kwijt, wat moet ik doen?
Blokkeer je simkaart direct! Zo voorkom je dat iemand anders kosten maakt met jouw toestel. Dit kun je doen via MijnKPN. Ga naar “service” - “Sim (de)blokkeren”. Hierop kun je ook inloggen op een computer. Ben je verzekerd? Doe dan aangifte in het geval van diefstal. Als je in het buitenland bent, dan kun je de aangifte daar doen.
Hierna kun je een melding maken van het verlies of diefstal. Wij nemen je melding in behandeling en je ontvangt bericht van ons per brief of de verzekering dekking biedt in jouw geval.
Je kunt via MijnKPN een vervangende simkaart aanvragen. Deze sturen we gratis naar je toe. In de meeste gevallen heb je die binnen 2 werkdagen in huis. Je kunt ook naar de dichtstbijzijnde KPN winkel voor een nieuwe simkaart.

Hoe bied ik mijn toestel ter reparatie aan?
Oei, er zit een kras in je scherm! Wat je nu kunt doen, dat lees je hier. Je kunt met je toestel en de garantiebon naar de winkel toe. Heb je een verzekering bij je toestel afgesloten? Dan kan alleen de contractant met een geldig id-bewijs met het toestel naar de winkel. Je telefoon wordt opgestuurd naar Teleplan om deze te laten maken. Doorgaans ontvang je je toestel binnen 2 weken weer terug. Dat kan anders zijn wanneer er onderdelen niet op voorraad zijn. Je toestel wordt na het repareren teruggestuurd naar de winkel en de winkel neemt contact met je op zodra je je telefoon kunt ophalen.

Waar moet ik aan denken als ik mijn toestel wegbreng?
- Verwijder je geheugenkaart als deze in je toestel zit
- Maak een back-up van je telefoon.
- Zet “Find my iPhone” uit als je een iPhone hebt
- Verwijder je simkaart

Krijg ik een leentoestel?
Als je geen verzekering hebt afgesloten krijg je geen leentoestel.

Wordt mijn telefoon altijd onder de garantie gerepareerd?
Fabrieksfouten worden onder de garantie gerepareerd. Schade door het gebruik van je toestel wordt niet onder de garantie gerepareerd. Denk hierbij aan druk- of valschade. Hier kun je een servicecontract voor afsluiten bij de aanschaf van je toestel bij KPN.

Wat gebeurt er als mijn toestel niet onder de garantie wordt gerepareerd?
Dan ontvang je een prijsopgave van Teleplan. Zodra je deze accepteert, dan wordt je toestel gerepareerd voor het bedrag van de prijsopgave. Kies je ervoor om je toestel niet te repareren? Dan wordt er een bedrag van € 36,00 in rekening gebracht voor de onderzoekskosten. Je ontvangt dan je toestel terug zonder reparatie. Het bedrag kun je betalen met iDeal of een overschrijving. Heb je vragen over een betaling of ontvangen prijsopgave? Neem dan rechtstreeks contact op met Teleplan via 0800-820008 of mail naar prijsopgave@teleplan.com.

Waar kan ik de status van mijn reparatie inzien?
Dat kan gemakkelijk online via E-repair. Je ontvangt een ordernummer/bonnummer in de winkel. Aan de hand van dit nummer kun je je reparatie inzien. Heb je deze even niet bij de hand? Geen probleem. Het kan ook met je 06-nummer en je postcode/huisnummer via E-repair.

Welke verzekeringen kan ik afsluiten?
Je kunt bij het verlengen of afsluiten van je abonnement een verzekering afsluiten. Deze kun je later niet meer toevoegen.
We hebben twee verschillende verzekeringen, een schadeverzekering en een totaalverzekering. De schadeverzekering geeft dekking bij val- en waterschade. Gebruikersschade zoals deukjes of krassen kun je niet op de verzekering verhalen. De totaalverzekering geeft hierbij ook nog eens dekking voor verlies en diefstal. Bij de verzekering horen voorwaarden. Neem deze altijd door, voordat je een verzekering afsluit. Zo kom je niet voor onaangename verrassingen te staan en weet je van tevoren wat het eigen risico is dat in rekening gebracht wordt. De 1e keer eigen risico varieert van € 50,00 tot € 90,00. Dit is afhankelijk van het soort telefoon dat je gebruikt.

Wanneer mag ik mijn verzekering opzeggen?
Je kunt op elk gewenst moment de verzekering opzeggen. Dit kan je doen door ons te e-mailen of schrijven, via MijnKPN, of door te bellen naar 1200. De verzekering loopt door tot de laatste dag van de maand waarin is opgezegd.

Hoe herken ik mijn garantiebewijs?
Dat is de kassabon die je in de KPN winkel hebt gekregen of de leverbon die je bij een online bestelling hebt gekregen. Hier staat het imei-nummer van je toestel op.

De bevestiging van je bestelling is geen garantiebewijs. Hier staat het alleen het type telefoon op. Niet het imei-nummer. Bewaar de kassa- of leverbon dus goed!

Heb je nog vragen of mis je informatie? Laat het me vooral weten door onder dit topic te reageren.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Cindy_ schreef:

Ben je verzekerd? Doe dan aangifte in het geval van diefstal. Als je in het buitenland bent, dan kun je de aangifte daar doen.

Kan je niet sowieso beter aangifte doen?
Reputatie 6
Badge +16
@RobinFlikkema; ja dat klopt helemaal! Voor de verzekering is het verplicht om dit te doen, om zo aanspraak te te kunnen maken hierop.
Goede morgen, mijn beelscherm is kapot van mijn sony xperia 5, barsten plus touchscreen doet het niet meer. Nu wil mijn schade verzekering de kosten weten wat het ongeveer gaat kosten. Weet iemand dat ongeveer?
Bedankt alvast sylvia
Reputatie 5
Dat kan nogal uiteenlopen, ligt er bijvoorbeeld aan waar je naartoe gaat, voorbeelden 60 - 160 euro. + kosten nieuw scherm.
Meer info..
http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/telefoonscherm-kapot-de-reparatiekosten-op-een-rij/
Dank je wel voor je reactie
Reputatie 5
Graag gedaan jongedame !:)
Reputatie 6
Badge +17
Als je niet kiest om hem bij KPN te repareren, veel bedrijven kunnen je vooraf een accurate indicatie geven.
Reputatie 5
Klopt RobinFlikkema. Ik kijk zojuist op medi*m*rkt en dat geeft al een goed beeld..

Reageer