Vraag

Klacht over afhandeling probleem met Samsung Galaxy S6 edge

• 15 september 2016
  • 1 reactie
  • 300 keer bekeken

Afgelopen december mocht ik dan eindelijk mijn abonnement verlengen!
Super! dacht ik.
Dus ik blij naar de KPN winkel om een nieuwe telefoon uit te zoeken.
De galaxy s6 was op dat moment toch wel de dikste telefoon die er was.
Nadat ik besloten had om de groene te nemen waren we er helemaal over uit en was alles getekend en wel.
In eerste instantie was ik super blij met mijn nieuwe toestel.
Maar na de eerste 2 weken begon de ellende.
Het toestel kreeg een eigen wil. Hierdoor waren er apps zoals facebook, instagram of zelfs het memopad van samsung zelf die zich af sloten.
Nou was dat niet te vaak zo dus dat valt te overleven (ookal hoort het natuurlijk niet).
tot ergens in april/mei de nieuwe update uit kwam.
De update zou er voor zorgen dat de meeste bugs uit de telefoon waren zodat deze weer super zou gaan lopen.
Tot mijn grote verbazing was het alleen maar erger geworden.
Daarnaast kreeg ik voor mijn oude vertrouwde toetsenbord een toetsenbord terug waarvan het sterk leek of hij dyslexie had. Dit toetsenbord verdraaide al mijn zinnen en woorden, daarnaast sloeg deze niets op wat ik zelf typte en hem wou laten onthouden.
Naja goed, dan maar beter leren typen en alle autocorrect functies uitschakelen.
Dus in korte tijd al 2 problemen die er uiteraard niet horen te zijn besloot ik maar eens een hard reset te proberen.
Dit mocht ook niet baten.
"Oke, dan laat ik het wel zo dacht ik.." Want met werk ect. had ik geen tijd om naar de winkel te gaan.
Toen kwam het volgende probleem, eentje waar ik me toch wel heel erg aan stoorde, omdat het voor mij niet meer mogelijk was om de telefoon op bepaalde moment vast te kunnen houden.
Tijdens het draaien van apps (als deze aan bleven) of als ik me telefoon aan de oplader had werd mijn telefoon warm. en dan bedoel ik niet warm zoals een frikandel uit de muur van de febo, maar warm als een verse frikandel die net uit de frituur bij de snackbar hier op de hoek gehaald was.
De telefoon werd heet. Zo heet dat het voor mij niet meer mogelijk was om het apparaat op te pakken of er met mijn vingers op te drukken.
Hiervoor natuurlijk meteen een hard reset gedaan omdat de telefoon misschien overbelast raakte door de 5 apps die perfect draaide op mijn s4.
zodoende de telefoon weer in fabrieksinstellingen en na een dag was het alweer zo ver.
Tijdens het slapen draaide ik mij om en kwam ik met mijn hand op mijn telefoon terecht.
De telefoon was op dat moment zo heet dat ik een lichte brandwond op mijn hand had. en dat terwijl mijn telefoon gewoon aan de oplader zat zonder draaiende applicaties.
Goed, opzoeken wat dit betekend natuurlijk.
Op internet kreeg ik forums te zien waarop stond dat dit een bekend probleem is bij de S6 edge.
Er werd aangeraden meteen de telefoon terug te brengen vanwege de garantie aangezien dit natuurlijk niet normaal was.
Bijna alle berichten die ik erover gelezen heb waren van mensen die terug gingen naar de verkoper en meteen een nieuw toestel verkregen van de verkoper omdat dit een bekend probleem was bij Samsung.
Dus ik vandaag naar de winkel om mijn verhaal te doen.
De verkoper interesseerde het maar weinig wat ik met mijn toestel had en wat de garantie was.
Hij zei "we gaan hem opsturen naar onze reparateur en dan krijgt u hem binnen 3 weken weer terug".
Hoezo? Dit is fabrieksgarantie dus ik hoor gewoon een nieuw toestel te krijgen.
Ik ben erg teleurgesteld in de wijze waarop jullie om gaan met vaste klanten die al jaren bij jullie een abonnement hebben.
Nu hoop ik dat het probleem opgelost kan worden uiteraard, maar vind het ongekend dat waar andere bedrijven een nieuw toestel in de plaats laten komen voor dit probleem jullie hem simpelweg naar een bedrijf toe brengen die er 3 weken voor nodig heeft om een diagnose vast te stellen waarvan iedereen het antwoord eigenlijk al kan vinden op het web.
Hopelijk kunnen jullie iets met dit bericht want in de winkel kunnen ze hier weinig mee.

Met vriendelijke groet,
Dennis Noor

Admin: titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden

1 reactie

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Dennis, welkom op het forum! Wat een verhaal!

Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent in het feit dat je toestel opgestuurd is, terwijl je verwacht had meteen een nieuw toestel mee te krijgen! Als blijkt dat het toestel niet meer te repareren is, zal vervanging ervan plaatsvinden. Helaas zal je hier nog even geduld voor moeten hebben 😞 Laat je me weten hoe het verder gegaan is?

Reageer