Beantwoord

Klacht over oplossing storing gezichtsherkenning iPhone X

  • 19 November 2019
  • 3 reacties
  • 139 keer bekeken


Ik heb mijn iphone x opgestuurd (binnen de garantie) voor reparatie omdat de gezicht herkenning niet meer werkt. de reparatie afdeling heeft gereageerd met de mededeling dat er "vloeistof" is geconstateerd en dat er daarom geen reparatie of vervanging mogelijk is. de front camera werkt naar behoren als ik daarmee wil filmen of fotograferen. als ik de camera gebruik om gezicht herkenning mee in te stellen werkt het niet, terwijl het de zelfde camera is. dit heeft mijn inziens niets met vocht te maken. tevens is het zo dat het toestel in nieuwstaat verkeerd, ik ben er zeer zuinig op.  apple garandeert dat het toestel waterdicht is tot 6 meter diep en een uur lang. het toestel is nog nooit onder water geweest, laat staan op 6 meter diep. nu is het wellicht toch zo dat er vocht in het toestel is gekomen (?) maar dat staat los van het functioneren van de gezicht herkenning. 
ik vind het erg kort door de bocht om een storing die, zoals het lijkt, niets met de klacht te maken heeft, niet op te lossen omdat er "contact met vloeistof is geconstateerd" tevens omdat het toestel verder geen enkele storing vertoond.

ik hoop datt eea duidelijk is en ik zou het erg op prijs stellen als u mij tegemoet kan komen of op een andere manier dit probleem wilt behandelen. 

alvast hartelijk dank,
met vriendelijke groet,

Ludo 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 22 November 2019, 14:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @plaatjesmaker, welkom hier op het Forum. 

Ik lees dat jouw toestel opgestuurd is omdat de gezichtsherkenning niet meer werkt. Er zou vocht geconstateerd zijn in het toestel waardoor deze niet gerepareerd kan worden. Nu heb ik even meegekeken aar de status bij e-repair. Dat waar het toestel naartoe gestuurd is. Ik zie inderdaad dat er vocht geconstateerd is. De vochtindicatoren zijn rood gekleurd, dat is te zien op de foto's. Ik zie ook dat je een prijsopgave hebt ontvangen toch voor reparatie? Ik begrijp in ieder geval je verhaal. Ik zal morgen nog even weer navraag doen bij e-repair wat er verder nog aan de hand is. Ik zal dan weer van mij laten horen. 

Reparatie is niet mogelijk. Alleen vervangen door een nieuw (lees 2e hands) toestel. Sowieso onderzoek kosten. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb even gebeld, reparatie is niet meer mogelijk. Dit omdat de vloeistofindicatoren rood zijn. Dat betekent dat er vloeistof in het toestel heeft gezeten. Deze zijn normaal wit namelijk. Hoe het daar gekomen is is niet te constateren natuurlijk. Dat het balen is begrijp ik heel goed. Je hebt een voorstel gehad voor een prijsopgave. Als je daar mee akkoord graag krijgt je een nieuw toestel van de fabrikant, dus geen 2e handse. De garantie van het oude toestel blijft dan doorlopen. Meer kan ik er niet van maken. :(

 

Ik weet niet of je nog behoefte aan hebt. Tweakers heeft nog een artikel geschreven over waterschade.