Beantwoord

Klacht over reparatie telefoon via Teleplan

  • 24 June 2020
  • 4 reacties
  • 220 keer bekeken

Badge

Teleplan.…

 

 

Ik stuur mijn telefoon op, via de winkel in Enschede,  omdat hij ineens bleef opstarten en hij maar in die loop bleef hangen.

 

Gevalletje moederbord/mainboard wat kapot is (ervaring uit vorige toestellen), zojuist krijg ik na een week eindelijk bericht.

Prijsopgave voor reparatie, mainboard is kapot (zoals al geconstateerd door mezelf, en ben niet eens een technicus) door onjuist gebruik (?) Wat is onjuist gebruik... gooien met een toestel, laten vallen van een toestel. Hoe kan een puntgaaf toestel uit februari 2019, wat altijd in een hoesje heeft gezeten, nooit gevallen is, bescherming voor het display heeft nou onjuist gebruikt zijn?

Prijsopgave bedraagd 199,95 (!) voor een toestel wat nieuw 240 euro heeft gekost.…

 

Na al die jaren met onzin (en in mijn ogen oplichting) ben ik wel een beetje klaar met kpn reparatie service…

Schandalig hoe jullie de mensen oplichten

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart_ 30 June 2020, 11:04

Bekijk origineel

4 reacties

Badge

Zowel prijsopgave@teleplan.com als KPN reageren niet meer tot op heden. Slechte service... 

Badge

Zojuist is het door KPN netjes opgelost, althans door de klachtendesk.

 

Vertrouwen in KPN was naar het 0 punt gedaald maar deze mevrouw heeft een passende oplossing geboden, chapeau!

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Kuipersje89 Welkom hier op het KPN Forum. Dank dat je je verhaal hier verteld en goed om te zien dat je inmiddels al via de klachtenafdeling een oplossing hebt gekregen. 

Op dit Forum gaan klanten van KPN met elkaar in gesprek en helpen elkaar bij het vinden van oplossingen. Moderators zoals ik zorgen dat alle informatie goed vindbaar is en dat gesprekken goed verlopen. Natuurlijk helpen we waar dat nodig is, maar dat kan soms even duren. 

Inhoudelijk dan: ik ben geen schade-expert en ik kan niet beoordelen of de schade aan je toestel is veroorzaakt door onjuist gebruik of een kwestie is van een technisch defect. Ik ben het wel met je eens dat er het nodige moet gebeuren om een moederbord kapot te krijgen en dat de kosten van reparatie erg dicht in de buurt komen van de nieuwprijs van het toestel. Daarom ben ik ook blij dat de collega van de klachtenafdeling je heeft kunnen helpen. 

Badge

Hallo @Kuipersje89 Welkom hier op het KPN Forum. Dank dat je je verhaal hier verteld en goed om te zien dat je inmiddels al via de klachtenafdeling een oplossing hebt gekregen. 

Op dit Forum gaan klanten van KPN met elkaar in gesprek en helpen elkaar bij het vinden van oplossingen. Moderators zoals ik zorgen dat alle informatie goed vindbaar is en dat gesprekken goed verlopen. Natuurlijk helpen we waar dat nodig is, maar dat kan soms even duren. 

Inhoudelijk dan: ik ben geen schade-expert en ik kan niet beoordelen of de schade aan je toestel is veroorzaakt door onjuist gebruik of een kwestie is van een technisch defect. Ik ben het wel met je eens dat er het nodige moet gebeuren om een moederbord kapot te krijgen en dat de kosten van reparatie erg dicht in de buurt komen van de nieuwprijs van het toestel. Daarom ben ik ook blij dat de collega van de klachtenafdeling je heeft kunnen helpen. 

 

 

Laat ik het zo zeggen, als ik een software/hardware probleem heb binnen garantieperiode ga ik niet een 3e partij (zoals teleplan en dynafix het aangeven)  aan de telefoon laten werken omdat de garantie dan vervalt.

Eerst was het mainbord kapot, toen was ineens van alles kapot en plotseling hadden ze zogenaamd verkeerde aangegeven en moest het schade door 3den zijn.

Gelukkig vond deze dame van de klachtenafdeling hetzelfde als mij, ongelovelijk hoe ze klachten e.d en 3x verschillende dingen aangaven.

Reageer