Vraag

Klacht over reparatie toestel en KPN toestelverzekering

Badge
Beste,

Van de zomer heb ik mijn toestel opgestuurd voor reparatie. Nu kreeg ik een heel ander toestel terug. Gegevens? Foetsie. Dus ik stuur mijn paar maanden oude toestel op en krijg een "refirbished modelletje" terug. Dat is raar toch? Toestel reparatie is dit dus niet. Je krijgt gewoon het afdankertje van een ander.

Afijn, krijg ik afgelopen factuur van mijn telefoon binnen, of ik even 495 euro wil afrekenen! Waarom? Geen idee! Ik bellen naar kpn, sorry meneer, u telefoon is nooit aangekomen. Dan moet u bij de verzekering wezen. Ja die heb ik bij jullie afgesloten, kpn toestelverzekering? Nee dat zijn wij niet, u moet dit nummer bellen.

Volgende nummer, kpn toestelverzekering.
Ik uitgelegd dat ik het een vreemde gang van zaken vind dat als er een toestel kwijt is, dit niet te melden, maar maanden later een factuur te sturen zonder enige uitleg. Verzendbewijs? Ja die heb ik na een 4 maanden niet meer.

Nee dit begrijpen wij, u moet dit niet betalen! Wij gaan het voor u uitzoeken. 3 weken later nog niks gehoord. Inmiddels een herinnering van de factuur op de mat. Ik weer bellen. Wat vervelend meneer. Ik ga een klacht voor u indienen. Sorry wat? Alweer of nu pas? ....

Ik voel me erg machteloos en niet serieus genomen in deze zaak! Het is voor mij persoonlijk een hoop geld. Verzekerd? Dus niet!

Wat nu verder? Weer 3 weken wachten op de hele klachten procedure. Super dit!

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

1 reactie

Reputatie 7
Badge +18
Dag Laurenssp. Welkom op het Forum en goed dat je je verhaal hier doet.

Het is een bijzonder vreemd verhaal en omdat ik je gegevens nog niet bij de hand heb kan ik het nog niet afzetten tegen de informatie die ik in mijn systemen kan vinden. Dat doe ik vanzelfsprekend graag voor je, dus als je jouw KPN Forum profiel aanvult met de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je mobiele nummer kan ik dat doen.

Laten we eerste de situatie hier helder krijgen en corrigeer me gerust als ik het verkeerd heb gezien. Je eigen –nieuwe- toestel is defect geraakt en je hebt het deze zomer ter reparatie aangeboden. Je hebt een vervangend toestel gekregen, als gevolg daarvan.

Even een terzijde: het kan inderdaad zijn dat je als gevolg van zo’n afhandeling een refurbished toestel krijgt. Dat is een ‘zo goed als nieuw-toestel’, dat uitvoerig gecontroleerd is. Ik zou het zelf geen ‘afdankertje’ noemen.
Wat er vervolgens gebeurde is dat je een rekening kreeg. Die is –als ik afga op wat je schrijft- omdat je het eerste toestel niet zo hebben ingeleverd bij de reparatie? Dat is inderdaad vreemd en dat moet uiteraard goed worden uitgezocht. Het is ook vreemd dat je daar inderdaad niet eerder bericht over hebt ontvangen.

Nu schrijf je ook dat er een klacht voor je is ingediend. Dat zou betekenen dat een collega van de klachtenafdeling contact met je gaat leggen, om de situatie door te nemen en op te helderen. Als dat zo is dan wil ik voorstellen om de afhandeling via deze afdeling te laten lopen. Niet omdat ik je niet wil helpen, maar omdat ik een collega niet in de weg wil zitten. Ik ben heel benieuwd naar de stand van zaken en hoor graag van je.

Reageer