Beantwoord

klacht! - telefoon en medewerker

• 4 februari 2016
  • 9 reacties
  • 664 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
Om eerlijk te zijn heb ik een dubbele klacht.

Al jaren ben ik trouwe klant bij de KPN. Ook op zakelijk gebied. De laatste keer dat ik mijn abonnement wilde omzetten, omdat deze afliep en ik een nieuwe telefoon mocht kiezen, werd ik al niet erg vriendelijk geholpen door een medewerker.

Ik vroeg om een Samsung S5 (niet wetende dat dit automatisch een NEO zou worden vanwege mankementen aan de S5 zelf) en was dan ook uiterst verbaasd dat, toen ik thuiskwam, ik zag dat ik de NEO had meegekregen. Ik ben hier zelf maar achteraan gaan bellen met de klantenservice (want KPN zelf is onbereikbaar geworden??!!) en toen is het verhaal me duidelijk geworden.

Daarbij was desbetreffende jongeman bok chagrijnig. En dat liet hij duidelijk merken ook. Hij had helemaaaaaaal geen zin om mij te helpen en stond daar met een nors hoofd. Dat was dus een erg gezellig, en vooral kort, gesprek.

Nou goed, ik met die telefoon aan de slag, blijkt hij vaak vast te lopen. Uiteindelijk gaf hij helemaal geen beeld meer en ben ik er mee naar de winkel gegaan. Telefoon opgestuurd en ik kreeg een Iphone mee.

DOE DAT DUS NIET! Al is het maar dat je je niet kan aanmelden omdat er op je Samsung telefoon (over het algemeen) een wachtwoord zit die een Iphone niet herkent en je telefoon onmiddelijk vastloopt. Daarnaast moet je je overal voor aanmelden en Apple accounts maken om ook maar IETS met die telefoon te kunnen doen. Die heb ik dus al voor Samsung aangemaakt en ik heb er weinig behoefte aan om dit voor een leentoestel weer te doen. Daarbij ''connecten'' Samsung telefoons met elkaar waardoor je, met een leentoestel, wel al je gegevens ter beschikking hebt. Dit is met Samsun --> Apple dus niet het geval. Ik heb uiteindelijk maar een oude Samsung gepakt en die gebruikt.

Na 1.5 week gewacht te hebben kreeg ik mijn telefoon terug. Echter werkt deze nog steeds niet. Ik kan mij niet aanmelden bij een netwerk, zowel automatisch als handmatig. Heb op internet alles opgezocht en gedaan en uiteindelijk maar weer met de klantenservice gebeld. Zij hebben mij doorverwezen naar de KPN winkel waar ik een nieuwe simkaart kan krijgen, als dat het probleem verhelpt dan is het opgelost en anders moet mijn telefoon weer opgestuurd worden.

Al met al ben ik de laatste paar maanden niet blij met KPN. En dan met name de manier waarop er in Alkmaar met je wordt omgegaan. En dan gaat dit om één enkel persoon, de rest is altijd vriendelijk en behulpzaam geweest.

Admin: titel aangepast i.v.m. de vindbaarheid, witregels ingevoegd in bericht

icon

Beste antwoord door Marcia_ 26 februari 2016, 13:36

De winkel heeft het intern besproken en ze bedankten je voor het signaal. Laat je het mij weten als ik verder nog iets voor je kan doen?

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Vervelend dat u problemen ervaart.

De Galaxy S5 is al een poosje uit de handel, een vervanger hiervoor is de iets uitgeklede versie ervan de S5 Neo.

Wat bedoeld u precies met een wachtwoord wat op je samsung zit wat een iphone niet herkend?

UW oude samsung telefoon betreft dat een telefoon met een simlock, dat zou kunnen verklaren waarom deze niet kan aanmelden op het KPN netwerk.

Dat de S5 uit de handel is dat is mij duidelijk geworden inderdaad, hier kwam ik wel pas achter nadat ik zelf erachter aan mocht bellen. Op een samsung stel je een wachtwoord in dat, wanneer je de telefoon aanzet, je eerst je wachtwoord in moet voeren. Dit komt niet overeen met een Iphone. Je moet dus eerst je wachtwoord op je Samsung uitzetten, maar dit gaat nogal lastig als die telefoon is ingenomen omdat hij opgestuurd moet worden. Daardoor heb je dus niets aan een Iphone. 

Op mijn Samsung staat geen simlock. De KPN winkel heeft hem wederom opgestuurd omdat zij ook niet begrijpen waarom dit gebeurd. Ik ben dus nogmaals mijn telefoon 2 weken kwijt. Gelukkig heb ik dit maal een ander toestel meegekregen die ik wel kan gebruiken. Het is in elk geval onwijs vervelend dat ik nu een maand een leen toestel heb omdat mijn telefoon, die ik in december heb omgeruild, het consequent niet doet.

Reputatie 1
Badge
Ik het verhaal over het wachtwoord niet helemaal. De pincode die je hebt als je je telefoon aan zet is iets wat op de simkaart staat. Dat heeft niets met merk of telefoon te maken.

Je kan wel een extra wachtwoord instellen bij het ontgrendelen van het scherm. Dat is gebonden aan het toestel dus is niet relevant voor de iPhone. Die hoef je daar niet in te voeren.

Reputatie 7
Badge +27
Welkom ,

Wat jammer dat je niet blij was met de NEO! Waarom heb je deze niet binnen 14 dagen weer teruggestuurd? Je hebt namelijk altijd 14 dagen 'bedenktermijn'. 

Uiteindelijk is het natuurlijk niet de bedoeling dat je telefoon stuk gaat, daarom is het ook goed dat je hiermee naar de winkel bent geweest. Je hebt niet per definitie recht op een leentoestel, maar als er één voorradig is, krijg je die wel mee. 

Dat brengt mij op het volgende: ik moet eerlijk bekennen dat ik het hele wachtwoord verhaal ook niet helemaal begrijp. Als ik mijn simkaart in een Samsung stop, daar dan een extra wachtwoord opzet en vervolgens de simkaart weer in de iPhone doe, dan is dat wachtwoord weg. Alleen de standaard pincode van de simkaart. 

Ik begrijp zeker heel goed dat het uitermate vervelend is dat je zo lang je toestel kwijt bent, al ben ik bang dat ik hier op dit moment vrij weinig aan kan doen. Wel wil ik namens jou een klacht indienen over de desbetreffende medewerker. Als je al bij ons komt met een probleem, moet je te allen tijde netjes te woord gestaan worden. Wil je daarvoor reageren op mijn privébericht? Ik heb dan nog wat aanvullende gegevens van je nodig. 

Mocht ik verder nog iets voor je kunnen doen, laat het me ook vooral weten. 

Ik weet dat ik hem binnen 14 dagen kon ruilen. De telefoon was verder prima, waardoor ik dit niet nodig vond. Ik vond het alleen erg vreemd dat dit niet in het begin aan mij is gemeld. 

Het is niet heel moeilijk volgens mij. Op mijn Samsung heb ik een code op mijn simkaart. Dit houdt in dat, wanneer ik mijn telefoon aanzet, ik een wachtwoord moet invoeren om ''in'' mijn telefoon te komen. Dit wachtwoord herkent een Iphone (bij de Iphone die ik meekreeg in elk geval) niet, waardoor deze vastloopt. Ik moest dus eerst de code van mijn simkaart ongedaan maken, wat niet kan als je telefoon ter reparatie is opgestuurd, om de Iphone te kunnen opstarten. Ik denk ook eerder dat dit te maken heeft met een synchronisatiefout of iets dergelijks want ben dit zelf nog nooit eerder tegengekomen. 

Bedankt voor het prive bericht. Ik heb hier een reactie op gestuurd. 

Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je reactie. Ik heb je klacht bij de betreffende winkel neergelegd en gevraagd of de manager het bij de betreffende collega voor wil leggen.

Ik begrijp het probleem na de verduidelijking inderdaad! Al moet je gewoon met de pincode van de simkaart in elke telefoon kunnen komen. Als dat niet werkt, dan vraagt ie op een gegeven moment op de pukcode en dan moet je er al helemaal gewoon in komen. Daarom vond ik het zo vreemd dat je aangeeft dat het helemaal niet kan. 

Wat is de status van je telefoon op dit moment? Is deze nog steeds bij ons voor de reparatie?

Marcia_ schreef op 12 feb '16 om 17:48uBedankt voor je reactie. Ik heb je klacht bij de betreffende winkel neergelegd en gevraagd of de manager het bij de betreffende collega voor wil leggen.

Ik begrijp het probleem na de verduidelijking inderdaad! Al moet je gewoon met de pincode van de simkaart in elke telefoon kunnen komen. Als dat niet werkt, dan vraagt ie op een gegeven moment op de pukcode en dan moet je er al helemaal gewoon in komen. Daarom vond ik het zo vreemd dat je aangeeft dat het helemaal niet kan. 

Wat is de status van je telefoon op dit moment? Is deze nog steeds bij ons voor de reparatie?

Fijn, ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Ik heb er niet eens over nagedacht om hem 3x verkeerd in te voeren, ik snapte gewoon niet dat hij steeds vastliep. Gelukkig heb ik een andere telefoon kunnen regelen.

Mijn telefoon is inderdaad nog steeds weg ter reparatie. Geen idee wanneer ik hem terug krijg maar aanstaande donderdag is hij wederom 2 weken weg.

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Louise, heb je je telefoon al terug? Ik heb de collega's van de winkel nog eens gevraagd hoe het met je klacht staat. Daar heb ik zelf namelijk nog geen reactie op ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +27
De winkel heeft het intern besproken en ze bedankten je voor het signaal. Laat je het mij weten als ik verder nog iets voor je kan doen?

Reageer