KPN is flink aan het oplichten

• 22 mei 2013
  • 3 reacties
  • 6571 keer bekeken

Geachte heer / mevrouw,

Bij deze wil ik een  klacht indienen over de verkopers bij KPN en de verhalen die  zij vertellen. In januari van dit jaar heb ik een contract afgesloten bij dhr. Danny Vermolen van de verkoopdienst van KPN. Het betreft hierbij een zogenaamd Lease contract waarbij mijn toestel bij diefstal, schade, vernieling etc. binnen 24 uur kosteloos zou worden vervangen door hetzelfde toestel.

Vandaag dinsdag 21 mei bij het naar huis rijden op de navigatie via de telefoon barst het scherm spontaan terwijl de telefoon op het dashboard in de houder zit gemonteerd.

Direct na dit voorval rond 18:00 heb ik geprobeerd te bellen met KPN maar ik kwam niet door de wachtrij heen en werd zelfs weggedrukt.

Rond 21:00 heb ik opnieuw gebeld en gesproken met iemand van de mobiele ondersteuning deze persoon gaf aan dat ik mijn telefoon kon omruilen voor een andere telefoon. Ik moest alleen het Imei nummer geven. Dit kon alleen als ik de telefoon losmaakte dus opgehangen het Imei nummer opgezocht en opnieuw gebeld. Na het doorgeven van het Imei nummer ben ik doorverbonden met de externe reparatie afdeling van KPN. Deze gaf aan dat glasschade niet gedekt werd en ik de telefoon kon laten reparen en anders niet. Hierop heb ik aangegeven dat ik het hier absoluut niet mee eens en terug wil worden verbonden naar KPN. Ik ben doorverbonden met mevrouw Laura Geels en deze zou mij doorverbinden met een afdeling die me verder kon helpen echter werd ik gewoon weggedrukt.

Drie keer op rij een voorbeeld van het niet nakomen van afspraken en klantonvriendelijk zijn.

Wat ik wil:

Kostenloos binnen 24 uur vanaf 21 mei 21:00 gerekend een nieuwe note 2.

Royale Kostenvergoeding voor de door mij geïnvesteerde uren

Excuses van de verkoper en Mevrouw Laura Geels die mij beiden klantonvriendelijk hebben behandeld.

Graag verneem ik direct en uiterlijk binnen 24 uur uw reactie anders onderneem ik andere stappen die KPN veel geld gaan kosten.

In verband met mijn werk en het willen vastleggen van alle correspondentie wens ik alleen per email benaderd te worden. Gebeurt dit niet dan kost dit KPN 100 euro per gebeurtenis.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Beste nico12,

vervelend om te lezen dat dit je overkomen is.

Ik wil graag kijken wat ik hierin voor je kan betekenen.

Om dit te kunnen doen ontvang ik graag je mobiele nummer, postcode, huisnummer en volledige naam in een privébericht.

Met vriendelijke groet,

Afra

Reputatie 5
Badge +2
Beste nico12,

aan de hand van je gegevens heb ik e.e.a. voor je nagekeken.

Ik zie dat je Smartcare Basis afneemt.

Hieronder zie je welke voorwaarden hierbij van toepassing zijn.

Voorwaarden

• KPN SmartCare Basis geldt alleen voor slijtage en fabrieks- of montagefouten. En bij defecten, die niet verwijtbaar zijn. Alleen dan wordt je toestel gratis vervangen of gerepareerd
  • Is je toestel kapot door iets wat je zelf hebt veroorzaakt, dan moet je de reparatie betalen. Wil je de reparatie niet betalen, dan betaal je €30 schadevergoeding voor het inleveren van een kapot toestel
  • Je kunt geen beroep doen op KPN SmartCare als de schade bestaat uit krassen, schrammen of deuken die de normale gebruiksmogelijkheden van het toestel niet beïnvloeden. Dit geldt ook als de schade is ontstaan door reparatie, bewerking en reiniging van het toestel door andere dan de door KPN erkende Servicepunten
  • KPN SmartCare Basis zit standaard bij je abonnement inbegrepen. Je betaalt er niets voor en je kunt het ook niet opzeggen
  • Je kunt binnen 30 dagen na datum leasecontract alsnog voor de aanvullende service van KPN SmartCare kiezen. Dat kan alleen in de winkel omdat je moet kunnen laten zien dat het toestel nog goed werkt
    [/list] Zoals je kan lezen valt de schade aan je toestel niet onder Smartcare Basis en ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten van de reparatie.

Ik kan hierin niks voor je betekenen. Het enige wat ik op dit moment voor je kan doen, is een afspraak maken met Smartcare om ervoor te zorgen dat er een reparatie afspraak wordt gemaakt en er een leentoestel jouw kant op komt.

Ik wil er nog wel bij vertellen dat je het toestel ook via een ander kanaal dan KPN mag laten reparen. Echter dien je dan zelf voor een tijdelijk toestel te zorgen en ben je uiteraard in dit geval ook zelf verantwoordelijk voor de kosten van de reparatie.

Op de volgende link vind je aanvullende informatie met betrekking tot Smartcare Basis.

Ik hoor graag of ik nog een afspraak voor je kan maken bij Smartcare.

Met vriendelijke groet,

Afra

Dus de verkoper bij KPN wordt beloond voor het liegen tijdens het verkopen als ik het goed begrijp?

Volgens mij is mijn defect niet verwijtbaar 🙂 immers is het scherm spontaan gebarsten tijdens het navigeren. Bovendien ben ik extreem zuinig op mijn telefoons, deze zitten altijd vanaf dag 1 in een hoesje met screencover.

Reageer