Lock/unlock knopje iphone werkt moeizaam

• 12 juni 2013
  • 12 reacties
  • 7203 keer bekeken

Hallo,

Het lock/unlock knopje van mijn iphone4 werkt sinds zondagavond niet goed meer. Opeens merkte ik dat hij niet goed reageert. Nu werkt hij alleen nog als je het knopje harder indrukt.
Valt dit nog onder garantie? Vorig jaar maart gekocht.
Zo ja hoe werkt dit dan?

Met viendelijke groet,
Marlies

12 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hallo Marlies,

Vervelend om te horen dat de knop niet meer goed functioneert. Ik durf niet te zeggen wat allemaal onder je garantie valt. Via deze link zie je wat je kunt doen bij een defect toestel.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Hallo,

Die link had ik inderdaad al gevonden. Maar hier wordt alleen gesproken over toestellease en dit heb ik niet. Ik heb namelijk nog een oud abonnement met telefoon. Ik heb ook smartcare basis.
Dus wat als mijn telefoon niet gemaakt kan worden maar ik een nieuwe moet? Bij toestellease krijg je dan een vervangend gelijkwaardig toestel. Hoe is dit bij een oud abonnement? Ik neem aan dat ik dan een nieuwe iphone 4 krijg? En wat zijn dan de kosten.

Groeten Marlies
Reputatie 4
Badge +2
Hallo Marlies,

Onderaan zie je hoe je het toestel ter reparatie aan kunt bieden. Smartcare bepaald naar aanleiding van je verzekering of hier kosten aan verbonden zijn. De kosten worden vooraf gecommuniceerd, zodat je kunt bepalen of je het toestel laat repareren.

Je kunt het beste langs een KPN XL winkel gaan. Daar kunnen ze je vaak direct helpen.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Beste Le Yuan,

Bedankt voor de info.

U adviseert om naar een KPN xl winkel te gaan, deze zit 50km rijden van waar ik woon.

Kan ik ook een monteur laten komen? Kan deze monteur mij dan ook gelijk helpen?

Mvg, Marlies

Aanvulling op mijn vorige bericht. Echter heb ik een toestellease dus wat kost het mij dan om een monteur te laten komen?

Geen toestellease moet het zijn.
Reputatie 6
Badge +2
Dat is gratis.

Zodra het je geld gaat kosten krijg je vooraf bericht of je hiermee instemt of niet.

(Bijvoorbeeld reparatie valschade voor klanten zonder verzekering)

Sorry dat is mijn fout er had moeten staan GEEN toestellease. Vandaar mijn vraag wat de kosten zijn van een monteur laten komen en een evt eigen risico.

Mvg Marlies
Reputatie 6
Badge +2
Is het toestel afgeven bij een KPN winkel geen optie? Dan bepaal je zelf wanneer je hem brengt en weer ophaalt.

Dan heb je ook geen zorgen over eventuele kosten voor het ophalen en dergelijke.

Dat is inderdaad een optie. Vervolgens wordt hij gemaakt, en dan betaal je eigen risico als hun vinden dat het niet onder de garantie valt. En waar kan ik vinden wat die eigen risico is??

Van de vorige reparatie weet ik dat hij gemaakt wordt zonder dat je daarvoor toestemming hoeft te geven en voordat je een prijsindicatie krijgt, dit omdat ik de eigen risico moet betalen, logisch en prima want het staat in de voorwaarden. Maar die kan ik nu dus niet vinden! Ook geen beknopte versie.
Reputatie 6
Badge +2
Dit zijn de exacte KPN Smartphone zeker service voorwaarden in een PDF'je.

Misschien een optie: Stuur je toestel op via een KPN winkel met de kassabon en dus niet onder je verzekering. Dan kost het je 100% zeker geen eigen risico :)

Persoonlijk zou ik er gewoon op vertrouwen dat er geen eigen risico wordt gerekend bij een garantie defect.

Reputatie 4
Badge +2
Beste Marlies,

Heb je al gebeld naar onze Klantenservice (0800-0105)? Zij kunnen je doorverbinden voor een afspraak (monteur) en daar kunnen ze je ook direct informeren of er kosten aan verbonden zijn.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Reageer