Vraag

Mobiele telefoon ter reperatie

• 19 december 2017
  • 8 reacties
  • 173 keer bekeken

In de zomer van 2017 heb ik online een iPhone SE bij KPN (los) gekocht met een mobiel abonnement. Twee weken geleden deed de home knop het niet meer en moest ik de telefoon naar de winkel brengen en die heeft de telefoon opgestuurd naar Teleplan.

Teleplan is het bedrijf dat bekijkt hoe de reparatie moet verlopen. Ik krijg een brief gestuurd dat de telefoon niet gerepareerd wordt, omdat die is opengemaakt door derden en daardoor niet binnen de garantie valt.

Ik heb gebeld met Teleplan en deze vertelde mij dat de telefoon eerder is opengemaakt en er een anders scherm op is geplaatst die niet van deze iPhone is. Ik weet niet wat ik hoor!! Ik heb deze telefoon nieuw bij KPN gekocht een paar maanden geleden. En deze verder nooit laten repareren. Hier wil ik niet om liegen.

Nu zijn er twee dingen die niet kloppen
- Er wordt gesuggereerd dat de telefoon is opengemaakt door derden, terwijl dat niet zo is.
- Er zit geen origineel scherm van iPhone op. Zou dat betekenen dat jullie sjoemelen met de telefoons? En mij een tweedehands toestel hebben verkocht?

De reden dat ik dit nu openbaar maak is omdat ik van het kastje naar de muur word gestuurd. KPN stuurt mij naar Teleplan en Teleplan van KPN. KPN wimpelt ons af en kan niks voor ons betekenen. Ik ga hier in ieder geval niet mee akkoord en wil dat er snel een oplossing komt, zodat mijn telefoon kosteloos wordt gemaakt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo @Veldkamp, welkom terug! Teleplan nam al contact met ons op, omdat ze dit bericht hadden gezien. Zij geven volgende aan: bij een origineel scherm is deze barcode niet zichtbaar, hierdoor weten we zeker dat er een niet origineel display op het toestel zit. Daarnaast zijn er nog andere stickers/tape aanwezig in het toestel die duiden op een reparatie door derden.

Jij geeft aan dat je je toestel niet hebt laten repareren, je hebt hem gekocht bij KPN. Waar heb je hem precies gekocht? In een winkel of telefonisch/online besteld? Ik verwacht dat ik niet veel voor je kan betekenen, maar ga m'n best doen.

Wij hebben de telefoon online besteld bij KPN. We zijn al jaren trouwe klant bij jullie met al jullie producten. Helaas deed dit ons erg verbazen. Het lastige hier van is dat wij ons niet kunnen bewijzen. In juli hebben we deze telefoon gekocht. tot hij ongeveer twee weken geleden begon te haperen met de Home knop. En die het daarna het helemaal niet meer deed. Toen zijn we direct naar de KPN winkel geweest om hem ter reperatie in te leveren. Inmiddels ook contact gehad met Apple. Die dit ook voor ons gaat uitzoeken. We durven hier echt niet om te liegen..
Reputatie 7
Badge +27
Ik kan me voorstellen dat je hier van schrikt! Helemaal als je je van geen kwaad bewust bent. Je schrijft in je eerste bericht: we hebben een iPhone SE bij KPN (los) gekocht met een mobiel abonnement. Wat bedoel je daar precies mee? Heb je hem los gekocht of met een abonnement. Heb je dit via kpn.com gedaan of via een andere website? Heb je daar ook nog een contract o.i.d. van?
We hebben via kpn.com. Ik bedoel hier mee dat we de mobiel zelf hebben betaald, zonder maandelijkse afbetaling. Gier heb ik wel een bewijs van. Naar wie kan ik die sturen
Reputatie 7
Badge +27
Wil je deze mailen naar mij? Ik stuur je een priv├ębericht met het e-mailadres. Ik weet niet of ik er iets mee kan, maar ik blijf m'n best voor je doen.
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je reactie! Ik heb het hier in de groep gegooid, maar we kunnen niets voor je betekenen helaas! De bestelling is inderdaad regulier via onze website gedaan en wij krijgen de bestellingen rechtstreeks van Apple. Dat is de reden dat wij constateren dat er iets met het scherm gebeurd is. We gaan er vanuit dat de levering van Apple gewoon correcte, nieuwe toestellen zijn. Ik kan er dus niets anders van maken 😞
Heel jammer dat KPN zijn eigen klanten niet vertrouwd. Ik heb geen poot om op te staan. Neem alle diensten van jullie af maar betwijfel me met zon service wat ik hier mee moet. Hoe we al behandeld werden in de KPN winkel, maar ook aan de telefoon. ( we worden van kastje naar de muur gestuurd ). Ik heb hopelijk zelf een oplossing gevonden. Apple helpt mij namelijk erg klantvriendelijk nu. Had ik daar maar mijn telefoon besteld. Had ik deze rompslomp allemaal niet hoeven te hebben.
Reputatie 7
Badge +27
Wel heel goed om dat te lezen! Het zou erg fijn zijn als het op die manier opgelost wordt. Ik ben echt gebonden aan wat me verteld wordt en de mogelijkheden die ik heb, ik had je natuurlijk graag willen helpen.

Reageer