Beantwoord

Niet uitgevoerde reparatie

  • 5 November 2019
  • 3 reacties
  • 140 keer bekeken

Beste, 

 

Graag leg ik de volgende situatie aan u voor:

 

 

Zaterdag 26 oktober heb ik mijn iPhone 8 aangeboden ter reparatie bij mijn dichtstbijzijnde KPN winkel. Het scherm op mijn iPhone 8 heeft problemen met de helderheid. De situatie is als volgt:

Wanneer ik de helderheid op mijn iPhone 8 voluit (100%) zet, is de helderheid van het scherm een stuk minder helder dan een andere iPhone 8. Anders gezegd:

Normale iPhone 8: helderheid op 100% betekent een 100% helder scherm

Mijn iPhone 8:  Helderheid op 100% betekent 80% helder scherm.

 

Voordat ik mijn telefoon bij jullie aangeboden heb, ben ik langs de Apple store gegaan en demonstreerde mijn bevindingen m.b.t. de helderheid aan hen. Ik kon bij de apple store vergelijken met een nieuwe iPhone 8. Apple erkende direct het probleem en adviseerde mij om het toestel ter reparatie aan te bieden.

 

Vrijdag 1 november kon ik mijn toestel weer ophalen. Helaas was deze niet gerepareerd, het defect is niet geconstateerd door Teleplan. Ik heb afgelopen weekend opnieuw mijn iPhone 8 met een andere iPhone 8 vergeleken, hierbij viel het probleem mij direct weer op. De iPhone weer als nieuw configureren helpt dus ook niet.

 

Ik heb in de tijd dat mijn iPhone onderweg was naar Teleplan met gedoe een andere telefoon kunnen gebruiken om toch bereikbaar te blijven. Ook de screenprotector heb ik er af moeten halen en opnieuw moeten aanschaffen. Uiteraard is dit mijn eigen verantwoordelijkheid waar ik begrip voor heb indien mijn probleem opgelost zou zijn. Helaas is mijn probleem  niet opgelost. Het liefst zou ik het toestel opnieuw opsturen ter reparatie, echter heb ik geen vertrouwen dat mijn probleem op een juiste manier beoordeelt wordt.

 

Ik ben al jaren lang tevreden klant bij KPN. Ik heb toen ik mijn eigen huis kocht ook zonder twijfel direct voor KPN gekozen voor internet en TV. Tot nu toe jullie service altijd goed geweest. Ik heb dan ook goede hoop dat jullie met mij mee kunnen denken om een passende oplossing te vinden.

 

Ik hoor het graag van u.

 

Met vriendelijke groet,

Thomas H

 

icon

Beste antwoord door Bart_ 7 November 2019, 16:42

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag@Thomas H Welkom op het KPN Forum en goed dat je je verhaal hier doet. Dat klinkt als een vervelende zaak en ik kan me goed voorstellen dat je dit graag zo snel mogelijk opgelost wilt zien. Nu ben ik geen techneut en ik kan geen uitspraken doen over de staat van je toestel, al helemaal omdat ik het toestel niet kan zien. Juist voor dit soort zaken hebben we onze reparatieservice via Teleplan: zij kunnen defecten beoordelen en laten repareren. Als je het niet met een constatering eens bent kun je dat vanzelfsprekend aangeven; je zou in dat geval je toestel nogmaals ter reparatie kunnen aanbieden, met de opmerking dat het defect niet is verholpen. Heb je dit ook gedaan? Dit is wat ik je hoe dan ook wil aanraden. 

Waar ik verder benieuwd naar ben: heb je een toestelverzekering bij ons? Als je bij ons verzekerd bent voor schade en het defect wordt als schade vastgesteld, dan kun je aanspraak maken op deze verzekering. Anders ben je aangewezen op de fabrieksgarantie: je krijgt twee jaar garantie van de producent (Apple, in dit geval) op de werking van het product. Als een defect dááronder valt zal Teleplan het onder die voorwaarden laten repareren. Bij schade die niet onder de fabrieksgarantie valt zijn de reparatiekosten voor jezelf. 

Ik wil met alle plezier even meekijken. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

Goedemiddag Bart,

Bedankt voor je reactie. Ik heb geen verzekering lopen bij KPN. 

Ik heb mijn contactgegevens geupdate. Ik ontvang graag wat advies hoe ik de telefoon het beste kan laten opsturen. Juist ook omdat het probleem zichtbaar wordt zodra de telefoon wordt vergeleken met een vergelijkbare.

Groet,

Thomas

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Thomas H Duidelijk, dank voor de toelichting. Ik raad je aan om terug te gaan naar de winkel en daar aan te geven dat het defect niet is verholpen: je kunt het wellicht zelfs ter plekke even demonstreren. Vervolgens zal het toestel opnieuw worden opgestuurd vanuit de winkel. Dat is het beste dat je kunt doen. 

Reageer