Beantwoord

Omslachtige service.

• 6 februari 2018
  • 3 reacties
  • 131 keer bekeken

Eerst het goed bericht ;
Afgelopen weekeind is het het mobieltje van mijn zoon in Antwerpen gestolen. Mijn zoon heeft direct contact gezocht met KPN en het nummer laten blokkeren en de diefstal gemeld bij de verzekering van KPN. Hierop kreeg hij te horen dat alles geblokkeerd zou worden en dat hij maandag via de pakketdienst een nieuw toestel zou ontvangen met nieuwe SIM-kaart. En jawel maandag ontvangen wij op ons huis adres, omdat ik de contractant ben. het toestel en nieuwe SIM-kaart. Mooi op tijd zoals netjes was aangemeld door de pakketdienst. CHAPEAU KPN.
Nu het slechte bericht;
Mijn zoon studeert in Nijmegen en kan bijna niet zonder zijn mobieltje ivm werkgroepen en contacten van colleges, dus stapt hij na college maandagavond in de trein om zijn telefoon thuis te komen ophalen en weer aan te sluiten en zijn back-up te installeren. Thuis aangekomen pakt hij het pakketje uit en pakt zijn nieuwe SIM-kaart doet die in zijn mobiel en gaat volgens de instructies naar de KPN pagina om zijn nieuwe SIM-kaart te activeren. Eerste poging fout melding. Misschien iets niet goed gedaan dus nogmaals mobiel nummer en SIM-kaartnummer ingevoerd en......... HELAAS foutmelding. Ik bellen met KPN. Daar vertellen ze mij dood leuk dat dat normaal is want een SIM-kaart aangeleverd door de verzekering van KPN kan NIET via de website worden geactiveerd. Nu kan hij mij wel een nieuwe SIM-kaart doen toekomen maar dan moet ik twee werkdagen wachten of zelf naar de winkel gaan. Ik vraag of het mogelijk is dat mijn zoon dan in Nijmegen naar de KPN winkel kan gaan om een nieuwe SIM-Kaart op te halen maar nee dat kan niet want ik ben de contractant en moet mij legitimeren. Dus laten we de SIM-Kaart maar opsturen.
Mijn zoon is dus voor niets naar Breda gekomen kost hem reisgeld en tijd. Moet vervolgens nogmaals terug komen om de nieuwe SIM-kaart op te halen in Breda kost hem vervolgen weer reisgeld en tijd.
WAAROM niet gelijk een goede SIM-kaart meegestuurd of anders denk dan mee in een oplossing want met legitimatie had mijn zoon de SIM-kaart ook in Nijmegen op kunnen halen scheel hem reiskosten en tijd,
Jammer KPN te omslachtig en zonde van de niet te gebruiken SIM-kaart die gewoon in de prullenbak eindigt.
icon

Beste antwoord door Marcia_ 8 februari 2018, 08:41

Dit is inderdaad heel vreemd, @RvdL1! Ik ben er even ingedoken en zie dat de simkaart die je via de verzekering hebt gekregen, direct geactiveerd wordt. Doordat de blokkade er vanuit ons echter verkeerd opgezet was, ging deze er niet automatisch vanaf. Dat is dus een fout aan onze kant, mijn excuses hiervoor. Het maakt het extra vervelend dat je zoon steeds moet reizen om de simkaart op te halen. Normaliter werkt dit dus wel zoals het zou moeten. Hopelijk is het voor jullie ook snel opgelost!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Dit is inderdaad heel vreemd, @RvdL1! Ik ben er even ingedoken en zie dat de simkaart die je via de verzekering hebt gekregen, direct geactiveerd wordt. Doordat de blokkade er vanuit ons echter verkeerd opgezet was, ging deze er niet automatisch vanaf. Dat is dus een fout aan onze kant, mijn excuses hiervoor. Het maakt het extra vervelend dat je zoon steeds moet reizen om de simkaart op te halen. Normaliter werkt dit dus wel zoals het zou moeten. Hopelijk is het voor jullie ook snel opgelost!
Zie mijn reactie op ander topic.
Reputatie 7
Badge +27
Daar heb ik in geantwoord! Ik sluit dit topic, om verwarring te voorkomen 😉.

Reageer