Beantwoord

Oplader meegenomen, niet terug gekregen

  • 8 August 2020
  • 13 reacties
  • 235 keer bekeken

Beste,

Op woensdag 29 juli j.l. is mijn defecte iPhone opgehaald door Riveva, voor KPN. De bezorger die aan de deur kwam zei dat ik ook mijn oplader mee moest geven. Zo gezegd, zo gedaan.

Nu wordt gisteren mijn iPhone gerepareerd terug geleverd, maar zonder oplader. Ik belde gelijk KPN en die zeiden dat het raar was dat Riveva om de lader vroeg omdat een toestel normaal altijd zonder accessoires ingeleverd moet worden en dus is mijn iPhone 11 Pro oplader nu weg!?

Hoe gaan we dit oplossen? Ik wil niet naar een KPN winkel hoeven gaan, zeker niet in deze Corona tijden, plus ik ben op vakantie. Ik zou graag een nieuwe oplader thuis ontvangen want dit gebel en geregel vanaf vakantie is ook niet fijn.

Ik hoop op een snelle reactie.

Met vriendelijke groet,

Kara 

icon

Beste antwoord door Lisa 8 August 2020, 17:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Karambaaa Welkom hier! Bedankt voor je vraag. Wat balen dat je nog geen oplossing hebt gevonden voor het probleem dat je omschrijft. Heb je al contact gezocht met Reviva zelf of alleen met ons? 
Ik kijk graag even met je mee en zoek graag een oplossing voor je. Kun je mij voorzien van je gegevens? Postcode, huisnummer en klantnummer zijn voldoende. Als je het reparatienummer hebt, dan maak je het helemaal makkelijk voor me. 
Je kan deze gegevens invullen in je profiel. Alle vakjes waar [privé] achter staat is alleen zichtbaar voor KPN moderators hier op het Forum! 

Reputatie 7
Badge +24

Het was 10 jaar geleden al zo dat je niets mee moest geven. Simkaart, geheugenkaart, beschermhoesje, niets meegeven. Want ze gooien alles in de vuilnisbak. Je krijgt alleen de kale telefoon terug. En verder niets.

Hi Lisa,

Wat super fijn dat je zo snel reageert. Ik heb alle info op mijn profiel aangevuld en het reparatie nummer is: CF815556

Ik heb Reviva geprobeerd te bellen maar word elke keer 20 minuten in de wacht gegooid, en aangezien ik op vakantie bent is dat al helemaal niet fijn. Gisteren middag wel geprobeerd maar op 1 of andere manier zei het bandje dat ze gesloten waren, en open zijn van half 9 tot 5? Dus waarom ze gisteren middag dan gesloten zouden zijn is een vraag. Wel een mail gestuurd maar geen reactie, maar ik vermoed dat ze gaan terugkoppelen naar jullie. Wel heb ik toevallig een foto van de werknemer van reviva die de telefoon mèt oplader heeft opgehaald aan de deur.

 

bedankt! 

@Nick83 Dat dacht ik ook maar de telefoon zou s avonds opgehaald worden tussen 6 en 9, als ik thuis zou zijn. Maar ineens stonden ze om 13:00 al voor de deur omdat ze een gaatje hadden en het ‘toch even wilde proberen’, toen heeft m’n vriend het mee gegeven. 😫

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor je gegevens @Karambaaa. Ik heb even meegekeken. Ik zie dat de reparatie rond is en dat het toestel onder garantie is gerepareerd. 
Teleplan heeft het toestel gerepareerd en is verantwoordelijk voor het ophalen en afleveren van het toestel. Reviva dus niet. Je kunt Teleplan telefonisch bereiken op dit nummer: 0800 8200008

Openingstijden teleplan:
 

 Maandag t/m vrijdag  08.00-20.00 uur
 Zaterdag  10.00-17.00 uur
 Zondag  Gesloten

 

Ik ben dus net te laat met het lezen van het topic, anders had ik nog gauw even de telefoon gepakt:sweat_smile: . Afijn, dit weekend wordt 't hem helaas niet meer:slight_frown: . Je kunt het beste maandag of in de loop van de week even contact met hen opnemen. In de voorwaarden staat dat het meesturen van een adapter soms nadrukkelijk gevraagd wordt. Ik ga er dus vanuit dat ze niet zomaar een adapter weggooien en dat zij hier verantwoordelijk mee om gaan. Hopelijk is het een vergissing en sturen ze de adapter netjes terug. 

Dit staat in de 'reparatievoorwaarden’ van Teleplan:

  • Het meesturen van accessoires (zoals bijvoorbeeld kabels of opladers), SIM kaarten en/of andere goederen (“Goederen”) is alleen noodzakelijk indien de storing van de Apparatuur vermoedelijk met één van deze meegezonden Goederen te maken heeft of als Teleplan hier nadrukkelijk om verzoekt. Het aantoonbaar onnodig meesturen van Goederen geschiedt geheel voor rekening en risico van de Klant. De kosten voor de extra behandeling en terugzending van onnodig meegezonden Goederen zullen in rekening worden gebracht bij de Klant. Teleplan is niet aansprakelijk voor eventueel verlies of beschadiging van onnodig meegezonden Goederen.

Omdat ik niet alle dagen aan het werk ben vraag ik je om zelf even telefonisch contact met hen op te nemen. Als het goed is zijn er foto's gemaakt van het aangemelde pakket waarop de adapter te zien is. 
Ik ben benieuwd hoe het afloopt.:fingers_crossed:

Super bedankt @Lisa,

Hier kan ik wel wat mee. Ik zal Teleplan maandag benaderen en hopelijk zijn ze vlot en nemen ze snel op en geen lange wachttijden.

Ik zal laten weten hoe of wat.

Nogmaals bedankt! 

Hi @Lisa,

Heb zojuist 0800 8200008 gebeld en toen kreeg ik de KPN reparatiedesk aan de lijn. Ik vroeg nadrukkelijk om Teleplan maar de vrouw aan de lijn zei dat hun contactpersoon zijn voor Teleplan.

Ik heb weer het hele verhaal uitgelegd en informatie gequoteerd die jij me gaf maar ze zei alsnog hetzelfde: ”Accessoires moeten nooit meegestuurd worden, die zijn nu kwijt. Toch langs de KPN winkel gaan.”

Ik heb er drie keer een ‘ja maar’ tegenaan gegooid maar ze wist zich geen raad met dit verhaal  en adviseerde alsnog om naar de KPN winkel te gaan.

Nu hoop ik dus alsnog dat jij iets voor mij kan betekenen. Ik wil niet naar een KPN winkel hoeven, sowieso omdat ik op vakantie ben maar ook in verband met corona. Het is niet mijn fout dat de oplader wordt mee gevraagd en ik die vervolgens niet terug krijg. Dus ik hoop dat ik gewoon een oplader thuis geleverd kan krijgen en ze van hun fout niet mijn probleem maken. 
 

Dus ik wacht met smart op jouw reactie! Hopelijk kan jij me alsnog helpen!  Alvast bedankt.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Karambaaa, duidelijk. 

Ik ben bang dat dit een heel gedoe zal worden om het via hun terug te krijgen. Wat vind je ervan als ik de kosten van een adapter aan je vergoed als jij eentje aanschaft en hier een foto van de bon plaatst?

Dat is het makkelijkst voor ons allebei denk ik.  

Hi @Alex_P,

Dat zou wel fijn zijn. Dus als ik er 1 via internet bestel, à €60 😅 dan vergoedt jij dat? 
(€35 adapter en €25 kabel)


Let me know!

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik was even vergeten hoe duur dat spul is. Niets aan te doen, laat me het bonnetje zien en dan komt het goed. Dit is ook bij wijze van uitzondering omdat ik goed kan zien wat er nu aan de hand is. Ik zeg dit voordat ik hier allemaal andere verzoeken krijg van mensen voor laders, haha. 

Haha, oké. Begrijpelijk. Ik heb het in ieder geval besteld! Is de ontvangstbevestiging van de bestelling voldoende? 
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, ik heb echt de bon nodig. Heb je een privébericht gestuurd. 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor de bon, het is bij deze verwerkt. :relaxed: