Vraag

PostNL bezorgd een lege doos.

  • 13 November 2020
  • 8 reacties
  • 1139 keer bekeken

Beste KPN-forum

Gisteren zou mijn nieuwe iPhone 12 geleverd worden. PostNL gaf aan dat levering tussen 14:15 - 16:30 uur zou plaats vinden. Dit veranderde de volgende dag in tussen 11:00 - 13:00 uur en uiteindelijk werd te telefoon om 14:45 uur geleverd. Pakket aangenomen en vervolgens natuurlijk open maken. In de doos zat een welkomsbrief en luchtkussentjes, maar geen telefoon. Bij verdere inspectie blijkt er een PostNL-sticker op de doos te zitten:
‘Helaas is uw poststuk incompleet / beschadigd. Wij hebben uw poststuk hierna opnieuw dichtgemaakt, zonder de inhoud te bekijken. Excuus voor het ongemak.’
Nu zie ik dat de bodem is opengemaakt en vervolgens weer dicht-getaped met plakband. Ik ben geen forensisch inspecteur, maar dit lijkt mij geen ongeluk. Natuurlijk gelijk KPN en PostNL gebeld en die starten een onderzoek.
Nu krijg ik vandaag een mail dat het onderzoek (max) 30 dagen gaat duren. Ik vind dit wel erg lang en baal hiervan. Een maand zonder telefoon buiten mijn eigen verantwoordelijkheid om. Ondertussen krijg ik wel mails en SMS’jes van KPN met ‘Het nieuwe abonnement is ingegaan’ en ‘veel plezier met je telefoon’, maar veel plezier heb ik inmiddels niet meer. Als ik KPN hierover bel wordt ik vriendelijk geholpen, maar waar het op neer komt is het enige wat ik kan doen is afwachten.
Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Hoe lang gaat dit duren? 

Roel

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Nou ga ik niet lullig ofzo doen, maar een lege doos aannemen??

Dat is nou niet echt heel slim te noemen. Een doos die niets weegt, en waarvan je blijkbaar kon zien dat deze dicht getapet is en waarbij na “inspectie” een sticker er op aangebracht is met de tekst zoals je verteld aannemen.. ?!? Daarvoor wordt je nu denk ik “gestraft”. Met andere woorden, als je de zending geweigerd had, was het een stuk duidelijker. Nu zal er een wel/niet spelletje uitgezocht gaan worden, terwijl je toestel misschien al elders in bedrijf is. Wat niet perse hoeft te zijn natuurlijk.

Wel fijn dat u niet lullig wilt doen.…


Verstandig dat u elk pakje open maakt in het bijzijn van de bezorger en de inhoud vergelijkt met de paklijst. Tof dat PostNL man blijft wachten totdat u elk item van de lijst heeft afgevinkt. 
Die van mij geeft het pakketje en jumpt weer in zijn auto. 

Maar goed, blijkbaar ‘word ik nu gestraft’ doordat ik ‘niet slim’. Bedankt voor deze verhelderende info. 

Ik  hoef een pakketje helemaal niet open te maken. Enkel kijken naar beschadigingen van de verpakking, en daarmee meteen het gewicht te voelen. Je “nadere inspectie” had je bij de deur al moeten uitvoeren, alvorens het pakket aan te nemen en daardoor er mee akkoord gaan. Er zat notabene een sticker op, en zoals je schrijft, de doos was voorzien van tape. Je voelt je aangevallen, snap ik best. Maar wie het verschil tussen een lege doos, en een doos met een iPhone niet voelt, een sticker negeert, en die deze dan alsnog aanneemt en daarvan niets tegen de weg lopende bezorger zegt, die mag van zich van mij aangevallen voelen.

 

Succes met het onderzoek.

 

Mvg, Geep.

Goed… Misschien reageer ik te impulsief en ik kan mijzelf natuurlijk achteraf ook wel tegen mijn kop slaan, maar ik baal natuurlijk enorm van de situatie. Vandaar mijn frustratie.

Jullie hebben gelijk als het pakket helemaal beschadigd was, maar het pakket was juist heel mooi dicht getaped. Daar heeft ‘de dief’ goed werk van gemaakt. Het viel echt niet gelijk op….op het eerste gezicht niets mee aan de hand.
Het paket was niet niet helemaal leeg, maar de welkomsbrieven, boekje en de bescherming tegen het stoten zaten er wel in dus ik ‘voelde’ inhoud. 
De sticker was één van de vier andere labels / streepjescodes die op het pakket stonden. 

Je bent blij dat het pakket er is…..ziet er goed uit en je neemt het aan. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Rule, als ik een nieuwe iPhone 12 in ontvangst mocht nemen zou ik ook niet kunnen wachten. Dus laten we het niet hebben over het gewicht van de doos. Wel is het zo dat zo'n onderzoek inderdaad 30 dagen kost. Vooral als er getekend is voor ontvangst. Het gaat om dure apparaten en daarom moeten we zorgvuldig omgaan met dit soort zaken. Daarnaast willen we zeker weten dat als er iemand inderdaad iPhones onrechtmatig in beslag neemt dat die persoon gevonden wordt en dat we de gepaste acties ondernemen. Dus het is inderdaad zo dat het onderzoek eerst afgerond zal moeten zijn voor we een nieuwe telefoon op kunnen sturen. 

Wel is het zo dat de betalingen die je aan de telefoon aan het doen bent natuurlijk wel afgaan van de toestelprijs. Je bent dus niet aan het betalen voor een stuk telefoon dat je niet gaat krijgen. Heb je hiermee op dit moment voldoende informatie?

 

Wel is het zo dat de betalingen die je aan de telefoon aan het doen bent natuurlijk wel afgaan van de toestelprijs. Je bent dus niet aan het betalen voor een stuk telefoon dat je niet gaat krijgen. Heb je hiermee op dit moment voldoende informatie?

 

Ik snap het hoor vanuit KPN’s kant. Er zullen genoeg klanten zijn die de boel expres oplichten.
Als ik het van mijn kant bekijk….Ik heb de telefoon in 1x betaald bij bestelling en zit nu met het vooruitzicht dat de komende weken geen telefoon geleverd gaat worden….

Reputatie 7
Badge +17

Snap ik heel goed. En inderdaad, zonder werkende telefoon is niet fijn. Wellicht dat iemand in de kennissenkring nog een leen toestel heeft? Mocht je verder nog vragen hebben over het onderzoek dan help ik je graag, maar weet dat het antwoord zal moeten blijven dat de looptijd toch echt 30 dagen is.  

Reputatie 7
Badge +21

@Geepster , je doet wel lullig.
Waarom moet je zout in de wond strooien?
Rule heeft het al moeilijk genoeg en jouw opmerkingen helpen echt niet.
Let voortaan even op wat je schrijft want dit kan echt niet.