Beste KPN-forum
Gisteren zou mijn nieuwe iPhone 12 geleverd worden. PostNL gaf aan dat levering tussen 14:15 - 16:30 uur zou plaats vinden. Dit veranderde de volgende dag in tussen 11:00 - 13:00 uur en uiteindelijk werd te telefoon om 14:45 uur geleverd. Pakket aangenomen en vervolgens natuurlijk open maken. In de doos zat een welkomsbrief en luchtkussentjes, maar geen telefoon. Bij verdere inspectie blijkt er een PostNL-sticker op de doos te zitten:
‘Helaas is uw poststuk incompleet / beschadigd. Wij hebben uw poststuk hierna opnieuw dichtgemaakt, zonder de inhoud te bekijken. Excuus voor het ongemak.’
Nu zie ik dat de bodem is opengemaakt en vervolgens weer dicht-getaped met plakband. Ik ben geen forensisch inspecteur, maar dit lijkt mij geen ongeluk. Natuurlijk gelijk KPN en PostNL gebeld en die starten een onderzoek.
Nu krijg ik vandaag een mail dat het onderzoek (max) 30 dagen gaat duren. Ik vind dit wel erg lang en baal hiervan. Een maand zonder telefoon buiten mijn eigen verantwoordelijkheid om. Ondertussen krijg ik wel mails en SMS’jes van KPN met ‘Het nieuwe abonnement is ingegaan’ en ‘veel plezier met je telefoon’, maar veel plezier heb ik inmiddels niet meer. Als ik KPN hierover bel wordt ik vriendelijk geholpen, maar waar het op neer komt is het enige wat ik kan doen is afwachten.
Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Hoe lang gaat dit duren?
Roel