Beantwoord

Problemen met reparatie van mijn toestel

Ik heb mijn telefoon naar de reparatieservice van Samsung gestuurd, zij werken samen met Dynafix. Het probleem aan mijn telefoon is dat ik niet meer op kan laden, zelfs als hij hem na wat drukwerk eindelijk pakt raakt hij leeg terwijl er staat dat hij wel aangesloten is op de lader (dit is de officiele Samsung lader. Ik heb een nieuwe besteld van Samsung zelf en ook die werkte niet). Mijn eerste ingeving is dat ik een nieuwe USB-connector nodig heb. Nou zegt Dynafix dat ik mijn beeldscherm en behuizing moet laten maken en sturen mij een prijsopgave van 216 euro, waar de USB connector of mijn oplaadproblemen nergens wordt besproken. Nou is de schade die ik aan mijn telefoon heb niet erg groot, er zit een klein barstje in de hoek van mijn beeldscherm en er zit wat minimale schade her en der, een aantal krasjes. Niets wat direct gevolgen heeft voor het niet opladen van mijn telefoon, aangezien ik deze schade al een jaar lang heb. Ik heb het gevoel dat ik oneerlijk behandeld wordt, maar Dynafix zegt volgens de voorwaarden van Samsung te werken. Dit geloof ik wel, maar ik denk dat het aan mij als consument is om te bepalen wat ik wel en niet gerepareerd wil hebben en vind dit dan ook een rare gang van zaken als Samsung zo werkt.

Er wordt steeds gesproken over het wel of niet hebben van garantie, maar dat maakt mij eerlijk gezegd niet uit, ik wil gewoon één bepaald aspect laten repareren, in plaats van de hele mikmak. Ik ga mijn telefoon terug laten sturen, helaas ook tegen een aardige som aan onderzoekskosten en was van plan om langs te gaan bij KPN, maar ik ben bang dat ik hier wellicht hetzelfde verhaal te horen krijg aangezien ik het vertrouwen in grote reparatiebedrijven een beetje verloren ben. Het enige wat ik wil is dat mijn telefoon het weer naar behoren doet, ik hoef geen krasvrij toestel aangezien mijn abonnement niet zo heel lang meer duurt, in Mei mag ik een nieuw toestel bij jullie uitzoeken.

Nou heb ik een aantal vragen. Denken jullie dat het niet kunnen opladen van mijn telefoon ook werkelijk te maken heeft met het hebben van lichtelijke schade aan mijn telefoon, ook al heb ik deze al een jaar? En krijg ik te maken met dezelfde "voorwaarden" van Samsung als ik mijn telefoon via KPN laat repareren? Op de officiele site van Samsung staat namelijk wel het tarief voor een nieuwe USB-connector, dus ik vind het nog steeds ontzettend raar dat ik niet alleen dat kan laten repareren in plaats van het hele toestel.

P.S. Het betreft hier een Samsung Galaxy A5 (2017)
icon

Beste antwoord door Bart_ 21 december 2018, 13:36

Hallo DjordjevicSRB. Welkom op het Forum en goed dat je deze vraag hier stelt. Laat ik beginnen met schrijven dat ik je punt zeker begrijp. Je zou zeggen dat een defect aan de connector losstaat van eventuele andere schade en deze best afzonderlijk gerepareerd zou kunnen worden.

Het is echter inderdaad zo dat al;s je je toestel laat reparen je geen keuze kunt maken over wat je wel en niet gerepareerd wilt hebben. Elk defect wordt gerepareerd en het toestel moet 100% werkend de deur weer uit. Dat zijn de regels die de toestelfabrikanten hebben opgelegd. Of je je toestel nu rechtstreeks bij de fabrikant laat repareren of via ons maakt wat dat betreft dus niets uit.

De gedachte erachter is eigenlijk ook wel te begrijpen. Mochten er na een deelreparatie toch nog defecten naar voren komen, dan kunnen daar klachten uit voortkomen. Het is vooraf nooit te zeggen of het ene defect wel of niet met het andere te maken heeft en met opereert dus onder het motto 'better safe than sorry'.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17
Hallo DjordjevicSRB. Welkom op het Forum en goed dat je deze vraag hier stelt. Laat ik beginnen met schrijven dat ik je punt zeker begrijp. Je zou zeggen dat een defect aan de connector losstaat van eventuele andere schade en deze best afzonderlijk gerepareerd zou kunnen worden.

Het is echter inderdaad zo dat al;s je je toestel laat reparen je geen keuze kunt maken over wat je wel en niet gerepareerd wilt hebben. Elk defect wordt gerepareerd en het toestel moet 100% werkend de deur weer uit. Dat zijn de regels die de toestelfabrikanten hebben opgelegd. Of je je toestel nu rechtstreeks bij de fabrikant laat repareren of via ons maakt wat dat betreft dus niets uit.

De gedachte erachter is eigenlijk ook wel te begrijpen. Mochten er na een deelreparatie toch nog defecten naar voren komen, dan kunnen daar klachten uit voortkomen. Het is vooraf nooit te zeggen of het ene defect wel of niet met het andere te maken heeft en met opereert dus onder het motto 'better safe than sorry'.

Reageer