Problemen Samsung galaxy s5 en reparatie centrum.

• 13 februari 2015
  • 33 reacties
  • 1698 keer bekeken

Na vanmorgen alweer naar de KPN winkel geweest te zijn geweest toch maar besloten om hier een topic aan te maken.

Sinds een aantal weken terug werkte mijn samsung galaxy S5 niet meer goed. Ik kreeg de raarste foutmeldingen (Samsung galaxy is gestopt) etc kon daarna alleen op OK drukken waardoor de telefoon opnieuw opstarten. Ook had ik last van dat de wifi verbinding constant wegviel waardoor ik binnen 4 dagen aan 50% van mijn databundel zat.

Vorige week dus naar de KPN winkel gegaan in hoop van zege dat het deze keer wel goed ging i.pv. de hele toestand die ik met mijn galaxy s4 had (4-5 keer opgestuurd steeds in de winkel weer ingeleverd omdat het niet gerepareerd was.) Vandaag kwam ik er dus achter dat de Galaxy s5 niet gerepareerd was. Daardoor heb ik nu dus al 75% van mijn databundel verbruikt. Iets wat niet mijn bedoeling was.

Nu vraag ik me af wat ze daar in het reparatie centrum doen. Geen enkele keer dat een toestel van mij daar naar toe is gestuurd is het gerepareerd geweest. Vandaag kwam ik er zelfs achter dat iemand anders Google account nog in mijn telefoon stond. Dat hoort toch niet?

Maar mijn vraag is dus kan ik hiervoor compensatie mogelijk en kan mijn databundel kosteloos deze maand verhoogd worden doordat ik door een defect toestel veel data verbruikt heb?

33 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen Raymond, 

Wat jammer dat je er niet uitgekomen ben met mijn collega om te verlengen. Eerder dit jaar heb ik een deel van je abonnementskosten gecrediteerd om je tegemoet te komen in het ongemak, omdat ik begrijp dat een toestel dat meerdere malen kapot gaat, niet is wat je verwacht. Ook is je in september 3 maanden gratis Spotif aangeboden, om hetzelfde ongemak te verzachten. Mijn vermoeden is dat wat jij wilt, meer korting op je nieuwe abonnement, niet binnen onze mogelijkheden ligt. 

Met groet, 

Cindy

Inmiddels zijn er al een aantal weken voorbij. Ik heb niks meer gehoord vanuit kpn over compensatie en / of een aanbod voor een nieuw abonnement.

Zijn jullie het vergeten of kan ik beter overstappen naar een andere provider?

Met vriendelijke groet,

R_M

Ik ben inmiddels gebeld door KPN. Ik kreeg alleen een aanbod voor nieuw abonnement zonder korting. Hiermee ben niet akkoord gegaan. Ik kon sinds oktober vorig jaar geen gebruik maken van een toestel wat bij mijn abonnement hoort dan verwacht ik toch wel minimaal een compensatie of korting op het abonnement.

Inmiddels ook op de kpn website gekeken naar een telefoon abonnement. Raar genoeg zijn die goedkoper dan wat ik via de telefoon te horen kreeg.

Reputatie 7
Badge +27
Goedemorgen!

Ik heb een collega gevraagd of deze je wil bellen. Het verhaal en de wensen zijn bekend, dus als het goed is, kan er een mooi aanbod gedaan worden. Ik verwacht dat je vandaag of anders na het weekend gebeld wordt. Laat je het ons weten als we nog iets voor je kunnen doen?
Reputatie 7
Badge +24
Hallo Raymond, 

Dan bellen we je! Wanneer komt het uit dat we je bellen? Ik heb je mobiele nummer, mocht je op een ander nummer gebeld willen worden, wil je me dit dan in een privébericht laten weten? 

Met groet, 

Cindy

Sorry van de late reactie.

Ik vind het goed als ik opgebeld word om de verlenging of nieuw abonnement te regelen.

Reputatie 7
Badge +27
Goedemorgen Raymond,

Fijn dat je dat hebt kunnen regelen! Zelf ben ik niet bevoegd om korting toe te kennen als je gaat verlengen, maar ik kan je wel laten bellen door een collega die dit wel kan. Ik zal de collega van tevoren volledig inlichten over wat er gebeurd is, zodat deze weet wat er gaande is. Laat je het me weten als je dit wilt? Dan ga ik het voor je in orde maken. 

Ik heb gister gelukkig nog vervoer kunnen regelen om mijn simkaart om te wisselen, hierdoor heb ik inderdaad geen nieuwe simkaart meer nodig.

Aan Spotify premium heb ik helaas niks omdat ik het al gratis krijg via mijn thuis abonnement van KPN. Ik zie daarom graag een andere vergoeding, misschien in vorm van een korting op mijn nieuwe abonnement aangezien dit mobiele abonnement bijna ten einde loopt.

Reputatie 7
Badge +27
Goedemorgen Raymond,

Bedankt voor je bericht! Fijn dat je uiteindelijk toch geholpen bent in de winkel. Ik zie dat er gisteren laat in de middag een nieuwe simkaart is geactiveerd. Kan je mij bevestigen dat je geen nieuwe simkaart meer nodig hebt? M.b.t. een vergoeding: maak ik je blij met 3 maanden gratis Spotify Premium? Anders hoor ik natuurlijk graag jouw voorstel. 
Vandaag weer naar de KPN winkel in helmond geweest. Daar na overleg een telefoon kunnen kiezen die aan mijn eisen voldeed. Werd vriendelijk behandeld en werd veel moeite gedaan. Dus liep ik eindelijk tevrede de winkel uit na 10 maanden.

Maar eenmaal thuis toen ik de telefoon ging instellen kwam ik erachter dat mijn simkaart niet past. Ik heb momenteel een Micro simkaart en in het nieuwe toestel past alleen een Nano simkaart.

Kan er een nieuwe simkaart ook naar mij opgestuurd worden? 

En kan ik nog een vergoeding krijgen omdat ik 10 maanden niet gebruik heb kunnen maken van een toestel wat ik bij het abbonement gekocht heb?

Vandaag wederom naar de KPN winkel in Helmond geweest omdat mijn toestel ''gerepareerd'' zou zijn. Eenmaal daar bleek na 5 seconde door het menu heen navigeren het toestel nog steeds dezelfde klachten had.

Weer werd er opgebeld naar het reparatiecentrum. Deze gaf weer aan dat het misschien aan de accu lag terwijl deze vervangen was en zelfs meegestuurd werd naar het reparatiecentrum. Daarna gaven ze de simkaar weer de schuld. Sim-kaart verwijderd, weer getest en hetzelfde resultaat. Weer opgebeld naar het reparatiecentrum en kreeg eindelijk een vergoeding toegekend.

Helaas is de vergoeding ruim 100 euro onder de prijs van een vergelijkbaar toestel. Ook was het aanbod flink beperkt waaruit ik kon kiezen als vervangend toestel omdat ik absoluut geen Samsung meer wil. Hoe gaat dit opgelost worden door kpn? Ik zit volgens mij al 10 maanden zonder werkend toestel van mijzelf. Ik begin dat ondertussen goed beu te worden.

Reputatie 7
Badge +27
Beste Raymond,

Wat ontzettend vervelend dat je nu nog steeds problemen met je S5 hebt! Hopelijk is het nu bij de 4e keer reparatie echt opgelost. Wil je het me even laten weten hoe het gegaan is? Dan kunnen we dan kijken wat we verder gaan doen. 
Inmiddels is het toestel al 3 keer opgestuurd en is het probleem nog niet opgelost.

Bij de 3de keer in de winkel opgebeld naar het reparatie centrum opgebeld hoe het kon dat dit toestel ook al 3 keer ter reparatie is aangeboden maar nog steeds het probleem vertoond.

Hierop werd vlug gezegt dat het aan mijn accu lag. Dit roept bij mij alleen maar meer vragen op zoals: Waarom is het hele mainboard etc dan al een keer vervangen was er dan nog meer mis met dit toestel? Hierop kregen we weer het advies om de accu te vervangen. Gelukkig viel dit nog binnen de garantie en werd er een nieuwe accu besteld.

Aangezien ik weer midden in een verhuizing zat had ik geen tijd om de accu op te halen en ging dus afgelopen week weer naar de KPN winkel om de accu te vervangen. Onder toeziend oog van het KPN personeel daar de accu vervangen, maar helaas. Na enkele minuten uittesten in de winkel besloot het toestel toch weer spontaan een factory reset uit te voeren. Hierop weer naar het reparatie centrum gebeld en moet het toestel weer opgestuurd worden. Dus nu is het toestel voor de 4de keer opgestuurd.

Ik heb absoluut geen vertrouwen in dat dit toestel ooit nog gerepareerd gaan worden. Is het nu onderhand niet goedkoper om me gewoon een nieuw toestel uit te laten kiezen? Ik ben in de afgelopen 3/4 jaar alleen maar bezig geweest met op en neer rijden naar de kpn winkels.

Al 3/4 jaar geen fatsoenlijk toestel meer gehad. Ik heb zelf een ander toestel moeten aanschaffen om maar bereikbaar te zijn.

Afgelopen vrijdag contact gehad met Samsung over dit probleem. Na het probleem uitgelegd te hebben gevraagd of dit vaker voorkwam. Dit probleem volgens Samsung een niet vaak voorkomend probleem. Hierop doorgevraagd wat ik er aan kon doen en volgens hun moet het toestel ter reparatie aangeboden worden. Echter kost dit mij wel verzendkosten als ik het via Samsung laat doen en word het toestel naar hetzelfde repair centre gestuurd waar ik al 7 keer mijn telefoons naar toegestuurd heb zonder resultaat.

Dus wil ik voorstellen om het toestel nog één keer op te sturen via een KPN winkel en dat als het weer niet gerepareerd is (ik acht die kans zéér groot) er dan naar een andere oplossing gekeken word aangezien ik nu al geruime tijd bezig ben met dit hele gebeuren.

Reputatie 7
Badge +24
Beste Raymond, 

Dank voor je toelichting. Ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk niet vaak voorbij zie komen, dat er zoveel problemen zijn, ook na het uitgeven van een nieuw toestel 😞. Helaas heb ik geen andere optie voor je dan dat je je toestel kunt opsturen. Wat je nog wel zou kunnen doen is contact met Samsung zelf opnemen of dit probleem bij hen bekend is. Mogelijk dat zij hierin iets voor je kunnen betekenen. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

De telefoon opnieuw laten opsturen vind ik geen goede optie gezien dat ik al 7 keer een telefoon heb moeten opsturen in een 3/4 jaar tijd. Telkens dat deze telefoon weer terug kwam was deze niet gerepareerd terwijl het reparatiecentrum aangaf van wel of erger zelf dat er helemaal niks mis was met het toestel.

Ik zou graag willen dat dit eindeloze patroon ophoud en graag zie ik dan een andere oplossing tegemoet komen.

In de winkel hebben ze alles op mijn toestel gewist, nieuwe software er weer op gezet, geen account ingevoerd en daarna heb ik niks en hun meer aan het toestel gedaan behalve van standby afgehaald waardoor de eerste foutmelding weer naar voren kwam toen ik de playstore wilde opstarten.

En om nu alweer naar de KPN winkel te gaan om vervolgens weer de telefoon moeten opsturen wat de vorige keer ook niet heeft geholpen heb ik ook weinig hoop in. Het samsung repair centre keurt de telefoon dan toch weer goed.

Dit is een ongewone situatie waar misschien ook geen standaard oplossing voor is.

Hetgene wat ik al geprobeerd heb is:

• Met een andere google account de telefoon instellen waardoor er geen back-up terug erop komt.
  • Andere simkaarten van verschillende providers geprobeerd (1 week per simkaart)
  • Geen apps installeren 1 maand lang (zelfs geen whatsapp voor 1 maand)
  • Telefoon elke nacht uitschakelen (sinds dat ik de problemen weer heb.)
  • SD kaart niet gebruiken (nooit gebruikt in de samsung S5 toestellen die ik gehad heb)
  • standaard software terugzetten en geen google account invoeren bij begin installatie.
Reputatie 7
Badge +24
Beste Raymond, 

Wat vervelend dat je ook met je nieuwe toestel dezelfde problemen ervaart, bijzonder dat dit bij twee toestellen hetzelfde is 😞. Heb je eerder wel apps geïnstalleerd gehad en deze later verwijderd? Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt. Ik begrijp van je dat een update helaas niet geholpen heeft. In de winkel kunnen ze je toestel ook ter reparatie aanbieden, om te kijken waar het precies aan ligt. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Vandaag weer bij de KPN XL winkel geweest. Weer dezelfde klachten met mijn nieuwe S5.
In de winkel werd mij verteld dat het aan de apps lag die ik installeerde. Heel raar omdat ik helemaal geen apps geïnstalleerd had.

Daarna werd mij geadviseerd om maar het toestel tweedehands te verkopen als ik niet tevrede was met het toestel. Beetje raar antwoord, heb blijkbaar geen garantie op een toestel wat niet goed functioneerd van een paar maanden oud.

Na een lange discussie werd het toestel toch nagekeken in de winkel. Update uitgevoerd en werkt nu al niet meer goed.

Is er geen andere oplossing voor dit probleem?

Reputatie 7
Badge +24
Hallo Cathy2008, 

Is alles inmiddels in orde? Ik heb geen reactie meer van je ontvangen, dus ga ik hier vanuit. Als ik nog ergens bij kan helpen, hoor ik dat graag. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reputatie 7
Badge +24
Hallo Cathy2008, 

Welkom op het KPN Forum! Wat jammer om te lezen dat je ontevreden bent over je Samsung Galaxy S5 en dat deze niet goed functioneert. Wat is er precies defect aan? En is je toestel in de winkel ook ter reparatie aangeboden? In dat geval ben ik benieuwd wat hieruit is gekomen. 

Ik zie je reactie graag tegemoet. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Hallo,

Sinds november 2014 ook een samsung s5 genomen met 2 jaar abbo verlengen maar wat een vreselijke mobiel!

Ook ik ondervind al deze problemen maar oplossen ho maar.

2 x naar kpn winkel terug geweest en met een kluitje in het riet gestuurd.

Kpn xl winkel, ook geen oplossing.

Samsung store telefoon achter gelaten voor reparatie wat mij ook nog eens 20 eurie kosten voor een backup stick die ik niet eens nodig had bleek achtetaf en 16 eurie parkeergeld in totaal met heen en weer rijden.

Telefonisch klacht ingediend bij kpn maar nog steeds niet opgelost.

Ik wil gewoon een nieuwe telefoon want dit ding is niet te maken.

Mijn geld is ook niet nep en betaal netjes mijn rekening aan kpn maar dan verwacht ik wel waar voor mijn geld.

Twee jaar lang betalen en geen waar voor mijn geld?? Ik voel mij opgelicht en ga zeker een stapje hoger als kpn mij niet tegemoet komt.

Reputatie 7
Badge +24
Beste Raymond, 

Wanneer een toestel voorradig en leverbaar is, wordt hetzelfde toestel aangeboden. Mogelijk dat dit de vorige keer dat je er was niet het geval was. Dit zou je in de winkel na kunnen vragen. De mogelijkheid om geld retour te ontvangen voor het toestel, is er helaas niet. Nogmaals, ik vind het erg jammer dat je je niet kunt vinden in de geboden oplossing, maar het probleem is niet aan de gehele S5 serie gerelateerd, maar echt aan jouw toestel in dit geval. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Waarom was het de vorige keer dan wel mogelijk om over te stappen naar een ander merk?

En als het echt niet mogelijk is kan ik dan de waarde van het toestel terug krijgen i.p.v. een ander toestel?
Reputatie 7
Badge +24
Beste Raymond, 

Wat jammer om te lezen dat een nieuwe Samsung Galaxy S5 een niet passende oplossing is voor je. Dit is iets dat echt aan je toestel ligt en niet aan de gehele S5 serie, maar ik begrijp wel dat je het vertrouwen kwijt bent in het S5 toestel. Helaas kan ik er niet in bemiddelen dat je een toestel van een ander merk kunt ontvangen. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reageer