Re: Hallo ik wil een klacht indienen over de

• 30 mei 2013
  • 1 reactie
  • 6171 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Zeer, zeer ontevreden ben ik en niet alleen ik want als ik recensies opvraag over KPN krijg ik niets meer dan negatieve reacties. Misschien wordt het tijd eens wat te doen aan jullie services.

De wet van marktpraktijken en consumenten bescherming heeft een duidelijke richtlijn waaraan overeenkomsten (op afstand) zich aan moeten houden. De KPN schaadt deze op verschillende vlakken en de consument is de dupe van deze verschillende ongeoorloofde acties.

Ten eerste is er bij de aankoop van een mobiel een overeenstemming noodzakelijk, met overeenstemming van het product wordt verstaan dat de consument een product krijgt die overeenstemt met wat de verkoper hem/haar verteld. Ook zou de klantenservice van KPN super zijn. (Zo ook de diensten die bij de verkoop worden belooft door de verkoper)

Ten tweede moet het product geschikt zijn voor het gebruik wat men ervan kan verwachten.

Ten derde   heeft de consument het recht het goed kosteloos te laten vervangen.

Ten vierde als deze herstelling onmogelijk is OF niet haalbaar wegens technische onmogelijk of onredelijk of niet mogelijk binnen een redelijk termijn.  heeft de consument recht op prijsvermindering, remuneratie of de verbintenis kosteloos te laten verbreken.

Mijn ervaring met KPN is slecht en de KPN heeft deze wet op verschillende vlakken geschaad. Toen ik opzoek was naar een nieuw abonnement ben ik bij de KPN naar binnen gelopen, ik was niet opzoek naar een te grootte mobiel en  ik wilde wel gebruik kunnen maken van wifi.  De verkoper heeft mij toen de Blackberry Bold aangeraden omdat dit een goede sterke mobiel zou zijn waarmee ik ook gebruik kon maken van wifi. Na 6 maanden (waarvan de BB 2 maanden niet gebruikt is ivm met vakantie) dus kortom na 4 maanden gebruik kreeg de BB een error. Ik keerde terug naar de winkel en de mobiel zou zoals belooft hersteld worden, ik kreeg een garantie bewijs mee die ik moest meebrengen bij het ophalen. Na 2,5 week kreeg ik bericht dat de BB klaar was, samen met het garantiebewijs haalde ik de BB op. Na 1 week gebruik kreeg de BB wederom dezelfde error en keerde ik met het garantiebewijs wederom terug naar de KPN winkel. Ik moest het garantiebewijs inleveren, de BB werd ingenomen en ik kreeg een nieuw garantiebewijs mee terug. Na 2,5 week was de BB klaar en kon ik hem ophalen.  Na 2 weken kreeg de BB wederom de melding error! Ik heb de klantenservice gebeld en gevraagd wat ik moest ondernemen aangezien de mobiel nu al  een maand weg was geweest! De klantenservice zei dat ik recht had op remuneratie deze zou ik kunnen aanvragen in de winkel. Met de kapotte BB keerde ik voor de 3de keer terug naar de winkel. Ik vertelde mijn klacht en vroeg waar ik beroep kon doen op de remuneratie, de verkoper zei dat hij daar niks mee kon en dat ik bij de klantenservice moest zijn.  Dus met het laatste garantiebewijs leverde ik de BB voor de 3de keer in en kreeg het nieuwe garantiebewijs. Thuis aangekomen heb ik direct de klantenservice gebeld en gevraagd hoe het zat met de remuneratie. Het antwoord was, u moet bij uw verkoper zijn. Wij kunnen hier niks mee! Ik vertelde de klantenservice dat ik van het kastje naar de muur gestuurd werd en dat ik dit absurd vond! En nog steeds konden ze er niets mee! Ik voelde me dus enorm rot dat ik een product had aangeschaft die het niet deed, maar waarbij ik niet geholpen kon worden. Dit is niet wat je verwacht van klantenservice en van het product.'

Na 10 dagen was de BB klaar en kon ik hem ophalen en daarbij kreeg ik het nieuwe garantiebewijs. De BB deed het wederom precies 2 weken! Woedend belde ik de klantenservice het antwoord was... Mevrouw we kunnen hier niets aan doen! Hierna ben ik naar de winkel gegaan en na voorgedrongen te zijn de verkoper de mobiel in de handen gedrukt! Voor de vierde keer ben ik hier met de kapotte BB!! Dit kan niet, dit mag niet en dit is niet wat er van dit product verwacht wordt  en de klantenservice die belooft wordt is totaal niet aan de orde! De KPN schaadt de regels van de wet marktpraktijken en consumenten bescherming! Ik kreeg  wederom de nieuwe garantie mee en moest  de oude garantie inleveren. Na 3 weken kreeg ik een mail met het bericht dat de BB niet hersteld kon worden omdat dit niet onder de garantie viel, het zou mij 170 euro kosten. Ik heb direct mijn betaal rekening geblokkeerd voor afschrijvingen van de KPN.  Wel betalen terwijl ik mijn mobiel 1,5 maand kwijt ben geweest en er van alles belooft wordt maar er niks waar wordt gemaakt? Nee dat voelt onjuist en niet redelijk.Vol teleurstelling ben ik voor de 5de keer terug gegaan naar de winkel en heb gevraagd hoe ik iemand kon bereiken die hier WEL iets mee kon doen. De verkoper zei dat ik wel een klacht kon indienen die hij kon opsturen naar de mensen 'boven' de klantenservice.  En zodoende heb ik via de verkoper een klacht ingediend, op deze klacht zou binnen 2 werkdagen gereageerd worden(ik heb hem ingediend op vrijdag ochtend 10 uur). Op donderdag na middag 15:00 uur had ik een bericht op mijn voicemail met het bericht dat ik alle garantie bewijzen moest hebben mocht ik verder geholpen willen worden.   Dit terwijl de wet marktpraktijken en consumenten bescherming toch duidelijk stelt dat het bewijs toch echt bij de verkoper licht. De data dat ik de telefoon heb ingeleverd staan gewoon in de computer!!  En dat was de druppel die de emmer deed overlopen. De KPN schaad niet 1 of 2 regels.. het zijn er veel meer! En als ik eens naar de verschillende recensies kijk ben ik niet de enige persoon die het slachtoffer is van zulke oneerlijke en misleidende handelspraktijken.

De KPN gaat veel te ver en  er is een klacht ingediend bij 8 verschillende soorten instanties.  Ik hoop dat de KPN eens iets gaat doen met deze marktpraktijken  waarvan de consument zo de dupe is.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +2
Beste Amy,

erg vervelend om te lezen dat dit je overkomen is.

Ik wil dan ook graag actie voor je ondernemen en kijken hoe ik dit probleem voor je kan oplossen.

Om dit te kunnen doen, ontvang ik graag je mobiele nummer, postcode/huisnummer in een privébericht. Daarnaast wil ik ook graag weten in welke winkel jij je toestel meerdere malen ter reparatie hebt aangeboden.

Na ontvangst van deze gegevens, kijk ik graag wat ik hierin voor je betekenen kan.

Met vriendelijke groet,

Afra

Reageer