Refurbished iPhone teruggekregen na reparatie

Ongeveer 3 weken terug begon mijn Iphone 6s mankementen te vertonen. De home button werd gloeiend heet tot op het punt dat je deze niet meer kon aanraken. Dit was helaas niet het enige, ook kon de Iphone niet meer worden opgeladen.

Net 2 maanden in het bezit van deze telefoon ben ik teruggegaan naar de KPN winkel die deze vervolgens opstuurde voor reparatie. Nou heb ik vandaag mijn telefoon kunnen ophalen alleen zit mij een ding dwars. De Iphone die ik uiteindelijk heb gekregen is gerefurbished, het is niet zozeer dat ik perse een gloednieuwe Iphone wil hebben maar het idee dat ik een gerepareerde telefoon terugkrijg (waarvan ik dus niet weet wat er ooit mis mee is geweest) lijkt me niet helemaal eerlijk.

Hoe zit dat precies met de garantie etc. ? en mag dat zomaar ?

Groeten   

* Admin: titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden

13 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Maar hoe weet je dat deze refurbished is?

Robin
Reputatie 7
Badge +25
Welkom ,

Goed dat je bij de winkel langs bent geweest! Normaliter krijg je een nieuwe telefoon, als de oude niet meer te repareren is. Waarom denk jij dat degene die jij gekregen hebt, refurbished is? 

Marcia_ schreef op 19 jan '16 om 09:40u

Welkom @Luke-,

Goed dat je bij de winkel langs bent geweest! Normaliter krijg je een nieuwe telefoon, als de oude niet meer te repareren is. Waarom denk jij dat degene die jij gekregen hebt, refurbished is? 

Beste Marcia,

Dat komt door het volgende:

- Het Imei nummer is anders als dat van mijn toen ingeleverde telefoon

- De rand bij de homebutton is scherp/hoog, je kunt er met je nagel achter blijven hangen terwijl dit niet het geval is bij een nieuw toestel

- Ik kreeg een blanco doos mee met hierin alleen de telefoon

- De medewerker vertelde mij dat deze gerefurbished was + ik kreeg een bonnetje wat er kapot was aan mijn oude toestel en dat dit niet meer te repareren was 

Dan ben ik inmiddels wel nieuwsgierig geworden waarom ik geen nieuwe heb meegekregen, kunt u mij dat vertellen ?

Groeten, Luc 

Reputatie 7
Badge +25
Dat ben ik ook, dus ik ga het navragen. De blanco doos krijg je overigens ook bij een nieuwe iPhone, is mij verteld. Wil je reageren op mijn privébericht? Dan zoek ik het voor je uit. 

Beste KPN,

Helaas ondervind ik dezelfde gedachte als Luke.

Eind vorig jaar heb ik mijn toestel opgestuurd aangezien ik schade aan mijn toestel had, het toestel wat ik terug kreeg zat zowel links als rechts van de home button los. Verder was het toestel prima in orde en zag het toestel er perfect uit, wel was het goed te horen dat het niet helemaal goed zat.

Omdat ik geen zin had om het toestel opnieuw terug te sturen heb ik dit ook niet gedaan. Helaas heb ik vorige week wederom mijn toestel laten vallen. Gelukkig ben ik hiervoor goed verzekerd. (Ik mag vanaf nu dus ook wel wat zuiniger op mijn toestel zijn maar dat terzijde ;))

- Ik kreeg alleen beide keren helemaal geen doos(je) mee maar alleen de losse telefoon. (Bij een nieuw toestel hoort toch ook het originele doosje?)

- Wederom zit het toestel niet overal vast, wederom aan de rechter onderkant en dit keer ook aan de linker bovenkant zit het niet helemaal op zijn plaats.

Op het oog lijkt er niets te zien maar wanneer je drukt op deze punten hoor je overduidelijk een klik,dat lijkt me niet de bedoeling bij een 'nieuw' toestel.

Met vriendelijke groet,

Mark

Reputatie 7
Badge +22
; welkom op het forum! Ook ik kan me aanmelden voor de club die z'n iPhone wel eens laat vallen, dus daar ben je niet de enige in 😉. Je ontvangt bij een vervangende iPhone een blanco doos, maar helemaal geen doos klinkt mij niet helemaal bekend in de oren. Wat voor iPhone heb je ontvangen? 

Cindy_ schreef op 26 jan '16 om 18:58u

@Markmans; welkom op het forum! Ook ik kan me aanmelden voor de club die z'n iPhone wel eens laat vallen, dus daar ben je niet de enige in Smiley Knipoog. Je ontvangt bij een vervangende iPhone een blanco doos, maar helemaal geen doos klinkt mij niet helemaal bekend in de oren. Wat voor iPhone heb je ontvangen? 

Beste Cindy, het gaat om een iPhone 6 128GB. Ik kreeg de telefoon blanco mee zonder een doos of iets dergelijks. Diezelfde avond hoorde ik mijn telefoon op bepaalde momenten al los 'klikken'.

Reputatie 7
Badge +22
; bij de iPhone 6 is dit geen bekend iets! Begrijp ik goed dat er ook geen lader, oordopjes etc. bijzaten? Even voor mijn duidleijkheid, is dit in de Apple Store geweest of is dit via de reparatieservice van KPN geweest? Zit je nog binnen 14 dagen? Dat is je zichttermijn en in die tijd kun je je nieuwe toestel omruilen voor een andere als deze niet goed is, zonder dat deze ter reparatie aangeboden hoeft te worden. 

Dit klopt, zoals eerder aangegeven heb ik 2 maal een nieuw toestel gekregen met beide dezelfde problemen (de 1e keer heb ik het laten doen). In de KPN Business store in Goes heb ik dus 2 maal een iPhone 6 128 gb gekregen zonder doosje en dus idd ook zonder lader/oordopjes. Dit lijkt mij ook onnodig aangezien ik deze nog in mijn bezit heb maar als ik deze normaal gesproken wel zou ontvangen is dit best opmerkelijk. Ik zit zeker nog binnen het zichttermijn van 2 weken met dit 'nieuwe' toestel, kan jij me vertellen in welke winkel ik deze kan omruilen? Alvast bedankt voor je reactie en ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +22
; het blijft een gek verhaal. Ik kan de vinger er niet helemaal opleggen. In de Applestore krijg je namelijk wel vaak een refurbished toestel mee, vandaar mijn vraag.  Je kunt dan met je toestel en het garantiebewijs/omruilbewijs teruggaan naar de winkel in Goes 🙂. Hier kunnen mijn collega's je verder helpen.

Mijj verhaal wel duidelijk? Anders geef ik je liever alle benodigde informatie zodat we weten waar we aan toe zijn haha. Goes is best een stuk rijden, ook weet ik dat er in Goes 2 winkels zijn. Is mijn toestel op voorraad in beide winkels? En wat dien ik allemaal mee te nemen?
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Mark, ik neem het even van mijn collega Cindy over.

Je kunt gewoon terug naar de winkel waar je eerder bent geweest. Je kunt de collega's daar eventueel ook onze conversatie laten zien. Voor zover wij weten heb je namelijk gewoon recht op een nieuwe iPhone bij vervanging. Of deze in de winkel voorradig zijn, kan ik helaas niet zien. Alleen de collega's in de winkel kunnen jou dit vertellen. 

Marcia_ schreef op 30 jan '16 om 09:34u

Hoi Mark, ik neem het even van mijn collega Cindy over.

Je kunt gewoon terug naar de winkel waar je eerder bent geweest. Je kunt de collega's daar eventueel ook onze conversatie laten zien. Voor zover wij weten heb je namelijk gewoon recht op een nieuwe iPhone bij vervanging. Of deze in de winkel voorradig zijn, kan ik helaas niet zien. Alleen de collega's in de winkel kunnen jou dit vertellen. 

Beste Marcia/Cindy,

Helaas is mijn iPhone 6 (128GB) weer weg voor reparatie. Wanneer je rechtsonderin op het scherm drukt hoor je een zachte klik, het scherm zit dus niet goed vast zoals je wel mag verwachten. Een toestel uit de voorraad (inc toebehoren) meegeven/ruilen voor mijn toestel is volgens jullie collega's in Goes niet mogelijk. Dit kan alleen binnen 2 weken na het afsluiten van je contract, en dus niet binnen 14 dagen nadat je toestel terug ontvangen hebt van reparatie. Zoals uitgelegd in mijn vorige posts heb ik deze telefoon al langer en heb ik al vaker een swap gehad.

Ik ben mijn vertrouwen verloren in de 'nieuwe' toestellen en baal dat mijn toestel weer weg is. Waar ik nog het meeste van baal is dat het niet mogelijk is om mijn toestel voor een geseald doosje om te ruilen, helemaal omdat ik dit probleem al meerdere malen moet ervaren. Na aanschaf van mijn iphone 6 (ik denk bijna 1.5 jaar geleden) heb ik nooit problemen gehad met een scherm dat los zit. Nu ervaar ik dit probleem dus met twee nieuwe (swap) toestellen.

Wanneer ik op het internet rond kijk zie ik dat het probleem wat ik ervaar ook bij vele andere een probleem is. Ook is het probleem bij Apple bekend maar die kunnen er in eerste instantie vrij weinig mee, volgens hun ben ik vooral een pechvogel dat ik in 1 maand tijd al drie iphones in mijn bezit heb gehad met exact hetzelfde probleem.

Mijn oude iPhone 5 die ik tot overmaat van ramp moet gebruiken is ook niet meer de nieuwste en hoop dus ook dat ik mijn iPhone 6 snel terug ontvang of dat er kan worden gekeken naar een andere oplossing.

Op deze manier verliezen jullie in ieder geval een klant.

Met vriendelijke groet,

Mark

Reageer