Vraag

Reparatie binnen garantie, alsnog betalen!

• 6 december 2016
  • 6 reacties
  • 566 keer bekeken

Ik ben al jaren klant bij KPN. Voor het eerst sinds mijn tijd bij KPN heb ik een defecte telefoon na 1,5 jaar gebruik. De home-button van mijn iPhone 6 doet het niet meer. Voor dit probleem ben ik 4 maand geleden bij Apple geweest, ik was echter net 1 maand buiten de garantie van Apple daar. Ze hebben mijn telefoon gecheckt en kwamen tot de conclusie dat mijn home-button defect was. Tot die tijd had ik altijd een hoesje om mijn iPhone, echter ben ik mijn hoesje daar vergeten aangezien Apple deze bij de genius bar moest verwijderen voor de analyse van mijn iPhone. Voor KPN had ik mijn bon nodig van de aanschaf, want de PDF van mijn contract met IMEI vol deed niet aan de eisen voor inname. De bon lag nog bij mijn ouders, dus dit heeft een tijdje geduurd aangezien ze niet om de hoek wonen. In die tijd is mijn telefoon wel eens gevallen en is er lichte schade ontstaan. Nou beweert Teleplan dat mijn home button defect is door deze schade en ik voor €341 een oplossing heb. Lekker makkelijk wel, om zo kosten te besparen en iemand die al jaren klant is een nieuwe telefoon aan te naaien.

Mocht hier geen oplossing voor komen, dan zal dit mijn laatste contract bij KPN zijn, dat is wel duidelijk.

Reparatienummer
Toestel
IPHONE 6 16GB GREY KPN ZD661-0035
IMEI
Klacht
Zij toets werkt niet
Overige klacht(en)
HARDWARE - (Zij)toets werkt niet
Volginformatie
Actuele status
Er is een diagnose gesteld
Statushistorie
06/12/2016 - Er is een diagnose gesteld

30/11/2016 - Uw apparaat wordt onderzocht

30/11/2016 - Uw apparaat is ontvangen door de reparateur

29/11/2016 - Wachten op ontvangst van apparaat door reparateur

29/11/2016 - Apparaat verzenden naar het reparatiecentrum

29/11/2016 - Uw apparaat is aangemeld voor reparatie

Reparatieomschrijving
Foto's
Afbeelding vergroten
Afbeelding vergroten
Diagnose
keypad defect/ schakelaar(s) defect
Garantie
definitieve garantie moet nog worden vastgesteld - Defect valt niet onder garantie (schade)
Reparatieactiviteit
Toestel wordt omgeruild

Admin: Privégegevens weggehaald omwille van privacy

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum @nelisvst, wat een rotsituatie.

Aan de uitkomst kan ik niks veranderen, daar wil ik direct eerlijk over zijn. Zodra er valschade is geconstateerd, wordt het toestel nooit onder de garantie gerepareerd. Dit omdat de valschade het defect veroorzaakt kan hebben. Dit geldt niet alleen voor jou, maar voor alle klanten. Dat je toestel in de tussentijd is gevallen, komt heel ongelukkig uit. Ben je al bijna toe aan een verlenging? Dan zou dat misschien een mogelijkheid zijn voor een nieuw toestel.
Telefoon kan pas in maart verlengd worden. Aangezien de termijn is veranderd afgelopen maand. Is er een tegemoetkoming mogelijk?

Ik zie dat bij andere topics er wordt aangeboden de onderzoekskosten te laten vervallen: https://forum.kpn.com/reparatie-diefstal-23/reparatie-binnen-garantie-alsnog-betalen-406230

Liefst zou ik zien dat ik Mijn telefoonabonnement nu al kan verlengen, zodat ik weer een werkende telefoon tot mijn beshikkig heb. Door de defecte homebutton kan ik Mijn telefoon niet eens meer installeren.

Hoe kunt u mij helpen?
Reputatie 7
Badge +24
Dag @nelisvst, in beide gevallen kan ik je niet tegemoet komen. Je kunt wel de assistive touch installeren, zo kun je je toestel wel gewoon blijven gebruiken. Hoe je dat doet? Dat lees je hieronder:

AssistiveTouch activeren:

Ga naar Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid.
Halverwege het scherm zie je de optie AssistiveTouch. Zet de schakelaar aan.
Er verschijnt nu een witte stip op het scherm, die altijd zichtbaar is. Je kunt de stip verplaatsen naar elke gewenste hoek van het scherm, door met je vinger te slepen.

Wat is dan het verschil tussen mij als klant en dat geval?

Hoezo kan het in dat geval wel aangeboden worden en mij niet?
Reputatie 7
Badge +24
Hallo Nelisvst, we bekijken alle gevallen apart en beoordelen deze apart. Eerder kwam het voor dat klanten niet geïnformeerd waren over de onderzoekskosten. Tegenwoordig staat dit op de bon waarvoor getekend wordt. Het kan ook zijn dat een telefoon is per abuis is blijven liggen en de reparatie of de prijsopgave hierdoor langer duurde. In zo'n geval kan ervoor gekozen worden om de onderzoekskosten te vergoeden.
Wat betreft de Assistive touch, dit is niet mogelijk. De telefoon diende helemaal gereset te worden vertelde de winkel mij. Hierdoor zou je om de telefoon opnieuw in te moeten stellen de home button in drukken, dit lukt dus niet meer.

Bedankt voor je hulp.

Maar dit is mijn laatste abonnement bij KPN. Vol ongeloof blijf ik achter dat jullie een trouwe klant zo laten zitten.

Reageer