Reparatie/ E repair

• 18 oktober 2013
  • 22 reacties
  • 5732 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een samsung S5830 galaxy ace black.Deze zomer begon mijn telefoon regelmatig uit te vallen. Hij startte dan opnieuw op en ik moest dan de simcard code invoeren om de telefoon te ontgrendelen. Heel lastig als je dit niet door hebt. Dan ben je dus voor onbepaalde tijd onbereikbaar. Op 20 augustus heb ik de telefoon voor de eerste keer ter reparatie aangeboden. Deze is opgestuurd en weer retour gekomen. Het toestel was volgens hun in orde. Maar na thuis komst was het probleem niet verholpen. Weer terug na de winkel. In de winkel zeiden ze dat het aan de SIM kaart kon liggen dus op 5 september een nieuwe SIMkaart erin. Probleem wederom niet opgelost. Ook kan het aan het SD kaartje liggen. Dit kaartje eruit gehaald. Wat denk je. Geen oplossing van het probleem. Op 10 september weer op laten sturen. Weer niets gevonden. Het probleem bestond nog steeds. Weer terug na de winkel. In de winkel hebben ze met e-repair gebeld. Nu zou het aan de batterij kunnen liggen. De garantie van de batterij was verlopen dus ik kon zelf voor de kosten van de nieuwe batterij opdraaien. Maar ik dacht als het dan aan de batterij ligt dan is het probleem opgelost. Maar wat denk je? Nog steeds hetaelfde probleem.

Op 27 september heb ik hem weer op laten sturen na e-repair. Hij is sindsdien in behandeling en niemand kan mij vertellen hoe lang dit nog gaat duren. Ik dacht dat de reparatie van een toestel maximaal 2 weken zou duren.

Ik hoop toch iets te horen wat er nu aan de hand is.

Groeten,

een wanhopige klant

22 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Staat er op de website van www.e-repair.nl geen duidelijk status?

Reputatie 5
Badge +2
Beste Celine,

erg vervelend om te lezen dat je toestel nog steeds problemen geeft.

Heb je zoals Shugosha aangeeft, al eens gekeken op www.e-repair.nl ? Daar kun je meestal de status van je reparatie zien.

Ik wil je er op wijzen dat je er rekening mee moet houden, dat een reparatie 4-6 weken kan duren. In veel gevallen is dit sneller.

Ik hoor graag of je de status op eerder genoemde website kan inzien.

Met vriendelijke groet,

Afra

Hoi,

Bij e-repair staat in behandeling.

Groeten celine

Reputatie 5
Badge +2
Beste Celine,

dan kun je er vanuit gaan dat ze nog bezig zijn met je toestel.

Je kan altijd zelf contact opnemen met Teleplan om de status op te vragen.

Het nummer hiervan is 0900 0400024.

Met vriendelijke groet,

Afra

Hoi,

Net gebeld met teleplan. Omdat ik de telefoon in een winkel heb ingeleverd hebben zij geen informatie over mijn toestel. Bel even met KPN is hun antwoord. Met de KPN heb ik vandaag al gebeld en dus ook geen antwoord gekeregen. Dus dit schiet lekker op.

goreten Celine

Reputatie 5
Badge +2
Beste Celine, 

ik adviseer je dan om naar de betreffende winkel te gaan, waar je het toestel ter reparatie hebt aangeboden.

Echter kun je er vanuit gaan, dat wat op e-repair staat klopt, en je toestel nog in behandeling is bij de monteur.

Met vriendelijke groet,

Afra

Vraagje, 

hoe moet ik het lezen als mijn telefoon al 2 weken op 'ontvangen in servicecentrum' staat. Ligt mijn telefoon dan ergens stof te happen en te genieten van zijn rust? 

Het is ook vreemd dat als je inlogt op het e-repair login scherm via telefoonnummer en pc dat je een andere (minder volledig) status krijgt dan als je inlogt via je ordernummer...

Reputatie 7
Badge +12
Tja, dat kan verschillende redenen hebben. Een reparatie kan uitlopen in sommige gevallen tot 4-6 weken. Momenteel kan het zijn dat ze nog wachten op bestelde onderdelen die nodig zijn om het toestel te repareren.

Beste@Shugosha,

Dank voor uw reactie. Heeft u dit nagevraagd bij e-repair? Vanuit de status kan im dit niet opmaken, temeer een opvolgende status 'in behandeling' zou zijn. Maar dat geeft de site niet weer. Tot op heden kan ik alleen maar zien dat mijn toestel nu ca 2 weken bij e-repair ligt zonder dat deze onderzocht / in reparatie is genomen.
Reputatie 7
Badge +12
Zonder gegevens kan ik het niet gaan nakijken op de website van www.e-repair.nl en ik heb er hetzelfde inzicht op als u. Als u meer duidelijkheid wilt hebben kunt u ook contact opnemen met de helpdesk op 0800-0105. Die kunnen dan wel contact opnemen met het reparatiecentrum voor u voor een duidelijkere status.

Reputatie 7
Uit een eerdere ervaring kan ik melden dat status 'ontvangen in servicecentrum' zo blijft staan totdat hij de status krijgt dat hij weer onderweg is naar de winkel (klant, als je hem zelf hebt opgestuurd resp. hebt laten ophalen, bij lease). Over het verloop van de reparatie heb ik toen geen meldingen gezien. Anderzijds zag ik dat hij weer in de (KPN-)winkel was zonder dat ze dat zelf al wisten. Toen ik op basis van die melding naar de winkel ging moesten ze de zending nog uitpakken; dat hebben ze toen overigens wel gedaan, zodat ik niet nog een dag hoefde wachten. Alles met elkaar een kleine drie weken.

@henk en@Shogusha

dank je wel vor jullie reacties. 
@Shogusha, Als je eens verder navraag kan doen ben ik je zeer erkentelijk; ordernummer *****

Note: Bericht aangepast door de moderator in verband met het privacybeleid op het forum!

Reputatie 7
Badge +12
Haha, ik ben geen medewerker van KPN en heb zelf niet de mogelijkheid er contact mee op te nemen :)

Ahh,

Dat is jammer. In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Hopelijk reageert KPN zelf ook nog eens.
Hoi,

Vandaag eindelijk mijn Samsung weer op kunnen halen. Hij had het automatisch opstart probleem, waardoor ik iedere keer opnieuw mijn SIM kaart moet ontgrendelen. Ik ben blij dat hij weer terug is. Alles geinstalleerd weer. Vanmiddag is hij weer vanzelf weer opnieuw opgestart. Is dit nu toeval of is het probleem helemaal niet verholpen. Moet ik hem weer terugbrengen?

Wie geeft mij raad.

Groeten

Reputatie 7
Badge +12
@Celine

Mogelijk na ontvangst van het toestel bepaalde apps geïnstalleerd die de oorzaak hiervan is?

Het kan soms nog helpen door de batterij er voor een tijdje (30sec) uit te halen en terug te plaatsen of anders als laatste noodzaak een herstel te doen.

Mocht het probleem zich dan nog steeds blijven voordoen dan zou een reparatie mogelijk toch noodzaak gaan worden. Misschien dat het voor u een optie is om anders langs te gaan bij een KPN Xl Winkel (Business Center - http://www.kpn.com/zakelijk/service/kpn-xl-winkel-en-business-center.htm) Deze winkels beschikken over een eigen reparatiecentrum en kunnen ter plekke het toestel voor u nakijken :)

sinds 26-11-2013 is mijn telefoon in de reparatie. op het overzicht van e-repair opdrachtnr. ****** statt al sinds 3-12-2013 de notitie van wachten op onderdelen. bellen via 08000105 heeft ook al geen zin, want je komt er gewoon niet door. hoe nu verder

Note: Bericht aangepast door moderator in verband met het privacybeleid op het forum.

Reputatie 6
Badge +2
Afra heeft in dit topic het nummer van e-repair geplaatst. Dat is 0900 0400024.

Goedenavond,

op 21 december mijn kapotte toestel in een winkel afgeleverd, heb zo'n verzekering voor stootschade etc. Via de site van e-repair lees ik dat er niets te repairen is: economisch en technisch afgekeurd, was er al bang voor.  Maar hoe nu verder? Vooralsnog heb ik geen mail van KPN ontvangen met daarin mijn opties (bedrag dagwaarde, evt ander toestel, kansloze missie, ...), waar de medewerker van de winkel het wel over had. Op welke termijn mag ik van KPN verwachten dat ze me iets melden, zodat ik weet waar ik aan toe ben?

dank en groet,

RKB.

Reputatie 6
Badge +2
Als je toestel is afgekeurd en je bent verzekerd dan krijg je een waardebon om een toestel uit te zoeken. Een duurder toestel kan ook, maar dan moet het verschil bijbetaald worden.

Het gebeurd vaker dat je geen mailtje krijgt wanneer er een waardebon wordt verstrekt (verbeterpunt KPN). De kans is dus aanwezig dat de bon al voor je klaar ligt gezien het feit dat het toestel 21 december is ingenomen.

Om welk toestel gaat het?

[edit] bedankt voor je antwoord natuurlijk, Jeroen!

Een HTC One X

27-12-2013 14:06 ontvangen in servicecentrum

23-12-2013 16:04 versturen naar servicecentrum

21-12-2013 12:27 order registratie

Hoe kom ik er achter dat er een bon klaar ligt? Ik mag toch hopen dat men contact met me opneemt, of is de service al net zo beroerd als wanneer je probeert te bellen?

Reputatie 7
Badge +12
Op het moment dat het toestel of de waardebon bij de desbetreffende winkel ligt nemen zij contact met u hierover op. Tevens zal er op de site van e-repair dan een melding staan dat het is doorgestuurd naar de winkel.

Reageer