Vraag

Reparatie service Teleplan

  • 17 February 2020
  • 1 reactie
  • 96 keer bekeken

Beste iedereen. 

Helaas moest ik mijn geliefde Sony Xperia XZ3 laten repareren. Mijn simkaart lezer was kapot.

Claim ingediend, prima geholpen. Reviva volgende dag netjes (ietsjes te laat maar dat kan gebeuren) mijn telefoon op gehaald en een leentoestel gebracht. Tot zover alles goed. 

Twee weken later kreeg ik een mailtje van Teleplan met de mededeling helaas uw telefoon is niet te repareren. Bij de dichtstbijzijnde kpn winkel kunt u een nieuw telefoon ophalen die minimaal zelfde prijs en/-of gelijkwaardige specificaties. Daarbij kon ik mijn leentoestel inleveren.

Dus ik naar de kpn winkel en die zeiden dat het niet kon. Maar zij hebben wel meteen actie ondernomen en getracht in contact te komen met teleplan. Helaas mocht dit niet baten. Ik zou binnen 5 werkdagen terug gebeld worden door teleplan of kpn repair. Dit is helaas niet gebeurd. Dus ben ik naar een KPN XL winkel gegaan (na aanraden van kpn gouda). Helaas hetzelfde antwoord alleen nu kregen zij via via wel teleplan of iemand die contact had met teleplan aan de telefoon. Na paar minuten kreeg ik die meneer aan de telefoon en zou hij mij op de hoogte houden. 6 werkdagen later werd ik gebeld dat ik mijn leentoestel in kon leveren bij de kpn winkel met instructie voor de winkel. Als dan mijn leentoestel bij teleplan zou arriveren geven zij het krediet vrij. Ik naar de KPN winkel, alles uit gelegd en telefoon gegeven (op dat moment dus geen telefoon meer). En zei hadden het in ontvangst genomen en zouden actie ondernemen (bellen). Helaas belde zij mij terug dat ze niet verder konden en dat zij een interne klacht hebben ingediend. Dit is ongeveer een week geleden. Ik heb nu zelf een tweedehands telefoon gekocht omdat ik anders geen telefoon zou hebben. Een klacht van mijn kant is ook ingediend. Maar ik zit helaas met de gebakken peren. Ik heb geen telefoon en ik heb geen idee hoe nu verder.

Ik ben van mening dat KPN dit moet oplossen. Bij hun is de claim ingediend en via wat voor bedrijf zij het willen oplossen dat is hun verantwoordelijkheid. Dus mijn vraag is nu, hoe nu verder? Hoe gaan we dit oplossen?

 

Met vriendelijke groet, 

Auke 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Aukkee Welkom op het KPN Forum en goed dat je je verhaal hier doet. Als je toestel defect raakt hoop je uiteraard dat het snel en soepel wordt opgelost en waar het aanvankelijk goed ging, is er dus ergens in het proces iets misgelopen. Vanzelfsprekend wil ik je graag helpen, maar ik zie dat je klacht is op de goede plek terecht gekomen: een collega van de klachtenafdeling zal binnen afzienbare tijd contact met je opnemen om het één en ander te bespreken. Het heeft dus geen zin dat ik hier tussen ga zitten. Ik ga er vanuit dat je tot een goede oplossing komt. 

Reageer