Beantwoord

Reparatie Teleplan! Not amused.

  • 1 April 2020
  • 5 reacties
  • 147 keer bekeken

Reputatie 1

Hi,

 

Zojuist ook telefonisch contact gehad maar zij adviseerde mij om teleplan een mail te sturen. Heb teleplan ook al een mail gestuurd maar nog geen reactie. Vandaar dat ik het hier ook maar probeer. Aangezien ik een contract heb met KPN, vind ik ook dat jullie niet alles kunnen afschuiven op teleplan. 

 

Eergisteren mijn iPhone 7 ter reparatie opgestuurd naar KPN/teleplan.

Mijn iPhone (welke ik bij mijn abbo kreeg) had een hardware fout, iets met het netwerk, kon niet gerepareerd worden dus teleplan had mij in december een andere refurbised iPhone 7 toegestuurd. Nu 4 maanden later blijft deze op het Apple logo hangen en gaat niet meer aan. Zojuist een prijsopgave van teleplan ontvangen dat de telefoon inderdaad stuk is, dat ze hem kunnen repareren maar dat het niet valt onder de garantie. Er staat nergens vermeld WAT er kapot is wat ik ook nogal vreemd vind, dus ik heb dat inmiddels opgevraagd want ik wil graag wat meer info. Ik krijg alleen te horen dat de reparatie kosten 360,- euro kosten! 360,-??? KOEKKOEK! Hebben ze daar soms een zonnesteek opgelopen van die paar zonnestralen die we hier gehad hebben??? 

Het is een refurbised toestel, een splinternieuwe iPhone 7 is te koop voor  338 euro bij belsimpel.nl een los toestel, bij telefoonwereld.nl  een splinternieuw los toestel voor 333,-.

Nieuw he? Geen refurbised.

Dus hoe durft teleplan reparatiekosten te vragen van 360,- om mijn refurbised iPhone te repareren??? Als ik voor minder een splinter nieuwe heb. 

 

Dit klopt natuurlijk van geen kant. Ik wil graag weten wat jullie (KPN) hier op te zeggen hebben. Een antwoord ‘sorry wij kunnen er niets aan doen, teleplan dit en dat etc etc’ heb ik niks aan.

Ik sluit een abonnement af bij jullie incl toestel, als ik dan een ander toestel opgestuurd krijg, verwacht ik wel een goed werkend product en geen toestel dat binnen 4 maanden al niet meer werkt. Ik begrijp dat een refurbised toestel niet nieuw is, maar ik neem aan dat zo’n toestel goed wordt gecontroleerd voordat jullie dat opsturen naar jullie klanten. 

 

Ik hoop zsm een reactie te ontvangen, want ik vind dit ronduit absurt. 

 

Met vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord door petra1989 10 April 2020, 11:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 1

Oh en ik kan mijn toestel wel terug krijgen, dan moet ik alleen wel 30 euro onderzoekskosten betalen. Wat ik al idioterie vind. Als ze mij een goed gefixte refurbised hadden gegeven, dan was hij niet binnen 4 maanden kapot. 

Reputatie 1

Er was nog geen reactie van KPN maar heb inmiddels wel een reactie van teleplan gehad dus ik plaats de update toch even hier.

Ze nemen de aanvraag opnieuw in behandeling omdat mijn eerste toestel aanschafdatum 02-02-2019 was dus nog wel binnen de consumenten garantie valt… zoiets.

dusss we wachten het opnieuw af 😇

Reputatie 7
Badge +30

Ha @petra1989, goed dat je je vraag hier stelt! Ik zie dat je inmiddels een update van Teleplan hebt gekregen, heel erg fijn. Het is op het forum behoorlijk druk, dus een reactie van ons heeft even op zich laten wachten. Ik hoop dat Teleplan je gewoon goed verder kan helpen. Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden! Trek dan gerust weer aan de bel.

Reputatie 1

Ha @petra1989, goed dat je je vraag hier stelt! Ik zie dat je inmiddels een update van Teleplan hebt gekregen, heel erg fijn. Het is op het forum behoorlijk druk, dus een reactie van ons heeft even op zich laten wachten. Ik hoop dat Teleplan je gewoon goed verder kan helpen. Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden! Trek dan gerust weer aan de bel.

Hi ,

Het is opgelost. Ik krijg vandaag een andere telefoon. Het bleek nog wel onder de garantie te vallen. Ben blij dat ik er toch nog zelf even achteraan gegaan ben.

 

hopelijk gaat dit toestel langer mee 😊

 

Reputatie 7
Badge +30

Superfijn! Bedankt dat je het nog even liet weten en veel plezier van je nieuwe telefoon! :-)