Beantwoord

Reparatie verwarring

  • 20 May 2020
  • 14 reacties
  • 284 keer bekeken

Breng je een mobiel weg voor een garantie met een software probleem. Waar je al meer dan 1 jaar problemen hebt gehad. Kom je per toeval achter dat een Mediamarkt je uitlegt hoe het zit en dat de vriendelijke medewerker je aan raad om terug te gaan naar KPN ivm garantie wat altijd hebt op software. Ik heb Apple support altijd netjes hulp gevraagd bij installeren  vervolgens krijg je van het reparatie bedrijf Teleplan te horen dat je mobiele garantie weg is omdat je mobiel niet voldoet aan de eisen. Het was een diagnose repareble swab. Terwijl hij al die tijd in de kast heeft gelegen en dat is de reden waarom er niet meer wat mee gedaan is. Ik weet dat je nooit iets aan een mobiel moet doen zolang er garantie nog op zit en juist de medewerker vd Mediamarkt heeft alleen advies gegeven en niet iets gedaan aan het binnen werk want ik mocht er bij staan toen die medewerker mij hielp aan het updaten vd software aan de computer. Die medewerker vd Mediamarkt was gewoon eerlijk. Nu wordt je door teleplan ff dus van beschuldigd voor de repareble swab en je garantie die ik op de soft ware had verliep bijna. Oja blijkt ook dat je mobiel is verwisseld ivm dat ie eerste niet goed was toen ik em kocht. Alle mails heb ik bewaard. Dus men kon zien dat vanaf het begin er al problemen waren met de mobiel Op advies vd medewerker in de winkel ben ik naar I Mac gegaan die legde mij uit dat het geen software probleem is maar een hardware omdat ik met een andere mobiel foto’s heb gemaakt wat de mobile deed als je die aan i tunes wilde updaten. Mijn abonnement is van deze mobile afgelopen bijna en ik ga ook weg met alles als de abonnementen aflopen. Ik raad niemand dit aan hoe Je neer gezet wordt dat je Garantie voorbij is voor iets wat je niet gedaan hebt. Klantenservice heb ik gebeld met dit probleem en die medewerker zou een ticket aanmaken wat intern behandeld zou worden dat was nergens te zien voor de medewerker in de winkel over de afhandeling. Het is gewoon jammer hoe dit alles is gegaan en je garantie gewoon afgenomen wordt door het reparatie bedrijf   Terwijl je netjes via mail uitlegt hoe alles is gegaan en je over alles eerlijk bent. 

admin: eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Natasja 11 June 2020, 10:22

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Jeffrey Jakobs. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier. Dit lijkt me een uiterst vervelende situatie en ik begrijp dan ook de frustratie die deze met zich mee heeft gebracht. Ik kan er zo op afstand lastig inhoudelijk iets over zeggen. Zou je daarom je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, 06-nummer, klantnummer, de naam van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van je IBAN? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Ik kan je niets beloven, maar dan kan ik in ieder geval kijken wat er al is besproken en of ik iets terug kan vinden over de klacht. Ik ga m'n best voor je doen. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Jeffrey Jakobs. Ik heb geen reactie meer van je gezien en ga er daarom van uit dat je inmiddels meer duidelijkheid hebt. Als ik nog wel met je mee kan kijken, lees ik het graag.

Ik heb alle dingen ingevuld zoals u vroeg in de mail. Sorry voor dat u geen reactie heeft ontvangen. Maar het probleem vd mobiel is niet opgelost en ik zit met dus een mobiel wat niet goed is. En mijn abonnement is dus verlopen. Ondanks dat de medewerker vd klantenservice een ticket wat intern zou opgepakt zou worden. Daar heb ik ook niets meer van gehoord. En ben ik overal naar toe geweest en heen en weer geweest om het toch voor elkaar te krijgen. Wat niet gelukt is. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Jeffrey Jakobs. Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Laten we eerst een en ander op een rijtje zetten. Dan kan ik ook controleren of ik het goed begrijp. Als ik je abonnement erbij pak, dan zie ik dat het gaat om een abonnement met toestel dat je in mei 2018 hebt besteld. Vervolgens zie ik dat je in juli 2018 al eens contact hebt opgenomen over softwareproblemen met je iPhone 6. Je zou naar aanleiding daarvan contact zoeken met Apple. Was dit hetzelfde probleem als waarvoor je je iPhone onlangs hebt aangeboden ter reparatie? 

Ik zie dat er daarna heel lang geen contact is geweest tot 15 mei dit jaar. Ik begrijp uit de notities dat je je iPhone had opgestuurd ter reparatie, omdat je een error kreeg bij een software update. Teleplan heeft aangegeven het toestel te hebben gerepareerd bij een derde partij en je een factuur gestuurd, maar je toestel bleek defect. Nu lees ik ook dat je toestel is afgekeurd en niet meer geactiveerd kan worden. Hierover zou je contact opnemen met Apple. In de Apple Store is je verteld dat er een probleem is met de hardware. In de tussentijd ben je ook bij MediaMarkt geweest. Wanneer was dit precies? Voor- of nadat je het toestel bij Teleplan hebt aangeboden? En wat heeft MediaMarkt precies voor update(s) uitgevoerd? 

Standaard verlenen we 2 jaar garantie op je iPhone bij juist gebruik. Er is geen sprake van onjuist gebruik als je toestel verwaarloosd is, niet volgens de voorschriften is aangesloten/geïnstalleerd/gebruikt of er gerepareerd is met andere onderdelen dan welke door Apple worden voorgeschreven. Die informatie vind je ook op onze website. 

Ik kan het rapport van Teleplan zelf niet inzien. Als je binnen 3 maanden een klacht hebt over de uitgevoerde reparatie door Teleplan, dan kun je met die klacht terecht bij Teleplan zelf. Je dient de aanvraag dan opnieuw in en retourneert daarbij opnieuw je iPhone. Heb je dit ook gedaan? En heb je contact gehad met Teleplan? Dat kan via telefoonnummer 0800-8200008. Ik ben bang dat ik zelf weinig voor je kan betekenen. Als je nog wilt dat ik meekijk, wil je dan de toegangscode die je hebt ontvangen om je reparatie te volgen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik nog nakijken wat er besproken is door Teleplan.

Ik kan u alle andere info geven. Maar ik zie het nut er niet meer van in ivm dat mijn contract al is verlopen. En ik moet heel eerlijk zeggen. Dat ik eigenlijk ga overstappen naar een andere provider van mobiel. Als ik hoor dat een vriend twee contracten heeft van mobiel en tv verders niets heeft en die krijgt een filmpakket en Spotify gratis. De man heet W. Van Engelen en die naam mocht ik zeggen. En ik heb drie abonnementen van mobiel en tv en internet En digitenne . En ik betaal voor sportify en ik heb een half jaar een pakket gratis gekregen ivm het slechte internet. Dus Ik ga me verder oriënteren waar ik meer waarde krijg voor een abonnement en hopelijk ook nooit meer dit dat ik als leugenaar wordt neer gezet dat ik door een derde partij iets heb laten repareren wat ik dus echt niet heb laten doen. Door teleplan die dan een ik je garantie af pakt!  Bedankt iig voor het feit dat u antwoord wilde geven maar zoals u al zegt kunt u ook niets. 
 

met vriendelijke groet,

Jeffrey Jakobs

Reputatie 6
Badge +9

Ik vind het jammer om te lezen dat je van plan bent om over te stappen, @Jeffrey Jakobs. Wel kan ik me levendig voorstellen dat je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht. Ik wilde daarom graag nog voor je nakijken wat er precies was besproken met Teleplan en of ik de eerder genoemde klacht terug kon vinden, maar daarvoor heb ik wel meer informatie van je nodig. Het staat je natuurlijk vrij om die niet te geven, als je daar het nut niet van inziet. Mocht je nog wel aan de slag willen, dan zie ik de informatie en toegangscode graag verschijnen.

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy

Ik heb alles vd bon naar u gestuurd zodat u kunt zien wat ze hebben gedaan 
 

mvgJeffrey

Reputatie 6
Badge +9

Dank je wel voor het delen van de screenshot, Jeffrey. Ik kan de reparatie helaas niet meer terugvinden op basis van de toegangscode. :disappointed: Vaak kunnen wij niets veranderen aan de uitkomst van het onderzoek van Teleplan, omdat wij daar niet over gaan. Maar als je een klacht hebt over de reparatie, dan kun je die klacht ook melden bij Teleplan via prijsopgave@teleplan.com of 0800-8200008. Heb je dit wel gedaan na ontvangst van de prijsopgave? Anders zou ik je adviseren om dit alsnog te doen en eventuele bewijsmaterialen van o.a. MediaMarkt en Apple support mee te sturen.

Reputatie 6
Badge +9

Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat de situatie zo duidelijk is. Als je nog wel ergens vragen over hebt, lees ik het graag.

Nee klopt. Dat ik niet meer gereageerd heb. Ik ben nog niet uit wat ik wil kwa abonnement. Ik wil eigenlijk weg. Maar mijn vriendin wil liever blijven   Dus ik zie het wel. Ik hoop dat als ik wel blijf dat ze mij ook een goede aanbieding kunnen geven en een mobiel wat geen pech heeft. En ik hopelijk niet als leugenaar neer gezet wordt door teleplan. 

Reputatie 6
Badge +9

Ik vind het jammer om te lezen dat je liever overstapt en het gevoel hebt dat je door Teleplan als leugenaar wordt neergezet. Dat is absoluut niet de bedoeling en ik wil je daarvoor dan ook mijn excuses aanbieden.

Je geeft aan dat je hoopt op een goed aanbod. Of een verlenging voordelig voor je uitpakt, is afhankelijk van je huidige voordelen. Als je graag KPN Compleet voordelen wilt behouden, kun je gewoon je oude abonnement blijven gebruiken met de bijbehorende tarieven, kortingen en voorwaarden. Verder kun je in je MijnKPN alle mogelijkheden bekijken. Wel moet ik hierbij vermelden dat nieuwe en verlengende klanten Hussel-kortingen krijgen. Je Compleet-voordelen komen bij verlenging dus te vervallen.

Ok dank u wel. Ik heb al wel kpn hussel. Ivm glasvezel.  Ik iig geen haast en ik ga gewoon rond kijken en dan zie ik wel. U kunt er niets aan doen dat teleplan dit heeft gedaan mij als leugenaar neer zetten. Maar daardoor ben ik wel heel veel voorzichtiger geworden en ga ik de dingen anders bekijken   Ik weet heel goed dat ik altijd netjes met mijn mobiel ben om gegaan. 

Reputatie 6
Badge +9

Dat kan ik me goed voorstellen, @Jeffrey Jakobs. Als je nog andere vragen hebt, weet je me te vinden. 

Reageer