Op verzoek van een KPN medewerker maak ik hier een nieuw topic aan.
Ongeveer een maand geleden merkte ik dat mijn Samsung Galaxy S4 niet goed meer werkte, mensen aan de andere kant van de lijn konden mij niet verstaan als ik de telefoon op speaker zette. Na een aantal dagen zelf getest te hebben (kijken of ik de microfoon niet uit had gezet, andere simkaart, fabrieksinstellingen, proberen te updaten wat niet kon omdat het toestel up to date was.) ging ik voor de eerste keer naar de KPN winkel in Helmond. Hier werd geconstateerd dat het toestel niet goed fuctioneerde en werd voor reparatie binnen de garantie opgestuurd.
Hier begon het drama al, het leentoestel wat ik mee kreeg was niet echt optimaal te noemen. Maximaal 5 minuten bellen voordat automatisch de verbinding verbreekt als je al kan opnemen omdat het toestel dan regelmatig vastloopt. Maximaal 2 smsjes opslaan voordat het geheugen vol is. Constante gprs verbinding die aanstaat, whatsapp kan niet geïnstalleerd worden want dat kost te veel ruimte.
Nu werd ik dus een week later opgebeld dat mijn toestel gerepareerd was dus op naar de KPN winkel. Eenmaal daar het toestel in de winkel getest maar helaas dezelfde problemen als voordat het toestel werd opgestuurd. Wel zat er een briefje bij dat ze de software ge-update hebben. Beetje raar want die was al up to date. En op het ''Samsung quality check'' briefje stond ook dat de accu goed uit de test gekomen was. Ook hier trek ik mijn twijfels bij omdat deze niet mee verzonden was en de hele tijd in mijn bezit is geweest. Dus helaas moest het toestel weer opgestuurd worden.
Weer 1 week later werd ik wederom gebeld door de KPN winkel in Helmond, het toestel was terug, was daar getest, goedbevonden en weer terug gestuurd zonder maar iets te repareren. Dus werd het toestel weer terug gestuurd.
Wéér 1 week later werd ik alweer opgebeld opgebeld door de bewuste KPN winkel. Het toestel was weer terug, dit keer met een waslijst aan dingen die vervangen waren en het ''samsung quality check'' briefje zat er ook bij daarom waren ze overtuigd dat het dit keer wel goed was. Aan de telefoon uitgelegd dat het briefje er de vorige keren ook bij zat en dat het niks betekende. Ook duidelijk gemaakt dat ik niet alwéér voor niets naar Helmond wilde afreizen maar er werd mij verzekerd dat het toestel naar behoren werkte anders zou er direct ter plekke een oplossing gezocht worden.
Dus weer vervoer geregeld aangezien ik zelf door een blessure niet kan rijden. Eenmaal in de winkel het toestel weer getest en raad maar...Weer dezelfde gebreken, microfoon die niet werkt als ik het toestel op speaker zet. Hierop in discussie gegaan waarom het alweer zo is dat mijn toestel alweer niet gemaakt is. ''Ja dat kan wel eens gebeuren.'' Nou 3 keer achter elkaar moet er toch een belletje gaan rinkelen van er is iets mis met het toestel. ruim 1,5 tot 2 uur later stond ik dus nog steeds in de KPN winkel, conclussie toestel moest en zou weer opgestuurd worden aangezien ze niet konden controleren of het toestel ook daadwerkelijk kapot is. I call Bull**bleep**, heb hun zelf het toestel laten testen zonder er mee uit de winkel te lopen.
Omdat ik gelukkig nog wat beters te doen heb dan de halve dag in de KPN winkel te staan ging ik helaas maar akkoord met om het toestel nog een keer op te sturen met de afspraak dat ik aankomende woensdag (morgen) gebeld zou worden met hoe het nu verder zou gaan.
Maar is het niet zo geregeld dat ik na 3 keer een nieuw toestel hoor te krijgen? Aangezien dit toestel nu al 3 keer zonder succes is opgestuurd voor reparatie.
Ik zit nu al bijna een maand zonder goed werkend toestel, ben absoluut niet bereikbaar en wil hiervoor graag compensatie voor. Want wel betalen maar niet van de diensten gebruik kunnen maken kan gewoon niet.