S4 reparatie, na 3 keer geen resultaat.


Op verzoek van een KPN medewerker maak ik hier een nieuw topic aan.

Ongeveer een maand geleden merkte ik dat mijn Samsung Galaxy S4 niet goed meer werkte, mensen aan de andere kant van de lijn konden mij niet verstaan als ik de telefoon op speaker zette. Na een aantal dagen zelf getest te hebben (kijken of ik de microfoon niet uit had gezet, andere simkaart, fabrieksinstellingen, proberen te updaten wat niet kon omdat het toestel up to date was.) ging ik voor de eerste keer naar de KPN winkel in Helmond. Hier werd geconstateerd dat het toestel niet goed fuctioneerde en werd voor reparatie binnen de garantie opgestuurd.

Hier begon het drama al, het leentoestel wat ik mee kreeg was niet echt optimaal te noemen. Maximaal 5 minuten bellen voordat automatisch de verbinding verbreekt als je al kan opnemen omdat het toestel dan regelmatig vastloopt. Maximaal 2 smsjes opslaan voordat het geheugen vol is. Constante gprs verbinding die aanstaat, whatsapp kan niet geïnstalleerd worden want dat kost te veel ruimte.

Nu werd ik dus een week later opgebeld dat mijn toestel gerepareerd was dus op naar de KPN winkel. Eenmaal daar het toestel in de winkel getest maar helaas dezelfde problemen als voordat het toestel werd opgestuurd. Wel zat er een briefje bij dat ze de software ge-update hebben. Beetje raar want die was al up to date. En op het ''Samsung quality check'' briefje stond ook dat de accu goed uit de test gekomen was. Ook hier trek ik mijn twijfels bij omdat deze niet mee verzonden was en de hele tijd in mijn bezit is geweest. Dus helaas moest het toestel weer opgestuurd worden.

Weer 1 week later werd ik wederom gebeld door de KPN winkel in Helmond, het toestel was terug, was daar getest, goedbevonden en weer terug gestuurd zonder maar iets te repareren. Dus werd het toestel weer terug gestuurd.

Wéér 1 week later werd ik alweer opgebeld opgebeld door de bewuste KPN winkel. Het toestel was weer terug, dit keer met een waslijst aan dingen die vervangen waren en het ''samsung quality check'' briefje zat er ook bij daarom waren ze overtuigd dat het dit keer wel goed was. Aan de telefoon uitgelegd dat het briefje er de vorige keren ook bij zat en dat het niks betekende. Ook duidelijk gemaakt dat ik niet alwéér voor niets naar Helmond wilde afreizen maar er werd mij verzekerd dat het toestel naar behoren werkte anders zou er direct ter plekke een oplossing gezocht worden.

Dus weer vervoer geregeld aangezien ik zelf door een blessure niet kan rijden. Eenmaal in de winkel het toestel weer getest en raad maar...Weer dezelfde gebreken, microfoon die niet werkt als ik het toestel op speaker zet. Hierop in discussie gegaan waarom het alweer zo is dat mijn toestel alweer niet gemaakt is. ''Ja dat kan wel eens gebeuren.'' Nou 3 keer achter elkaar moet er toch een belletje gaan rinkelen van er is iets mis met het toestel. ruim 1,5 tot 2 uur later stond ik dus nog steeds in de KPN winkel, conclussie toestel moest en zou weer opgestuurd worden aangezien ze niet konden controleren of het toestel ook daadwerkelijk kapot is. I call Bull**bleep**, heb hun zelf het toestel laten testen zonder er mee uit de winkel te lopen.

Omdat ik gelukkig nog wat beters te doen heb dan de halve dag in de KPN winkel te staan ging ik helaas maar akkoord met om het toestel nog een keer op te sturen met de afspraak dat ik aankomende woensdag (morgen) gebeld zou worden met hoe het nu verder zou gaan.

Maar is het niet zo geregeld dat ik na 3 keer een nieuw toestel hoor te krijgen? Aangezien dit toestel nu al 3 keer zonder succes is opgestuurd voor reparatie.

Ik zit nu al bijna een maand zonder goed werkend toestel, ben absoluut niet bereikbaar en wil hiervoor graag compensatie voor. Want wel betalen maar niet van de diensten gebruik kunnen maken kan gewoon niet.


19 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Beste Raymond,

Ik zie dat ik je de toezegging op 13 november heb gedaan, de laatste factuur is echter al op de 10e opgemaakt. Dat betekent dat deze maand inderdaad nog het 'normale' bedrag in rekening is gebracht en dat ik je om nog één factuur geduld moet vragen!
Vandaag is de factuur afgeschreven van mijn rekening maar het afgeschreven bedrag is nog steeds even hoog als de vorige maanden.

Hoe kan dit? Ik neem aan dat dit de eerst volgende factuur is of heb ik het mis?
Reputatie 7
Badge +27
Prima! Maak ik het in orde en krijg je dit op de eerstvolgende factuur in mindering gebracht. Mocht ik in de toekomst verder nog iets voor je kunnen doen, weet je me te vinden!
Hallo Marcia,

Daar wil ik wel mee akkoord gaan. Ik denk dat deze situatie hiermee is opgelost.

Reputatie 7
Badge +27
Beste Raymond,

Heel fijn om te lezen dat je vandaag zo goed geholpen bent in de winkel! 

Omdat ik inderdaad zie dat je verminderd gebruik van je toestel hebt gemaakt, wil ik je uit coulance aanbieden een halve maand abonnementskosten te crediteren. Wil je me laten weten of je hiermee akkoord gaat?
Ik heb inderdaad na uitgelegd te hebben dat de Samsung Galaxy S4 value edition niet aan de specificaties voldoet die ik wel had met een ''normale versie'' van de Samsung Galaxy S4. Nadat ik het hele DLNA gebeuren had uitgelegd en een paar simpele voorbeelden had uitgelegd mocht ik zelfstandig een toestel uitkiezen die dit wel ondersteunde. Hierbij heb ik gekozen voor een Samsung Galaxy S5 onder een aantal voorwaarde.

Ook wil ik aangeven dat er een miscommucatie tussen het repair-centre en mij is rechtgezet via de winkel in Helmond. Via het repair-centre kreeg ik namelijk te weten dat het om een 4de keer een reparatie ging terwijl het om een terugname van een defect toestel ging. Wel vind ik het raar dat ik dus te horen kreeg via het repair-centre dat het om een reparatieaanvraag ging en dat het toestel weer goed bevonden was en terug naar de winkel gestuurd was. In de praktijk was het dus dat het toestel terug naar het repair-centre werd gestuurd omdat het namelijk al 3 keer niet goed gerepareerd was en ik dus een ander toestel kreeg (de S4 value edition) die naar de winkel toegestuurd is.

Via de KPN winkel in Helmond werd vandaag zeer veel moeite gedaan om mij vandaag toch te kunnen helpen. Vind dat als iets goed gaat het ook gemeld mag worden. Maar dat neemt niet weg dat ik door de hele situatie een maand niet bereikbaar was.

Reputatie 7
Badge +27
Beste Raymond,

Fijn dat je nu toch een vervangend toestel hebt gekregen! Ik zie overigens een Samsung Galaxy S5 staan als vervanging. Kan je dit bevestigen? 
Toestel wat ik nieuw aangeboden krijg is een Samsung galaxy S4 value edition, hier zit op het eerste gezicht niet veel verschil in aangezien de hardware hetzelfde zou moeten zijn. Helaas verschilt deze toch net op een paar details die toch veel uitmaken.

-De Value Edition van de Galaxy S4 ondersteund geen DLNA, iets wat ik toch dagelijks gebruik i.c.m. mijn NAS. (word via officiële samsung site aangegeven)Dus geen films, video's muziek etc meer  streamen.

-En volgens sommige onafhankelijke sites staat dat de Value Edition meegeleverd word met meer standaard apps die niet te verwijderen zijn en daardoor meer ruimte in beslag nemen en ook nog de batterijduur korter maken. 

Aangezien de normale Galaxy S4 maar een halve dag meegaat qua batterijduur vraag ik me af wat deze Value Edition dan doet.

Volgens de KPN winkel zou dit toestel beter zijn de normale versie van de Galaxy S4 maar ik betwijfel het. vooral geen DLNA ondersteuning is zeer nadelig zowel in privé gebruik als zakelijk op het werk. (Even tussendoor een presentatie laten zien die ik op de NAS/SERVER heb staan bijvoorbeeld.)

Net contact gehad met de KPN winkel in Helmond. Hun waren nog steeds van mening dat het toestel toch echt 4 keer opgestuurd moet worden voor reparatie voordat ik recht heb op een nieuw toestel. Misschien moet dat toch eens duidelijk gemaakt worden.

Gelukkig ook nog goed nieuws want kan morgen langs komen voor een nieuw toestel, misschien heeft al dat gemopper toch nog iets uitgehaald. Een van de weinige keren dat ik een keer goed nieuws te melden heb over KPN. Nu maar hopen dat dit toestel het langer uithoud dan 3/4 jaar of zelfs 1,5 maand met de vorige S4 bij een niet nader te noemen provider die garantie weigerd.

Ik voel me nogal bedrogen door de KPN winkel in Helmond, hun hadden namelijk gezegd dat het toestel 4 keer opgestuurd moest worden. Omdat ik in de winkel niet de middelen voor handen had nog de tijd ervoor had om het op te zoeken ben ik helaas ingestemd met het voor de 4de keer opgestuurd ter reparatie. Als ik wist wat ik nu weet had ik nooit daarvoor getekend. Hierdoor werd ik dus misleid om iets te ondertekenen waardoor ik hier nu de duppe van ben. Hierbij wil ik dus dat deze situatie zonder extra kosten voor mij opgelost word aangezien dit niet helemaal netjes is verlopen vanuit de KPN winkel te Helmond.

Reputatie 7
Badge +27
Begrijpelijk dat dat verwarrend voor je is. Helaas kan ik op dit moment geen actie ondernemen als je toestel nog ter reparatie is verstuurd. Daarom mijn verzoek om dit even af te wachten. Mocht het namelijk wel opgelost zijn nu, dan word je natuurlijk niet van een nieuw toestel voorzien. 

Ik snap heel goed dat je dit z.s.m. geregeld wilt hebben, maar ik vraag je toch nog even geduld. 
Wat ik me afvraag is waarom ik moet wachten tot mijn toestel voor de 4de keer terug is van reparatie en als het probleem zich nog voordoet dan pas gekeken word naar een ander toestel. Terwijl je van te voren aangaf dat dit na de 3de keer was. Aangezien al na de 3de keer was vastgesteld dat het toestel nog steeds niet naar behoren functioneerde mits een aantal test in de winkel zou ik dus daadwerkelijk recht hebben op een ander toestel.

En helaas ken ik niemand die zomaar een een smartphone over heeft om te lenen aangezien meerdendeel van de mensen die ik ken het toestel verkopen als het abbonement is afgelopen om er nog zo veel mogelijk geld voor te krijgen i.p.v. het toestel stof te laten happen ergens in huis.

Reputatie 7
Badge +27
Beste Raymond, 

Even een openbaar en privé bericht in één, dat is het makkelijkst. Normaliter voorzien we klanten in dit geval niet van compensatie, daarom ook mijn verzoek om daar met mij naar te kijken als het probleem is opgelost. 

Omdat het toestel nu voor de 4e keer is opgestuurd, moeten we dat echt even afwachten en kunnen we je niet nu van een vervanging o.i.d. voorzien. Als je terugkomt in de winkel en het probleem is nog niet opgelost, adviseer ik je om het toestel nog even niet direct weer op te laten sturen. 

M.b.t. je leentoestel: is er wellicht iemand in je omgeving met een smartphone die je tijdelijk kunt lenen? De winkels hebben vaak geen leentoestellen op voorraad en als ze deze wel kunnen geven, is het meestal een heel simpel toestel. Daar kan ik helaas geen verandering in brengen. 
 
Ik heb inmiddels een privé bericht gestuurd. Ik laat in dit topic weten of de KPN winkel contact met mij heeft gezocht. Ik verwacht dat dat tegen het eind van de middag/begin van de avond gaat gebeuren zoals de voorgaande keren.

Wel vind ik het raar dat overal verschillende voorwaarden gegeven worden over wanneer ik een nieuw toestel zou krijgen.

In de winkel was dit na 5 keer opsturen, half uurtje later was dit ineens na de 4de keer terwijl ik hier weer lees dat het na 3 keer opsturen met hetzelfde probleem is. Wat ik dus ook in de winkel tegen de KPN medewerkers gezegd heb. Maar zoals al eerder aangegeven heb ik wel wat beters te doen dan mijn halve dag verspillen in de KPN winkel.

En heb inmiddels whatsapp aan de praat gekregen op het leentoestel, via een sd kaart. Enig nadeel is dat ik alleen de previews kan lezen omdat de berichten niet opgeslagen kan worden door ruimte gebrek. Als het al niet vastloopt. En aangezien ik in 4 groups whatapps zit mis ik dus een hoop berichten dus maar weer gedeïnstalleerd.

Reputatie 7
Badge +27
Beste R_M,

Wat een verhaal! Zoals ik inderdaad in een eerder topic aangaf, moet er een oplossing voor je worden gezocht als het toestel na de derde keer reparatie voor hetzelfde euvel nog niet naar behoren werkt. 

Zou je mij in een privé bericht willen voorzien van je 06-nummer, postcode + huisnummer en je achternaam? Dan zal ik voor je kijken wat ik kan doen en evt. met de winkel schakelen. 

Begrijp ik overigens goed dat je wel een leentoestel hebt gekregen, maar dat deze niet naar behoren werkt? Ook hoor ik graag van je of en wanneer je iets van de winkel hoort. 
Toen ik voor de 3de keer in de winkel stond, dus toen het toestel voor de 3de keer was terug gekomen hebben de medewerkers en ik het toestel getest. Conclusie was dat het toestel nog steeds defect was. Volgens een medewerker moest het toestel in totaal 5 keer opgestuurd worden voordat ik recht had op een nieuwe.Na meerdere telefoontjes met het repair-centre waar het toestel was opgestuurd was dit na 4 keer pas. Hier op het Forum lees is na de 3de keer.

Omdat het toestel dus nu voor de 4de keer opgestuurd is, wat dus eigenlijk niet hoeft kan ik dus een nieuw toestel verwachten?

Mocht ik dan nog steeds mijn eigen toestel krijg kan ik deze dus gewoon weigeren op basis van deze gegevens zonder dat ik weer in discussie moet gaan met werknemers van de KPN winkel?

En voor de vraag van compensatie moest ik hier juist hier een topic aanmaken dus wanneer kan een zogenoemde webspecialist daar antwoord op geven?

Reputatie 7
Badge +12
Het klopt inderdaad wat er is gezegd. Als er dus na de 3e keer weer sprake is van een defect, dan zal er gezorgd worden voor een andere oplossing. Voor zover ik weet is het dus wel zo dat er eerst geconstateerd moet worden dat er een defect is. Ik durf verder niks te zeggen over een eventuele compensatie, dat zal een webcare specialist in behandeling moeten nemen. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het leentoestel werkt zodat er gebruik gemaakt kan worden van het abonnement.

ik quote even een bericht geschreven door Marcia_ uit een ander topic: 

Beste Rene, 

Wat vervelend dat het verwijderen van de s cover het probleem toch niet definitief opgelost heeft. Wat de klantenservice je verteld heeft, is correct. Op het moment dat jij ná de derde keer voor hetzelfde euvel via dezelfde ingang binnenkomt voor reparatie, dan wordt er gekeken of je recht hebt op een vervangend toestel. 

Je kunt in de winkel overigens altijd vragen naar een leentoestel. Sommige hebben deze op voorraad en bieden die uit coulance aan. In deze kan ik helaas ook weinig voor je betekenen. Je kunt in ieder geval een reactie van Samsung afwachten, maar waarschijnlijk dien je nog een keer met je toestel naar de winkel te gaan. 

link: http://forum.kpn.com/t5/Mobiele-toestellen/geen-geluid-op-mijn-Samsung-S4/td-p/229765/page/4

Aangezien mijn toestel al 3 keer is opgestuurd dus spreken we hier van ná de 3de keer kan ik hieruit dan opmaken dat ik en nieuw toestel krijg?

En hoe zit het met compensatie, aangezien ik op mijn leentoestel ook totaal niet bereikbaar ben. En dus gewoon blijf doorbetalen voor iets wat ik niet tot nauwelijks kan gebruiken.

Reputatie 7
Badge +12
Wat een verhaal met deze S4. Het is in ieder geval zo dat als een toestel voor de 4e maal ter reparatie is aangeboden en er weer klachten zijn, dan wordt er naar een andere oplossing gezocht. Dit kan zijn in de vorm van een nieuw toestel of een waardebon waarmee een nieuw toestel uitgekozen kan worden. Ik hoop in ieder geval dat ze zo snel mogelijk met een oplossing kunnen komen voor deze gebrekkige S4.

Reageer