Beantwoord

S6 Edge scherm kapot

• 11 juli 2015
  • 7 reacties
  • 13322 keer bekeken

Hoi allemaal

Ik wil mijn S6 Edge scherm laten vervangen. Ik ben vandaag naar een KPN winkel gegaan, waar ik hem in wou leveren. Maar ik hoorde, dat ik zeker mijn garantie ga verliezen. En dat vind ik raar want ik dacht, dat als ik mijn toestel laat repareren via de verkoper, ben ik de gwarantie niet kwijt. Kan iemand alstublieft uitleggen waaroom het zo is?

icon

Beste antwoord door Cindy_ 13 juli 2015, 16:11

Goedemiddag , 

Welkom op het forum van KPN. Super rot dat je telefoon gevallen is 😞. Een scherm vervangen is erg kostbaar, mede door het touchscreen, het scherm zelf en de tijd die eraan gewerkt wordt. Ben je aanvullend verzekerd hiervoor? In dat geval betaal je het eigen risico en wordt de rest vergoed. Wat gek dat dat gezegd is in de winkel, dat je garantie vervalt bij een reparatie door KPN. Als je de reparatie laat uitvoeren door KPN, vervalt je garantie niet. Wanneer je dit laat doen door een extern bedrijf of je doet dit bijvoorbeeld zelf, dan vervalt je garantie wel. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Dat is gek! Bedoelden ze misschien dat je de Samsung Fabrieksgarantie dan kwijt bent?

Robin
Hoi,

Denk ik ook, dat het gek is. De medewerker van KPN zei, dat ze hem gaan open maken en daaroom verlies ik mijn garantie. Ik ben de Samsung Fabrieksgarantie niet kwijt. En nu ja, dit is mijn schuld, ik heb hem laten vallen (in een hoesje, hoogte 30 cm, gorilla glas 4 ja ja ongeloofelijk) maar ik had geen idee, dat het zo werkt. Ik geloof het helemaal niet, daaroom wou ik hier vragen. Hij zei ook dat het ongeveer 350-400 zal kosten. Dat geloof ik ook helemaal niet. Ik ben in de war. Wat is er hier aan de hand? :)

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Je prijs klopt wel redelijk. De S6 Edge heeft, zoals je weet, een gebogen scherm. Als het glas, de digitizer, of de LCD stuk is zullen ze allemaal vervangen moeten worden omdat deze vast gelijmd zitten. Een 'replacement' voor de S6 Edge is 250-300€, en dan worden er waarschijnlijk nog uren gerekend voor de vervanging.
Aan de prijs zal je niet veel veranderen, tenzij je het zelf doet.

Wat betreft de garantie, hier ben ik erg benieuwd naar. Ik hoop dat een KPN Medewerker meer weet.

Robin
Ja ok ik snap het dat de prijs zo hoog kan zijn - 250, maar geloof ik niet dat hij hoger zou moeten zijn. Van wat ik heb gelezen blijkt dat hij voor 207 gerepareerd kan worden bij Samsung Experience Store. Waaroom dan zou het bij KPN meer kosten. En het duurt zeker niet zo lang als iemand het doet die ervaren is. in ieder geval ben ik gewoon boos dat het zo kostbaar kan zijn. Volgende keer ga ik me goed bedenker voor ik zo'n fancy telefoon ga kopen.

Reputatie 7
Badge +23
Goedemiddag , 

Welkom op het forum van KPN. Super rot dat je telefoon gevallen is 😞. Een scherm vervangen is erg kostbaar, mede door het touchscreen, het scherm zelf en de tijd die eraan gewerkt wordt. Ben je aanvullend verzekerd hiervoor? In dat geval betaal je het eigen risico en wordt de rest vergoed. Wat gek dat dat gezegd is in de winkel, dat je garantie vervalt bij een reparatie door KPN. Als je de reparatie laat uitvoeren door KPN, vervalt je garantie niet. Wanneer je dit laat doen door een extern bedrijf of je doet dit bijvoorbeeld zelf, dan vervalt je garantie wel. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Hoi Cindy

Hartstikke bedankt voor je antwoord. Ja dat is helaas gezegd in de winkel. Ik hoop alleen dat geen klant luistert naar dit soort adviezen :)
Ik ga hem dan opsturen want nou ben ik bang om naar de winkel te gaan 😉 helaas ben ik niet aanvullend verzekerd.
Nog een keer dankjewel!

Reputatie 7
Badge +23
Hallo @havoc

Graag gedaan. Wil je me nog laten weten in welke winkel dit is geweest? Dan neem ik contact met ze op, want verwarring veroorzaken is natuurlijk niet de bedoeling, zoals in dit geval helaas wel gebeurd is. Hopelijk ontvang je je S6 snel weer gerepareerd terug. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reageer