Vraag

Samsung A51 valt uit, mogelijk probleem met simkaart

  • 15 May 2021
  • 5 reacties
  • 624 keer bekeken

Goedendag,

Sinds een aantal dagen valt mijn Samsung A51 ook steeds uit en start vanzelf weer op.

Heb contact gehad met kpn.  Advies was om op te sturen naar Samsung,.

Nu heb ik daar een tablet gekocht en mijn simkaart van de telefoon daar ingedaan. De telefoon gebruik ik dit weekend zonder simkaart om alleen te kunnen internetten op de wifi.

Nu valt mijn telefoon niet meer uit, de batterij gaat zonder simkaart al 2 dagen mee en heeft nog 50%. Normaal binnen en dag leeg.

 

Herkent iemand dit?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Aworp Welkom op het forum. 

Het kan inderdaad kloppen dat je batterij langer meegaat als je alleen wifi gebruikt. 

"Altijd verbonden zijn met 3G of 4G zorgt voor een snelle dataverbinding maar vereist ook veel van de batterij. Mocht je daarom even geen internet nodig hebben, dan kun je 'mobiele data' uitzetten. Door deze functie tijdelijk uit te schakelen gaat je telefoon vaak uren langer mee op dezelfde batterij." 

Dat je toestel uitvalt als de simkaart er in zit is natuurlijk wel vreemd, is er toevallig een mogelijkheid om te testen of dit met een andere simkaart ook het geval is? 

Hoi Rutger,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb nu al een aantal dagen de simkaart van de tablet in de telefoon zitten. Dit gaat ook goed. De batterij gaat nu een aantal dagen mee. Heb Wi-Fi en data gewoon aanstaan.

Reputatie 7
Badge +15

@Aworp Helder, de simkaart van de telefoon werkt dus wel in de tablet en die van de tablet wel in de telefoon. 

Alleen de simkaart van de telefoon zorgt dus voor problemen. We zouden natuurlijk kunnen proberen deze simkaart om te ruilen voor een nieuwe, om te controleren of het probleem zich dan nog voordoet. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan ga ik zorgen voor een nieuwe simkaart! 

Hoe kan je dit testen op je eigen A51, als je geen ander sim kaart heb?

Reputatie 7
Badge +24

Hoe kan je dit testen op je eigen A51, als je geen ander sim kaart heb?

Dan vraag je er 1 aan via MijnKPN. Dan krijg je gewoon een nieuwe. Kost volgens mij niks.