Beantwoord

schermreparatie tijdens garantie

  • 2 March 2020
  • 3 reacties
  • 223 keer bekeken

Hallo

ik heb een iphone 7plus laten vallen , glas kapot

 

bij kpn zegt men dat het via de officiële apple of kpn winkel gerepareerd moet worden, anders verlies ik mijn garantie.

 

Aan de telefoon zegt kpn echter dat die niet geldig is voor het scherm maar alleen voor andere onderdelen.

kan iemand mij svp vertellen wat nu de echte oplossing is?

 

dank alvast gr Mats

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 March 2020, 11:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @Matsvin , men bedoelt het volgende:

Dat je glas kapot is gegaan is je eigen schuld en komt voor je eigen rekening, geen garantie dus.

Een nieuw glas monteren dient inderdaad via de officiële Apple- of KPN-winkel te gebeuren anders verlies je de garantie op het toestel zelf.

Kortom: binnen de garantietermijn van het toestel kan en mag dit alleen door de officiële dealer gerepareerd worden ook al zijn er reparaties aan het toestel voor eigen rekening.

Laat je er een glas inzetten door een willekeurige ‘telefoonboer’ op de hoek van de straat ben je de volledige garantie op je toestel kwijt.

Ik hoop dat het duidelijk is zo.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Matsvin welkom op het forum! Ik had het niet beter kunnen verwoorden @JanD. Deze reparatie valt niet onder garantie maar als je hem elders laat doen vervalt je fabrieksgarantie.

Mocht je nog verdere vragen hebben weet je ons te vinden!

Reputatie 7
Badge +21

Kleine aanvulling: misschien kan je voor de reparatiekosten nog een beroep doen op een lopende (toestel) verzekering.