Slechte ervaring met de KPN XL

  • 14 januari 2016
  • 2 reacties
  • 599 keer bekeken

Ongeveer een week geleden ben ik geweest naar de KPN XL winkel te Goes. Wanneer ik binnen kwam werd ik direct geholpen door een aardige jongenman. Hij was nieuw bij KPN en wou mij maar al te graag helpen.

Ik legde aan hem uit dat ik mijn iphone 6 nu een jaar lang heb. Om deze iphone 6 zit het duurste hoesje wat ik in een gespecialiseerde winkel kon vinden(€30,-) met een goede beschermbumper. Verder heb ik bij die winkel ook een screenprotector aangebracht. 

Nu is het gekomen dat mijn iphone gebogen is en de home knop stuk is. Dit legde ik uit aan de vriendelijke jongeman en deze verwees mij naar de service balie. Bij de balie zaten twee mannen voor zich uit te staren en een wat oudere man hielp mij pas toen ik er om vroeg. Toen ik hem uitlegde wat het probleem was wou hij mijn telefoon opsturen en moest ik gegevens geven voor een formulier. Ik vroeg hem waarom hij opgestuurt moest worden. Je kan immers moeilijk een telefoon weer rechtbuigen zonder alle risico's vandien. Ik vertelde de man dat ik mijn telefoon nodig heb voor m'n werk en ik een apple apparaat moest hebben door alles wat in de icloud staat. Ik vroeg of het mogelijk was om de telefoon in te ruilen. De man zei direct op boze toon: nee! Dus ik vroeg waarom. De man zei dat hij geen iphone 6 had liggen. Ik keek rond en besefte dat de KPN winkel genoeg iphone 6 heeft liggen. Dit vertelde ik de man en hij zei nog bozer ik ga hem niet inruilen. Er viel blijkbaar niet met de man te praten dus ben ik weggegaan met een zuur gevoel.

Toen ik daarna in de KPN winkel in goes stond vroeg ik een medewerker daar wat hij voor me zou kunnen betekenen. Hij zei dat ik naar service balie moest en deze de telefoon kosteloos zouden omruilen. De service balie was bij de KPN XL waar ik zojuist geweest was. 

Nogal tegenstrijdig is het niet?

Ik loop dus nog steeds met een iphone in de vorm van een banaan met een home knop die niet werkt. Wat in mijn ogen beide fabrieksfouten zijn. De iphone 6s is niet voor niets van een stuk sterker materiaal gemaakt. Het minste wat je dan kan doen in mijn ogen is de telefoon kosteloos omwisselen.

Ik ben al jaren lang een tevreden klant van KPN en het gedrag van deze medewerker verbaasde mij ten zeerste. Ik moet nu een internet en tv abbonement afsluiten, maar twijfel om dit bij KPN te doen door de acties van één man. 

Hoe zijn de ervaringen hier met het oplossen van problemen?


2 reacties

 Ik ben mij wachtwoord vergeten en het lukt mij ook niet om deze naar boven te halen. Ik kan zien dat ik een prive bericht heb ontvangen maar ik kan hem helaas niet lezen. Zou u hem naar dit account willen sturen?

Reputatie 4
Badge +9
Hallo Donny, welkom op het forum!

Als je telefoon niet meer werkt of er is een ander technisch mankement, dan gaan we dit in de winkel bekijken. Indien nodig wordt een toestel opgestuurd voor onderzoek. Vanaf deze plaats kan ik niet bepalen wat er precies is bekeken en hoe je telefoon eruit ziet, noch kan ik hierop actie ondernemen. Je was dus aan het goede andres in de winkel. Bijzonder om te moeten lezen dat je op deze manier bent benaderd en jullie er niet uit zijn gekomen.Hoewel ik niet het hele verhaal ken wil ik wel mijn excuses aanbieden voor je behandeling. Dit bij voorbaat. Mocht je telefoon opgestuurd moeten worden, dan wordt in de regel wel een vervangend toestel aangeboden, is dit bij jou ook niet gedaan? 

Reageer