smartcare niet zo smart?

• 9 mei 2013
  • 2 reacties
  • 6621 keer bekeken

Heb via toestel lease een galaxy S3 van samsung. Bij aankomst al een defect, het toestel schakelt steeds automatisch uit, onder verschillende omstandigheden. Firmware reset gedaan, laatste updates erop, probleem blijft bestaan. Naar smartcare gestuurd, die hebben een firmware reset en software update gedaan (wat dus onnodig was, en dat hadden ze kunnen zien aan de build nummer van de software), en het toestel teruggestuurd. Daar ze niets zinvols hadden gedaan, toestel dus net zo defect. Weer teruggestuurd, volgens smartcare geen fout gevonden. Niets gedaan dus, toestel nog steeds defect. Mag het nu weer terugsturen naar smartcare, maar daar de mensen die daar zitten dus duidelijk incompetent zijn, weinig vertrouwen. Korte internet research laat zien dat een batch van s3s inderdaad deze fout had, samsung zegt dat zelf, en dat de enige oplossing een uitwisselen van het motherboard is, omdat het een hardware fout is. Is het de mensen van smartcare verboden om zelf even in het internet te zoeken wat de fout kan zijn, als ze het zelf niet kunnen oplossen? Of met de fabrikant te bellen? Ik heb dus een lease toestel wat ik niet normaal kan gebruiken, moet daarvoor betalen, en kpn weigert het in te wisselen voor een werkend toestel, omdat de klanten"service" vindt dat smartcare het maar moet oplossen. En smartcare, met 24 uurs service, werkt vandaag niet. Ik betaal voor mijn gezin drie mobieltjes bij kpn, plus internet/tv/bellen met een uitgebreid contract, maar zal voor al deze diensten snel een andere aanbieder gaan zoeken. Wat de leasecontracten betreft zal ik het mijn advocaat laten uitzoeken, daar ik geen werkend toestel krijg komt kpn zijn deel van het contract dus niet na, dus kan ik in ieder geval die contracten zo opzeggen. Voor de andere contracten zal ik er mee argumenteren dat mijn vertrouwen in kpn zo verstoord is, dat ik om die reden niet gedwongen wens te worden verder een overeenkomst met kpn te hebben. Met een goede advocaat zal ik waarschijnlijk al mijn contracten zo kunnen opzeggen, want kpn is het dus niet waard om vertrouwd te worden.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2
De kpn winkel waar ik kom kunnen rechtstreeks bellen met Smartcare (Eigenlijk Teleplan).

Dan kan de medewerker je probleem uitleggen en kunnen ze misschien meer voor je doen.

Reputatie 5
Badge +6
Erg vervelend dat het toestel vanaf het moment van aflevering al kuren vertoont. Ik zou dit graag voor je willen oppakken. Indien nodig, kan ik ook met SmartCare schakelen. Zou je mij in een privé-bericht je mobiele nummer en postcode/huisnummer willen sturen?

Alvast bedankt!

Menno

Reageer