Sony xperia s accu problemen

• 13 maart 2013
  • 5 reacties
  • 10240 keer bekeken

Ik heb vorig jaar 2 abonnementen afgesloten met 2 toestellen van Sony (xperia s) vanaf dat moment ben ik vaak niet te bereiken, apps die ik niet gebruik zoals Facebook kan ik niet verwijderen. Er staat een hoop rommel (apps) op die ongewild data verbruikt. Het ontvangst is matig van het toestel en daardoor loop ik een hoop gesprekken mis. Wat mij al in het begin opviel is dat de accu snel leeg is, de laatste tijd is het gebruikelijk dat s`morgens om 8 uur het toestel van de lader gaat en s`middags om 13.00 uur al 52% staat of lager. I heb Kpn nu om een oplossing gevraagd voor deze toestellen, omdat het gebruik zwaar tegen valt. Ruilen of een andere oplossing is niet mogelijk kreeg ik te horen omdat er geen verzekering is afgesloten. Wat heeft een verzekering te maken met de kwaliteit van het toestel en het tegenvallende gebruik! Mag toch verwachten dat een toestel bereikbaar is op de dag met een volledige lading. Mijn ervaring tot op heden, is dat ik een stuk speelgoed aangeschaft heb. En dat kpn mij laat zitten met deze troep, omdat ik geen verzekering heb. Nogmaals had verwacht bij een provider als kpn dat toestellen aan bepaalde criteria moesten voldoen!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste binkie409,

Spijtig te horen dat je niet gelukkig bent met je huidige toestellen.

Het is vanaf hier niet te bepalen wat er precies met het toestel aan de hand kan zijn, KPN heeft de garantie voorwaarden wel voor je op KPN.com geplaatst welke je vindt via onderstaande link.

Ben je van mening dat je aanspraak kunt maken op de garantie voorwaarden kun je de mobiele toestellen samen met je aankoopbewijs meenemen naar je lokale KPN winkel die je ter plaatse verder kunnen helpen.

Garantie Informatie Mobiele Telefoons

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Even een reactie, het gaat er mij om dat achteraf deze toestellen niet doen wat ik van een telefoon mag verwachten bereikbaar zijn! En dat je als gebruiker met onzin (apps) opgezadeld wordt van het besturings systeem! Waardeloze apps bedoel ik, apps die dure kb`s verbruiken en die je onnodig op kosten brengen die je niet wilt. Het Europees consumenten recht heeft over 2 jaar meen ik, de meeste winkels en leveranciers verschuilen zich achter een jaar! Product aansprakelijkheid is meer hier aan de orde, het product voldoet niet achteraf wat je er mag van verwachten. Een simpel voorbeeld een Nokia E71 standby een week en een goed ontvangst en bereikbaar! Appels met peren vergelijken maar wel de realiteit.

Reputatie 7
Badge +11
Beste binkie409,

Vooringestelde apps van de fabrikant zijn inderdaad voor velen moeilijk te verwijderen.

Je kunt gaan via Google gaan zoeken en verwijder apps vinden maar het blijft altijd je eigen verantwoordelijkheid wanneer je deze gebruikt. Zoek bijvoorbeeld naar SystemApp Remover en je komt wel het een en ander tegen.

Met groet,

Cornelis

Reputatie 6
Badge +2
Je hebt gewoon 2 jaar garantie dus het lijkt me logisch dat je daar eerst gebruik van maakt?

Alleen Apple doet zeer moeilijk en wil je het liefst afschepen met 1 jaar garantie.

Die nutteloze app's waar je het over hebt zitten altijd op Android telefoons. Daar kan KPN niks aan doen. Als je die er niet op wil hebben moet je een custom rom van Android installeren en dan vervalt weer je garantie. Maar net wat je wil dus.

Reputatie 4
Badge +1
Apple heeft inmiddels haar garantiebeleid aangepast aan de Nederlandse wetgeving. Wat ook tijd werd want hoewel ze een kleine boete hebben gekregen, hebben ze enorme winsten gemaakt met AppleCare. Het ging er niet zozeer om dat de individuele consument zijn recht niet kon behalen als het er op aan kwam. Wel om het verkopen van de, "extra garantie", AppleCare producten.

Reageer