Beantwoord

Sony Xperia z3 compact, barst in het scherm

Beste,

Gister had ik 'opeens' een barts in het scherm van mijn sony xperia z3 compact. Het touchscreen werkt ook niet meer. Nu heb ik op de website van de consumentenbond gelezen dat er vaker spontaan een barts onstaat op het scherm bij deze serie (https://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2015/spontane-barsten-in-sony-xperia-z3-en-z3-compact/). Het hoort dus onder de fabrieksgarantie te vallen, maar vaak wordt er toch valschade geconstateerd. Hoe kan ik nou bewijzen dat ik normaal met het toestel is omgegaan en dat de barts niet is ontstaan doordat hij gevallen is? 

Admin: onderwerp gewijzigd i.v.m. vindbaarheid. 

icon

Beste antwoord door Cindy_ 15 december 2015, 17:31

; super rot dit, ik snap goed dat je hier niet blij mee bent. Wat je kunt doen is óf rechtstreeks contact opnemen met Sony zelf via 0900 - 8998318 of je toestel ter reparatie aanbieden in de  KPN winkel met je garantiebewijs. In het laatste geval wordt je toestel dan opgestuurd ter reparatie. Ik hoop dat je je toestel snel weer gerepareerd terug hebt, zodat je deze weer goed kunt gebruiken. 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 1
Beste Timmer441,

Zouden wij telefonisch contact met u kunnen opnemen om de reparatie van uw telefoon te regelen?

U kunt ons ook bellen op 0900-8998318 (lokaal tarief) of mailen op questions.nl@support.sonymobile.com, als u dat liever wil.

Met vriendelijke groet,

Sony Xperia Support

Reputatie 7
Badge +23
Hi@Timmer441

Welkom op het forum van KPN. Wat rot dat je een barst in je scherm hebt, dat is erg onhandig weet ik uit ervaring. De pagina die je meestuurt van de Consumentenbond kan ik helaas niet openenen, daarbij krijg ik een foutmelding. Ik zie dat Sony ook al heeft gereageerd op je bericht en dat je direct contact met hen kunt opnemen hierover. Lukt het zo? Als ik nog iets voor je kan betekenen, spreek me dan gerust aan hoor.

Met hartelijke groet, 

Cindy

Ja, zelfde probleem hier. Spontaan een miniem barstje in het scherm, in het hoekje links onderaan, en uitval van de bovenkant van het scherm. Herstart gedaan, maar helaas. Kan de toegangscode niet voltooien want tja, deel van de cijfers aan de bovenkant van het scherm. Ook uitzetten lukt daardoor niet :( Hij knippert nog vrolijk met het LEDje dat ik berichten heb, maar ja.

Ik heb het nummer gebeld dat Sony Xperia Support hierboven opgeeft, en die hebben me netjes geholpen. Langsbrengen bij KPN en dan sturen die het naar Sony op. Dus dat ga ik maar doen.

Ook hier hetzelfde probleem, heb er flink de balen van. Dit is namelijk al mijn 2de Sony Xperia Z3 Compact. Als ik in dit tempo door ga, dan heb ik voor mijn contracttermijn 21 Xperia's nodig.

https://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2015/spontane-barsten-in-sony-xperia-z3-en-z3-compact/?pageSize=20

https://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2013/opvallend-veel-klachten-over-sony-xperia-z-smartphone/?pageSize=20

Reputatie 7
Badge +23
; super rot dit, ik snap goed dat je hier niet blij mee bent. Wat je kunt doen is óf rechtstreeks contact opnemen met Sony zelf via 0900 - 8998318 of je toestel ter reparatie aanbieden in de  KPN winkel met je garantiebewijs. In het laatste geval wordt je toestel dan opgestuurd ter reparatie. Ik hoop dat je je toestel snel weer gerepareerd terug hebt, zodat je deze weer goed kunt gebruiken. 

Cindy_ schreef op 15 dec '15 om 17:31u@RickBoeli; super rot dit, ik snap goed dat je hier niet blij mee bent. Wat je kunt doen is óf rechtstreeks contact opnemen met Sony zelf via 0900 - 8998318 of je toestel ter reparatie aanbieden in de  KPN winkel met je garantiebewijs. In het laatste geval wordt je toestel dan opgestuurd ter reparatie. Ik hoop dat je je toestel snel weer gerepareerd terug hebt, zodat je deze weer goed kunt gebruiken. 

Hoi Cindy,

Dank voor het medeleven, het is inderdaad best rot zo zonder telefoon. Ik heb mijn telefoon op 14 december aangeboden bij een KPNXL winkel en deze hebben hem onder garantie opgestuurd. Mij werd verteld dat binnen 10- dagen de reparatie uitgevoerd zou worden. Tot op heden verneem ik maar niets, ik heb ingelogd op de site van e-repair maar daar staat sinds 18-12 dezelfde nietszeggende status vermeld.

Wanneer kan ik mijn telefoon weer afhalen?

Reputatie 7
Badge +23
Hoi Rick, 

Snap ik! Helemaal in deze digitale tijd is het onhandig om zonder smartphone te zitten. Wat gek, normaal is de status vrij up to date! Je ontvangt zometeen een privébericht van me met de vraag om gegevens. Wil je die beantwoorden? In het kerstweekend kan ik niks voor je doen hierin, maar maandag ben je de eerste die ik ga helpen! Dan bel ik voor je naar het reparatiebedrijf wanneer je je Z3 weer terug kunt verwachten. 

Wassenneus! Wat gek, ik heb nog steeds geen reactie van KPN ontvangen over de status van mijn telefoon. Heel rot is dat, vooral in deze digitale tijd! Gelukkig weten ze wel uit ervaring dat het heel vervelend is om geen smartphone te hebben......

Ter info: Op 14-12 mijn telefoon aangeboden bij de KPN ter reparatie, bewust gedaan bij een XL-vestiging(op advies van de lokale winkel) maar ook daar wordt het toestel gewoon verstuurd aan de "service"afdeling van Teleplan. Vandaag is het de 30ste en ik heb nog steeds geen enkel zicht op per wanneer ik mijn toestel terugkrijg. Contact met KPN leert mij het volgende: NIETS! Ook zij hebben geen idee per wanneer ik mijn toestel terugkrijg. En daar moet ik het maar mee doen... Fijne dagen!

Afkopen van het contract is alleen een optie als je heel heel graag van je geld afwilt.

Dus beraad je je voordat je toestel uit handen geeft aan KPN, het is een loterij of en wanneer je hem terugkrijgt. Mijn advies, sla de amateurs van KPN in dit soort gevallen overen neem direct contact op met Sony. Ik heb weer spijt dat ik dit niet gedaan heb.

Hier hetzelfde probleem. Ik ben net aan het appen met mijn dochter werkt het bovenste gedeelte van mijn telefoon niet meer. Snapte er niks van. Opnieuw opgestart en nog steeds hetzelfde probleem. Zie ik in het ligt van de tv ineens een barst in mijn scherm zitten. Wat moet ik nu doen. Ik had ook al gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi , welkom op het forum. Zo'n barst is natuurljik een onaangename verrassing! Wat je kunt doen is óf rechtstreeks contact opnemen met Sony zelf via 0900 - 8998318 of je toestel ter reparatie aanbieden in de  KPN winkel met je garantiebewijs.

Reageer