Beantwoord

Sony Xperia Z3 Compact Waterschade

• 16 juli 2015
  • 3 reacties
  • 1543 keer bekeken

Ik heb in Maart een abonnement afgesloten (bij Hi) met de Xperia Z3 Compact als leasetoestel. Heb dit model vooral gekozen omdat hij waterdicht zou zijn. Tot vandaag was dat inderdaad zo, maar hij is net toch kapotgegaan (ik neem aan door waterschade).
Hij is eerder vandaag even onderwater geweest, met alle klepjes stevig dichtgedrukt. Na een halve minuut viel hij ineens uit, en nu hij reageert niet meer. Als ik hem aan de lader hang brandt er echter wel een rood lampje.
Mijn vraag was dus eigenlijk of ik moet betalen voor de reparatie, of dat dat gewoon onder de garantie valt. Het toestel hoort immers waterdicht te zijn. Heb even zitten googelen en dit schijnt een bekend probleem te zijn voor dit toestel.
Moet het hier even vragen want ik zit in het buitenland, dus ik kan pas vanaf tien augustus langsgaan bij een KPN winkel.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Sony-Xperia 17 juli 2015, 12:56

Beste Willow,

Wat vervelend dat je telefoon kapot is. Voor nu raden we je aan om hem in ieder geval even met alle klepjes open te laten drogen. Soms is er wat condens aanwezig in de telefoon wat problemen veroorzaakt, dit kan op deze manier wegtrekken.

Zou je ons kunnen bellen op 0900 8998318 (lokaal tarief) wanneer je terug bent van vakantie? We kunnen dan tot een oplossing komen.

Mocht de telefoon naar het reparatiecentrum moeten om gerepareerd te worden en het blijk dat de schade is ontstaan door een defect aan de telefoon (en niet door gebruikersschade), dan wordt de telefoon natuurlijk binnen de garantie gerepareerd. 

Fijne vakantie nog!

Met vriendelijke groet,

Sony Xperia Support

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Beste Willow,

Wat vervelend dat je telefoon kapot is. Voor nu raden we je aan om hem in ieder geval even met alle klepjes open te laten drogen. Soms is er wat condens aanwezig in de telefoon wat problemen veroorzaakt, dit kan op deze manier wegtrekken.

Zou je ons kunnen bellen op 0900 8998318 (lokaal tarief) wanneer je terug bent van vakantie? We kunnen dan tot een oplossing komen.

Mocht de telefoon naar het reparatiecentrum moeten om gerepareerd te worden en het blijk dat de schade is ontstaan door een defect aan de telefoon (en niet door gebruikersschade), dan wordt de telefoon natuurlijk binnen de garantie gerepareerd. 

Fijne vakantie nog!

Met vriendelijke groet,

Sony Xperia Support

Bedankt voor het antwoord.

Begin me nu wel een beetje zorgen te maken, wat houdt gebruikersschade in? Bedoelt u daarmee die vochtigheidsstrips (of hoe die ook heten) onder de klepjes? Die zijn namelijk rood. Dit is alleen al een hele tijd zo, zelfs voor de telefoon nat is geworden. Heb gehoord dat dit door hoge luchtvochtigheid kan komen. Ik hoop dat er dan niet alsnog gezegd wordt dat het gebruikersschade is.

Ik wil niet vervelend doen, maar ik ben op internet talloze mensen tegengekomen die precies hetzelfde probleem hadden, maar waar Sony weigerde de telefoon kostenloos te repareren vanwege 'gebruikersschade'. Heb het gevoel dat dat nu ook gaat gebeuren.

Valt dit niet onder de garantie van KPN? Ik was onder de indruk dat leasetoestellen gewoon vervangen zouden worden.

Reputatie 7
Badge +24
; wat vervelend dat je problemen ervaart! Voor nu zou ik vooral de tips van  opvolgen, om de klepjes inderdaad open te zetten. De leasetoestellen leveren we al een tijdje niet meer, dus ik ga er vanuit dat je een abonnement hebt zonder leasetoestel. Dit kun je zien op de orderbevestiging en ook op je factuur zelf. Desalniettemin, kun je met je toestel naar de KPN winkel of kun je direct contact opnemen met Sony zelf hierover, zoals ze in hun bericht aangeven. Als je je toestel laat opsturen via de KPN winkel en het defect valt niet onder de garantie, wegens bijvoorbeeld gebruikersschade, dan wordt je hier voordat de reparatie plaatsvindt over geïnformeerd. Helaas kan ik dit op afstand niet bepalen. 

Reageer