Vraag

Status retour iPhone refurbished

Nieuw abonnement afgesloten met iPhone 7 refurbished. 1ste week (nog voordat bestaand nummer is overgenomen van AH mobiel) begint scherm van iPhone al kuren te vertonen.. scherm valt uit en reageert niet meer. Klantenservice op 19/7 gebeld met vraag wat te doen daar er nog garantie is. Advies bij KPN winkel in de buurt langs te gaan voor retour/ruil. In Maastricht op 20/7 langs gegaan. KPN winkel in Maastricht doet geen refurbished toestellen.. andere afdeling.. Advies mobiel retour sturen. Adres gekregen van medewerker

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

20/7 met PostNL opgestuurd. Tot op heden niets gehoord. Net gebeld met klantenservice, maar die kunnen niets meedoen dan ticket aanmaken en vraag om alles naar uhvo@kpn.com te sturen.. Adres van retour niet bekend... (hoe is het mogelijk..). Wat nu? Abonnement loopt, nummer is actief, telefoon is defect en netjes teruggestuurd volgens aanwijzingen van KPN.. en niemand weet wat.. nu mijn probleem..

24 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen Dennis, welkom op het Forum. Ontzettend balen dat je refurbished toestel na een week al kuren vertoond. Wanneer je toestel nog binnen de garantietermijn valt, horen wij de retour voor je te regelen. We melden dan in ons systeem dat je toestel retour komt, je krijgt hierover vervolgens een e-mail met een retournummer en het retouradres. Ik begrijp dat er aan jou alleen een retouradres is gegeven. Hoe het nu precies zit, zoek ik graag voor je uit. Zou je hiervoor je 06 nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Heb je het retourbewijs ook nog bewaard?
Hi Marina - bedankt voor je reactie en jammer om te horen dat het eigenlijk anders had moeten gaan.. zowel de klantenservice (2x) en KPN winkel in Maastricht hebben steekjes laten vallen. Maar goed hoop dat het via deze weg snel opgelost kan worden. Ik heb mijn profiel ('Schmeits') bijgewerkt met de benodigde gegevens. PostNL retourbewijs is bijgevoegd. Graag hoor ik wat de volgende stap is.

Bvd, Dennis
Net even track&trace bij PostNL gekeken en lijkt erop dat de telefoon vrijdagavond is bezorgd.

Bezorgd op
Vrijdag 20 juli
21:30 uur
Reputatie 7
Badge +15
Hoi Schmeits, bedankt voor de informatie. Ik heb voor nu voldoende informatie. Ik ga het probleem intern voorleggen en ervoor zorgen dat je z.s.m. weer in aanmerking komt voor een nieuw toestel. Wanneer ik een antwoord en oplossing heb gevonden hoor je van mij.
Reputatie 7
Badge +15
Goedemiddag Schmeits, daar ben ik weer. De oplossing was ver te zoeken, maar de aanhouder wint en we hebben er één gevonden! We kunnen de order annuleren, maar je zit inmiddels buiten het zichttermijn waardoor jouw nummer zou verdwijnen. Niet terug naar je vorige provider, maar ook niet meer door jou aan te vragen i.c.m. een nieuw abonnement. Ik heb iemand gevonden die ervoor zorgt dat je uiteindelijk jouw huidige nummer kunt behouden.

Ik zou je willen vragen om dit weekend online een nieuwe bestelling te plaatsen(incl. nieuw toestel) zonder nummerbehoud. Nadat je jouw nieuwe bestelling hebt ontvangen en je ''nieuwe'' nummer is geactiveerd kunnen we d.m.v. een incident, de achterliggende partij vragen om de aansluiting met nummer 0619541976 op te heffen. Dit nummer zetten ze dan over het nummer van de nieuwe aansluiting die je dit weekend aan vraagt.

Wat er nu precies is gebeurd met het toestel wat retour is gestuurd weet ik niet, maar het is duidelijk dat ik het toestel niet 1,2,3 kan achterhalen. Ik kan mij voorstellen dat je hier niet op zit te wachten en wil je daarvoor ook onze excuses aanbieden.
Hallo Marina, bedankt voor het bericht en excuses, maar ik ga hier niet mee akkoord.

Raar dat het toestel niet is te achterhalen daar het toch echt bij KPN is aangekomen... Op zich geen probleem om een nieuw abonnement af te sluiten met toestel, maar wie neemt de kosten voor het nieuwe toestel voor z'n rekening? In principe vraag ik alleen om een 'nieuw' refurbished iPhone 7 32 GB silver toestel, omdat de eerste tijdens garantieperiode defect is gegaan. Geen zin om weer 312 Euro te betalen (voor te schieten).. We zitten als gezin met drie mobiele + een KPN thuis aansluitingen. Ik neem toch aan dat KPN fit anders kan regelen. Ik hoor het graag van je.

Mvg, Dennis
Indien dit de enige oplossing is, mag de gehele order/aansluiting worden geannuleerd en bedrag van iphone worden teruggestort op mijn rekening. Ik kijk dan wel of we een nieuwe aansluitng bij KPN doen, of elders..
Indien nummer komt te vervallen, so be it. Graag ook even contact met jou of klantenservice via mijn mobielnummer. Bvd.

Mvg, Dennis
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen Dennis, Ik kan mij goed voorstellen dat je hier bepaald op zit te wachten. €312,00 is ook een hoop geld. Ik heb nog eens gemaild of we een andere mogelijkheid hebben om dit te regelen Ik kan niks beloven, maar hoop dat we alsnog iets kunnen regelen rondom de toestelkosten. Zodra ik meer weet, hoor je weer van mij.
Reputatie 7
Badge +15
Ik heb overleg gehad over de kosten. Hierin kunnen we ook een oplossing vinden. Misschien is het handig om hierover telefonisch contact te hebben? Morgen ben ik vanaf 13.30 - 22.00 aanwezig. Kan ik je in de middag of avond bereiken?
Hallo Marina - dat is goed. Rond de klok van 16u zou morgen goed uitkomen.
Graag op mobiel bellen. Bvd, Dennis
Reputatie 7
Badge +15
Hoi Dennis, Helemaal goed, dan bel ik je tegen 16.00. Op het betreffende mobiele nummer? Als ik je op een andere nummer kan benaderen, zou je het nummer dan willen doorgeven onder opmerkingen in jouw Forum profiel?
Bedankt en mobiel nummer bijgewerkt onder opmerkingen.
Reputatie 7
Badge +18
@Dennis Schmeits, ik neem het even van Marina over omdat zij op vakantie is. Klopt het dat ik nog geen nieuwe order kan vinden op jouw adres / naam? Zoals ik heb begrepen zijn de toestelkosten eindelijk maar toch teruggestort (misschien nog niet ontvangen), en kan je met dat geld weer een nieuwe aanvraag doen. Wil je een seintje geven wanneer je een nieuwe aanvraag hebt gedaan, en wat hiervan het ordernummer is?
Hallo Susan, bedankt en klopt - ik ben nl deze gehele week weg voor werk in VS, dus even gewacht met nieuwe bestelling, want ik kan 'm niet persoonlijk ontvangen. Van plan dit nog deze week te doen. Laat je weten wat order# is. Alvast bedankt!

Mvg, Dennis
Reputatie 7
Badge +18
Geen enkel probleem, bedankt voor je bericht! Dan hoor ik het vanzelf 🙂
Hi Susan, bij deze het ordernummer BASI347322.
Bedankt, Dennis!
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Dennis, top ik heb het doorgegeven. Als ik het goed begrepen heb zal er een nummerwissel plaatsvinden op het moment dat dit abonnement geactiveerd is. To be continued!
Reputatie 7
Badge +18
@Dennis Schmeits, ik zie dat het abonnement nog niet geactiveerd is. De levering van het toestel is volgens het systeem nog niet geweest, klopt dat? Ik hoor graag wanneer je de bestelling in ontvangst hebt genomen!
Tja, nu is de iPhone 7 refurbished 32 gb silver niet leverbaar.. wordt as een beetje niet goed van. Vertraging ligt weer eens aan KPN.
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen Dennis, ik heb even nagekeken en jouw toestel is inderdaad op dit moment (bij meerdere providers) niet op voorraad.. Ik kan het niet verkopen en ik voel me ook echt naar hierbij omdat je al zo'n tijd bezig bent, maar verwacht wordt dat deze medio september weer leverbaar is.. 😥 🙁
Hoi Susan, medio september duurt me te lang.. Ik weet niet of de Apple iPhone 7 32GB refurbished Black wel gewoon direct leverbaar is. Indien niet gaan we waarschijnlijk de boel toch annuleren.

Ik zal dan ook tzt naar al onze andere abonnementen kijken en bij de concurrent evt een betere groepsdeal (mobiel 3x + internet/telefoon thuis) afsluiten. Over de service en snelle response van dit forum ben ik iig wel tevreden. Ik hoor het graag van je.

Mvg, Dennis
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Dennis, dat begrijp ik volkomen, je bent er al een tijdje mee bezig. Op een gegeven moment is het ook klaar.. Op dit moment is ook de zwarte versie niet op voorraad maar die is volgende week dinsdag wel weer leverbaar (vanaf 4 september). Echter kunnen we in jouw order dit niet wijzigen, dus zou het wéér uitkomen op een annulering en nieuwe aanvraag. Het blijft wel zo, dat jouw te behouden nummer waarschijnlijk niet mee kan naar een andere provider.
Hallo Susan en Marina - ik heb vandaag de bestelling geannuleerd. Genoeg is genoeg, want heeft veel te lang op zich laten wachten. Begrpen van klantenservice dat ook de zwarte niet op voorraad is (terwijl die ook online wordt aangeboden..).. zodoende geen alternatief. Bedankt jullie twee voor de support, maar voor KPN een 1 voor leverservice/betrouwbaarheid. Mvg, Dennis
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen, Ik vind het echt rot dat er niet een betere oplossing is gekomen. Ik begrijp de keuze die je hierin maak, we zijn ook alweer 2 maanden verder. Mocht je toch nog vragen over iets hebben, stuur je ons dan nog een berichtje? Dan proberen we in ieder geval om alles goed af te ronden. Excuses voor al het ongemak Dennis.

Reageer