Beantwoord

Stellen KPN/Teleplan zich boven de wet

• 2 augustus 2017
  • 10 reacties
  • 215 keer bekeken

Sony xperia Xz aankoop datum 24-01-2017
toestel 21-07-2017 ter reparatie aangeboden bij KPN winkel Oosterhout Haarscheur in scherm van links naar rechts.
Toestel altijd netjes in hoes en ook geen valschade. wel was het toestel de dag daarvoor heet geworden tijdens het updaten
02-08-nota van Teleplan gekregen valt niet onder garantie contact gehad met hen en er werd gezegd dat de schade door iets van buiten af was ontstaan .omdat ik niet akkoord was met deze conclusie heb ik klantenservice KPN gebeld deze hebben mij doorverwezen naar de Winkel
Daar is door een medewerkster contact geweest met Teleplan.
daar werd hetzelfde mede gedeeld .Op de vraag hoe de schade dan kan zijn ontstaan werd geen duidelijk antwoord gegeven. Ik heb nog wel proberen duidelijk te maken dat indien een artikel binnen 6 maanden defect gaat het aan de leverancier is nalatigheid te bewijzen.
Ik beraad me dan ook eventueel op juridische stappen
icon

Beste antwoord door Monty5101vs 16 augustus 2017, 12:36

Na tussen komst van Klachtenkompas opgelost.
winkel en helpdesk en moderator moeten toch wat meer klantgericht gaan werken.
Bekijk origineel

10 reacties

Na eerst zelf contact en daarna de medewerkster van de winkel ,wist men na contact met de helpdesk Teleplan te vertellen dat er een punt van inpakt was door een val .
Aangezien ik zeker weet dat hij niet gevallen is heb ik de foto nogmaals bekeken en maximaal ingezoomd.
Ik kan toch echt geen putje ontdekken
Reputatie 7
Badge +30
Is dit de hoogste resolutie foto die je hebt? Want er zitten genoeg "puntjes"/stofjes op het scherm maar helemaal niks bij die pijl

Persoonlijk ben ik totaal geen fan van de manier die KPN, Teleplan en al die andere schimmige reparatie rommel gebruiken.

Wel is het op zijn minst opvallend dat dit soort scheurtjes op bijna elke Xperia telefoon kunnen voorkomen: http://www.gizmobolt.com/2014/10/27/xperia-z3-self-cracking-screen-issue-appears/
En dit zou heel goed kunnen door de hitte van de SoC tijdens het updaten. Ongeveer onder de scheur zit het grootste deel van de telefoon, de SoC, geheugen etc.

Persoonlijk zou ik het hier niet bij laten en zoveel mogelijk doen om het gratis gerepareerd te krijgen. Let er wel op dat je niet te veel geld uit geeft want zo'n schermpje kost maar ~€90 + werkuren.

Robin
Is dit de hoogste resolutie foto die je hebt? Want er zitten genoeg "puntjes"/stofjes op het scherm maar helemaal niks bij die pijl

Persoonlijk ben ik totaal geen fan van de manier die KPN, Teleplan en al die andere schimmige reparatie rommel gebruiken.

Wel is het op zijn minst opvallend dat dit soort scheurtjes op bijna elke Xperia telefoon kunnen voorkomen: http://www.gizmobolt.com/2014/10/27/xperia-z3-self-cracking-screen-issue-appears/
En dit zou heel goed kunnen door de hitte van de SoC tijdens het updaten. Ongeveer onder de scheur zit het grootste deel van de telefoon, de SoC, geheugen etc.

Persoonlijk zou ik het hier niet bij laten en zoveel mogelijk doen om het gratis gerepareerd te krijgen. Let er wel op dat je niet te veel geld uit geeft want zo'n schermpje kost maar ~€90 + werkuren.

Robin
Reparatie is bij Teleplan €199,65 Heb reeds klacht ingediend en zal mijn rechtsbijstand verzekering er opzetten als de telefoon terug is.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Is het slim om dat te doen als de telefoon terug is, niet als 'ie daar nog is?

Robin
Hoi,

Robin

Ik heb bij KPN aangeven dat ik bewijs wil hebben dat de schade door mij veroorzaakt is.
omdat het toestel nog geen 6 maanden oud is kan ik beroep doen op het onderstaande

Normaal gesproken geldt in het Burgerlijk Recht: Wie stelt, moet bewijzen. De klant stelt in de hier besproken zaak dat de telefoon al stuk was ten tijde van de aankoop (het gebrek ontstond niet door zijn toedoen) en op basis daarvan zou de webwinkel kosteloos moeten repareren. Normaal gesproken zou de klant dit moeten bewijzen, maar in het consumentenrecht geldt de eerste 6 maanden een zogenaamde omgekeerde bewijslast. Als het gebrek (de barst in het scherm) zich binnen zes maanden na levering heeft geopenbaard, dan wordt vermoed dat het gebrek al bestond ten tijde van de koop. De klant hoeft dan niet aan te tonen dat het gebrek al bestond bij de levering, omdat vermoed! wordt dat dit gebrek al aanwezig was, maar de verkoper moet juist aantonen dat het gebrek dus nog niet bestond. (art. 7:18 lid 2 BW)
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Robin

Ik heb bij KPN aangeven dat ik bewijs wil hebben dat de schade door mij veroorzaakt is.
omdat het toestel nog geen 6 maanden oud is kan ik beroep doen op het onderstaande

Normaal gesproken geldt in het Burgerlijk Recht: Wie stelt, moet bewijzen. De klant stelt in de hier besproken zaak dat de telefoon al stuk was ten tijde van de aankoop (het gebrek ontstond niet door zijn toedoen) en op basis daarvan zou de webwinkel kosteloos moeten repareren. Normaal gesproken zou de klant dit moeten bewijzen, maar in het consumentenrecht geldt de eerste 6 maanden een zogenaamde omgekeerde bewijslast. Als het gebrek (de barst in het scherm) zich binnen zes maanden na levering heeft geopenbaard, dan wordt vermoed dat het gebrek al bestond ten tijde van de koop. De klant hoeft dan niet aan te tonen dat het gebrek al bestond bij de levering, omdat vermoed! wordt dat dit gebrek al aanwezig was, maar de verkoper moet juist aantonen dat het gebrek dus nog niet bestond. (art. 7:18 lid 2 BW)
Dat klopt, maar als je hem eerst terug krijgt kunnen ze ook daar weer dingen op afschuiven.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Monty5101vs, welkom op het forum! Wat een vervelende situatie 😞 Je geeft aan al een klacht te hebben ingediend. Dat is inderdaad de volgende stap als je het niet eens bent met de prijsopgave van Teleplan.

Helaas heb ik bij vragen/klachten over reparaties niet meer mogelijkheden dan mijn collega's in de winkel. Het lijkt me daarom goed om de reactie op jouw klacht af te wachten. Laat je me weten wat daar uitkomt?
Hoi Monty5101vs, welkom op het forum! Wat een vervelende situatie 😞 Je geeft aan al een klacht te hebben ingediend. Dat is inderdaad de volgende stap als je het niet eens bent met de prijsopgave van Teleplan.

Helaas heb ik bij vragen/klachten over reparaties niet meer mogelijkheden dan mijn collega's in de winkel. Het lijkt me daarom goed om de reactie op jouw klacht af te wachten. Laat je me weten wat daar uitkomt?

In de winkel praten ze alleen Teleplan na dus ik wacht op het bewijs Als het bewijs de bijgeleverde foto blijft zal het tot een rechtsbijstand zaak komen .
Je ziet op de foto als je hem opslaat op je computer elk stofje en vuiltje ,zelfs een vette vingerafdruk maar gaan schade met uitzondering van de haarscheur.
Na tussen komst van Klachtenkompas opgelost.
winkel en helpdesk en moderator moeten toch wat meer klantgericht gaan werken.
Reputatie 7
Badge +30
Ha mooi, altijd leuk om te zien dat er via klachtenkomas e.d. ineens mogelijkheden zijn.

Reageer