Beantwoord

Te kleine simkaart voor vervangend toestel

  • 3 August 2019
  • 6 reacties
  • 443 keer bekeken

Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy A20. Door aanhoudende problemen is deze opgestuurd voor reparatie. Er was geen leentoestel beschikbaar. Ik heb nu een Samsung Galaxy J1.6 van mijn broer. De simkaart is waarschijnlijk te klein want op het display geeft hij aan dat er geen simkaart aanwezig is. Hoe is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Susan_ 4 August 2019, 14:35

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @erwinutrecht1973
Dat klopt inderdaad, de A20 is SIM Formaat Nano SIM en de J1 heeft Micro SIM nodig, een slag groter. Je hebt dus een "adapter" nodig.
Heb je toevallig nog het kaartje waar je de simkaart hebt uitgedrukt?
Misschien kan je daar het "randje" uitdrukken, die zou je mogelijk kunnen gebruiken om je simkaart tijdelijk te vergroten..
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @erwinutrecht1973, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Oh, dat is even lastig inderdaad! Indien je het kaartje niet meer hebt waar je hem uitgedrukt hebt (destijds), dan wil ik aanraden om een vervangende simkaart aan te vragen. Dit kan via MijnKPN, onze klantenservice (0800-0402 of LiveChat) of je kan er een ophalen in een KPN winkel! Je kan hem daarna altijd nog kleiner maken, wanneer jouw eigen toestel weer terug is 😉
Hallo @erwinutrecht1973 , je kunt ook bij een lokale telefoenboer even een verloopje halen.
Reputatie 7
Badge +21
@erwinutrecht1973, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of het inmiddels gelukt is? 🙂
Sorry voor de late reactie!
Het probleem was de simkaart zelf. Ik heb inmiddels een nieuwe simkaart.
Alles werkt weer.
Allemaal bedankt voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +21
Top, fijn om te horen dat het opgelost is! Een fijne zondag verder 😉

Reageer