Telefoon vermoedelijk gestolen, werkt Find my iPhone met geblokkeerde sim

• 17 december 2018
  • 6 reacties
  • 2297 keer bekeken

Mijn telefoon is helaas vermoedelijk gestolen. Via Find my iPhone zie ik dat de telefoon sindsdien offline is. Ik overweeg mijn simkaart te blokkeren maar ik ben bang dat Find my iPhone dan geen verbinding meer met 3/4G kan maken als hij toch nog online komt.

Mijn vraag is dus of Find my iPhone nog blijft werken als mijn simkaart geblokkeerd is. Het zou bijzonder handig zijn als dieven geen toegang hebben tot internet en telefonie maar de telefoon nog wel kan blijven communiceren met Find my iPhone!

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi @jtromp
Je zegt vermoedelijk gestolen?
Heb je nog een ander Apple apparaat? (iPad of iMac of macbook...)
Dan kun je ook een geluid laten afspelen op de "gestolen" iPhone, dus misschien hoor je hem dan en vindt hem zo terug?
Kan ook via https://www.icloud.com

Is hij echt gestolen?
Zonder simkaart kun je altijd nog een noodoproep doen.
Dus deze zo snel mogelijk blokkeren, en via https://www.icloud.com kun je hem leeghalen, zodat al je gegevens er uit zijn.
Find my iPhone blijft aan zodat ze niets met je iPhone kunnen.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi jtromp, welkom! Met een geblokkeerde sim kun je, zoals Huistijger al noemt, nog wel een noodoproep doen. Dus maakt de sim nog wel verbinding met ons netwerk. En dat is wat er nodig is voor Find my iPhone, een verbinding. Als je dan ook zeker weet, of redelijk zeker weet, dat hij gestolen is, blokkeer je simkaart! Dit kun je zelf doen via je MijnKPN. Mocht het niet lukken, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan help ik daarbij.
Bedankt voor deze reacties. Ik heb ondertussen de simkaart geblokkeerd een nieuwe telefoon gekocht. Voor andere mensen lijkt het me nog relevant om het antwoord nog even scherp te krijgen. Jullie zeggen dat er nog wel een verbinding blijft maar is dat voor de duidelijkheid een 'bel'-verbinding of een internetverbinding? Want Find my iPhone heeft uitdrukkelijk een internetverbinding nodig. Ik lees dat Find my iPhone 3G, Wifi of een iTunes verbinding nodig heeft als je hem op afstand wil kunnen laten vinden of wissen. Het is mij op dit moment nog niet helemaal duidelijk of de internetverbinding voor Find my iPhone in stand blijft als je hem blokkeert.
Heeft iemand hier een antwoord op?
Reputatie 7
Badge +27
Excuses, J. Tromp. Ik heb navraag uitstaan voor een volledig antwoord. Want ik durf het zelf ook niet met zekerheid te zeggen. Zodra ik reactie heb kom ik er hier op terug.
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb antwoord voor je, J. Tromp!

Zoals al eerder gezegd kan je met een geblokkeerde sim nog wel een noodoproep maken. Maar dit is inderdaad alleen een belverbinding. En ook niet per sé ons netwerk. Het maken van een noodoproep kan namelijk ook met een telefoon zonder simkaart. Dit omdat het toestel zich voor een noodoproep op elk netwerk kan aanmelden en geaccepteerd wordt. Dus een geblokkeerde simkaart heeft geen internetverbinding.

En inderdaad, voor Find my iPhone is een internetverbinding nodig. Apple gebruikt het internet om het aan je telefoon gekoppelde Apple-ID op te roepen. Als de telefoon dan aan staat, en hij heeft een werkende internetverbinding (of dat nu wifi is of mobiele data) dan pas kan de locatie worden doorgegeven.

Kortom, als de simkaart geblokkeerd is, kun je met Find my iPhone de telefoon alleen terugvinden als hij een wifiverbinding heeft.

Reageer