Teleplan drama: iphone reparatie geen garantie

• 26 augustus 2016
  • 22 reacties
  • 1987 keer bekeken

Eerste poging: iPhone 5s naar KPN winkel gebracht in Zutphen.
Datum: 9-8-2016
Klacht: blauw scherm.
toestel starte niet op.
Aangegeven dat een harde reset niet werkte.
Toestel retour gekregen 17-8-2016
2 minuten de winkel uit, en wederom een blauw scherm.
Terug naar de winkel, en er werd gezegd dat toestel even aan en uit geschakeld moest worden.
Probleem bleef.

Tweede poging.
Toestel wederom ingeleverd bij KPN
Datum: 20-8-2016
26-8-2016: een mailtje dat er een breuk in een printplaat zou zitten door valschade.
Wordt ook nog doodleuk bij vermeld dat er aan de buitenkant niks te zien hoeft te zijn, maar dat er toch breuken kunnen ontstaan!!!
GEEN GARANTIE DUS!
Toestel is van april 2016, en heeft altijd netjes in een hoesje gezeten.
Is ook niks aan de buitenkant te zien.
Commentaar KPN : teleplan heeft dit geconstateerd.
Niks aan te doen.
Kortom, toestel kan worden gerepareerd voor de lieve somma van €302,00 ex BTW.
Ik vind het het een grof schandaal, dat de teleplanners met een dergelijk verhaal komen.
Geen onderbouwing van het mankement, maar er wel bij vermelden dat er aan de behuizing niks te zien hoeft te zijn.
Ook totaal geen mogelijkheden geboden om in beroep te gaan tegen Teleplan.
Slechte zaak KPN!!!
En dit wilde ik even kwijt......

Admin: titel van je bericht aangevuld i.v.m. vindbaarheid

22 reacties

Badge
Goedemiddag,
Ik zie dat dit forumbericht inmiddels een jaar oud is maar ik zit met hetzelfde probleem met de Galaxy S6 edge van mijn moeder...
Als ik vraag naar onderzoeksfoto's wordt daar niet op gereageerd, ik heb dus gezegd dat ze de telefoon mogen houden, maar je hebt de keuze uit optie 1: nieuwe printplaat betalen of optie 2: onderzoekskosten betalen en telefoon retour gestuurd krijgen.
Ik wil eerst foto's van het ''onderzoek'' want ik ga geen geld betalen als de telefoon niet opengemaakt is!

Maar helaas optie 3 is niet mogelijk!
We worden opgelicht waar we bij staan, wat kan ik nu het beste doen?
Hoe is het bij jullie opgelost?

(Zie mijn onderstaand forumbericht)
https://forum.kpn.com/android-smartphones-tablets-20/samsung-s6-edge-opeens-kapot-heel-vreemd-geval-439146
Nou Ben weer terug bij af.
Had her advies van sjorsk overgenomen om een klachten formulier in te vullen.
Kreeg netjes een bericht na twee dagen om zo spoedig mogelijk kontakt op te nemen met chat afdeling. Zat ook een klachtnummer bij dus ik denk dat is mooi, weten ze gelijk wasr het over gaat. Nee hoor ze konden niets met dat nummer. Nou gezien mijn verhaal om dit allemaal te gaan chatten schiet niet op. Dus ik vraag om telefoonisch kontact. Ja hoor goed plan. Krijg ook het nummer door. Ik bellen en ja hoor weer alles vertellen en klacht nummer,nee hoor hadden ze geen zicht op. Dus die man braagt het bon nr van teleplan. En ja je raad het al. Ze houden weer vast aan het gegeven van teleplan. Waar ik dus omheen wou. Ik weer klachten formulier ingevuld met de vraag om een telefnr van emand met een naam en geen klachten afdeling of zo. Na een dag weer reactie. Nee dat is niet mogelijk. Mort ik dan maar schriftelijk klacht indienen. PFFFFFFFF. Ze willen je bij kpn niet helpen. Service is NUL NIKS NADA. Ik he een abonement van dik 50€ per maand maar je hoeft niets te verwachten van kpn. IK VIND HET EEN SCHANDE.
Zal in de bijlage de reactie van klacht formulier zetten.
Hallo verbaanjob.
Nou verhaal is bijna hetzelfde als bij mij.
Bij mij zeggen ze druk of val schade.
Maar ier is zeker weten niets mee gebeurd.
Ik heb gister een klachten formulier ingevuld. Kijk even bij sjorsk in dit topic.
Daar staat een koppeling naar formulier.
Heb net bericht gemaild gekregen dat nog niet behandeld is maar als het goed os hoor ik morgen meer. Ik heb zowel de winkel als teleplan gemaild maar krijg geen enkele reactie meer.
Ik wens je in ieder geval veel succes.
*admin: op verzoek van klant reactie verwijderd.
Reputatie 7
Badge +24
Hallo @Gert1963, hoe graag ik het ook wil, ik kan je hier helaas niet verder bij helpen. Ik kan de diagnose van Teleplan niet veranderen. Wel kun je bezwaar maken, zoals @SjorsK zegt. Via de link die hij geeft kun je dit doen. Er wordt dan vervolgens door een andere afdeling contact met je opgenomen.
Reputatie 7
Badge +15
Het type schade wat ze Teleplan laat zie is overduidelijk een fabricage fout van de iPhone. Dit probleem komt overal voor en het product is om deze reden "ondeugelijk" is.

Ik zou alsnog contact opnemen, als dit niet werkt zou ik een brief sturen naar de klachten afdeling.
https://www.kpn.com/service/klacht-indienen.htm

Indien een formele klacht niet werkt schat ik in dat je via de rechter een goede kans zal maken.

Let er wel op: Een klacht is letterlijk de laatste stap die je binnen KPN kan nemen, de enige volgende stap is een rechtsgang. Als je het met een klantenservice medewerker kan oplossen, dan heeft dit altijd de voorkeur.

Handige informatie met betrekking tot je rechten:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Wjb.
Bedankt voor u mening.
Ben het helemaal met u eens.
Maar wat kan ik nog doen? Loop tegen een dikke muur en het lijkt of kpn en teleplan alles wat ik heb aangedragen negeren. Het is echt verschrikkelijk. Ik heb nu mijn oude iphone5 weer in gebruik. Ik heb drie jaar geleden een hartinfarct gehad en word geadviseerd te sporten wat ik nu ook doe. Ik doe aan hardlopen en de app die ook mijn hartslag kontroleerd werkt niet zo goed als mn iphone 6. Vandaar ook dat ik graag mn 6 weer terug wil. Zomaar even ruim driehonder euro betalen kan ik niet. Het zou mooi zijn als er iemand van kpn op dit forum of anders dit zou kunnen oplossen. Dus alstublieft kpn HELP
Reputatie 7
Ook ik zou zeggen dat dit toch echt een fabricagefout is aangezien dit fenomeen zich voordoet/heeft gedaan bij vele consumenten wereldwijd. Het kan niet zo zijn dat al deze consumenten ineens de telefoon zo gebruikt hebben dat dit in strijd is met het normale gebruik waarvoor de telefoon bedoeld is. Derhalve behoort deze schade mijns inziens conform de Nederlandse en Europese wetgeving onder de fabrieksgarantie te vallen en dus op kosten van de leverancier hersteld te worden. Conform het Nederlands en Europees recht is het echter de verantwoordelijkheid van de organisatie waarbij de consument de telefoon gekocht heeft om hier zorg voor te dragen.

Verder vind ik het ronduit schandalig dat er taps toelopende plaatjes/stokjes gebruikt worden om een verbuiging aan te tonen waardoor de verbuiging vele maken groter voorgesteld wordt dan dat deze in werkelijkheid is. Dit wordt nog versterkt door het feit de foto niet de oorspronkelijke schaling heeft. Ik vind dit eigenlijk ronduit misleidend. 😠

Hier zelf niets van gezien bij inleveren.
Reputatie 7
Kan jij die foto hier eens posten waaruit blijkt het toestel fysiek krom/ontzet is?
Erg jammer dat er ook hier niets berijkt word.
Ik hoor of zie verder geen enlele reactie meer. Van kpn niet ,van teleplan niet,en ook hier niet meer. Ik heb buiten dit topic nog geprobeert met iemand van dit forum in contact te komen. Ook deze mevrouw reageert niet meer. Is mevrouw door kpn gesomeert te stoppen!!!
Wacht af wat er met mijn iphone gebeurd.
Goedemorgen @Gert1963, welkom op het forum. Wat een verhaal zeg!

Ook mijn complimenten, ik zie het wel eens anders voorbij komen in zulk soort situaties!

Om een lang verhaal kort te maken van mijn kant, ik kan op afstand niet bepalen wat er met je iPhone aan de hand is of gebeurd is. Hierdoor kan ik weinig voor je betekenen hierin. Dat kan mijn collega in de winkel waar je contact mee hebt wel en de inschatting maken hoe verder te handelen. Heb je al reactie ontvangen op je laatste mail?
Voor de kosten van reparatie en de onderzoekskosten, daar teken je in de winkel voor bij het inleveren van je toestel. Is dat in jouw geval niet gebeurd?

verder geen reactie meer gehad op laatste mail
Cyndy.
Bedankt voor u reactie.
Ja ik heb die reparatie bon met voorwaarde getekend. Dat moet altijd omdat dat tevens je bewijs van toestel inname is. Ik ben er natuurlijk ook van uit gegaan dat ik geen schuld heb aan het defect. Als ik dit wel zou hebben ga ik het toestelnatuurlijk niet laten onderzoeken. Zou dan mn verlies genomen hebben. Ben altijd erg zuinig op mn telefoon en heb nog nooit een defect gehad vandaar ik ook nooit extra verzeker. Ik en de winkel bediende van kpn hebben ook geen krom toestel gezien. Er staat een foto op e repaer bon nr 5C09988 als u even wilt kijken? Dat hadden we dan echt wel moeten zien. Mocht dit plaatje wel kloppen verklaar ik dit door een heet geworden toestel door waarschijnlijk defect aan accu.
Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen @Gert1963, welkom op het forum. Wat een verhaal zeg!

Ook mijn complimenten, ik zie het wel eens anders voorbij komen in zulk soort situaties!

Om een lang verhaal kort te maken van mijn kant, ik kan op afstand niet bepalen wat er met je iPhone aan de hand is of gebeurd is. Hierdoor kan ik weinig voor je betekenen hierin. Dat kan mijn collega in de winkel waar je contact mee hebt wel en de inschatting maken hoe verder te handelen. Heb je al reactie ontvangen op je laatste mail?
Voor de kosten van reparatie en de onderzoekskosten, daar teken je in de winkel voor bij het inleveren van je toestel. Is dat in jouw geval niet gebeurd?

Bedankt robin en hrh. Heb zojuist een laatste mail gedaan naar floor manager xl winkel kpn. Bij negatief respons gaat deze zaak naar mijn rechtsbijstand agent.
Reputatie 7
Badge +12
Ik zou zeker volhouden Gert. Wat een verhaal. Vervelend dat je nu tussen verschillende partijen hangt. Ik sluit me aan bij Robin, je hebt gewoon recht op een nieuwe, en ik hoop dat KPN en Teleplan dit zullen regelen.
Reputatie 7
Badge +30
Ik kan als klant niet veel.voor je betekenen maar wil je wel complimenten geven voor je houding.

Mijns inziens heb je recht op een gerepareerde of nieuwe iPhone en als ik jou was zou ik dat ook vol houden
Zeker als je documenten hebt waar in staat dat je recht hebt op een reparatie of vervanging, sta je erg sterk.
Klinkt allemaal bijna hetzelfde.
Ik heb inmiddels al veel gemaild met kpn en hun teleplan.
Zie onderstaand
We Worden opgelicht.
Geachte meneer Hardeman,
Zoals eerder vermeld is er in deze niets wat ik voor u kan betekenen. Als u van mening bent dat uw reparatie onterecht niet onder garantie valt dan kunt u nog contact opnemen met de firma Apple.
In mijn ervaring zijn die echter niet coulant wat de bij u geconstateerde schade. Zoals u in mijn vorige mail heeft kunnen lezen bent u van harte welkom in de winkel, maar over de reparatie van uw toestel is er vanuit mij niets toe te voegen aan de conversatie.

Mocht u nog andere vragen hebben die geen verband hebben met deze reparatie dan sta ik u graag te woord in de winkel of per mail.

Met vriendelijke groet,

Van: Gert Hardeman [mailto:*************]
Verzonden: vrijdag 16 september 2016 16:21
Aan: ************
Onderwerp: Re: iPhone 6 reparatie

Geacht hr **********.
Bedankt dat u even tijd neemt voor dit vervelende conflict.
U voorstel contact met teleplan.
Heb ik afgelopen donderdag al gehad. Deze bevestigen wat u mij zegt. Ook hebben ze een foto gemaild van een iphone die krom is. En na hun zeggen is het toestel bij apple nagekeken. Nu beweren zij dat ik het toestel heb laten vallen of druk schade heb veroorzaakt. Dit is echt niet waar. Ik ben altijd erg zuinig op mn telefoon en draag deze ook in een heuptasje aan een riem. Het toestel begon te haperen toen ik aan het hardlopen was.(gedragen in arm sport hoes) Het Gaf vreemde waardes en tijden door. Toen ik thuis kwam zag ik op het scherm dat hij mn simkaart niet zag. Heb toestel uitgezet en simkaart opnieuw geplaatst. Het toestel voelde toen al behoorlijk warm aan. Toen ik het toestel wou starten gaf het aan om itunes aan te koppelen door software probleem.
Heb dit gedaan. Na een aantal minuten gaf itunes aan dat update mislukt was. Toestel was inmiddels behoorlijk heet geworden. Vervolgen deed het toestel helemaal niets meer. Heb het toestel een dag later aan de lader gedaan maar het toestel reageerde op niets meer. Ook aan de computer werd het toestel niet meer waargenomen. Totaal dood dus.ik heb nooit gezien en ook u kpn medewerker in de winkel niet dat het toestel krom was. Volgens mij was dat ook niet zo want met
Opladen lag het op een vlakke tafel en zou ik dit hebben moeten zien. Maar als het wel zo is dat het krom is is mijn verklaring dat dit dan gekomen moet zijn doordat het toestel erg warm is geweest. Ik denk dus dat de accu van de telefoon is stuk gegaan en deze de print in het toestel heeft vernield en krom is gaan trekken.
Dat apple de schade niet wil vergoeden is niet Mijn probleem.
Ik heb immers niets met apple of teleplan te maken. Ik heb een overeenkomst met kpn. En jullie garanderen mij daar iets wat u bedrijf ook hoort na te komen namelijk deze zin. KPN GARANDEERT BIJ JUIST GEBRUIK EEN GOEDE WERKING VAN U AANKOOP FUNCTIONEERT UW AANKOOP ONVERHOOPT NIET NAAR BEHOREN DAN ZAL KPN DEZE IN BEGINSEL KOSTELOOS REPAREREN EN/OF VERVANGEN.
Nu word ik dus uitgemaakt voor leugenaar en mag ik zelfs nog betalen voor het onderzoek dat jullie hebben gedaan. Ik vind dit een schandalige manier van handelen van kpn. Dit had ik niet verwacht. Ik hoop dat uw deze zaak nog eens goed onder de loep neemt en tot andere gedachten komt en uw belofte van kpn na zult komen want dit kan echt niet.
Ik vind dat ik behoorlijk gedupeerd word door deze zaak en ga hier niet mee akkoord.
Zoals u hier ziet al een heel verhaal en er is nog wel meer.
Vandaar dat ik graag een gesprek met uw wou face toe face. Ik hoop dat u mijn verhaal ter harte neemt en mij schade loos zilt stellen. Als u eerst nog wilt praten ben ik berijd naar uw vestiging te komen om hier verder over te praten.
In afw op uw antwoord.
M. V. G. G. Hardeman.
Verstuurd vanaf mijn iPhone

Op 16 sep. 2016 om 13:50 heeft het volgende geschreven:

Geachte meneer Hardeman,

Van mijn collega Ronald heb ik het verzoek gekregen om naar de onderstaande mail wisseling te kijken.
Naar aanleiding hiervan heb ik navraag bij onze reparateur gedaan en via deze weg is mij medegedeeld dat de schade aan het toestel niet onder de fabriek garantie van Apple valt.
Nu begrijp ik dat dit bijzonder vervelend voor u is, maar hierin kan ik niets voor u in betekenen.

Ik begrijp uit de uw mailwisseling dat u dit graag persoonlijk zou willen bespreken, natuurlijk bent u altijd welkom bij ons in de winkel.
Echter inzake uw reparatie kan ik niets meer doen dan u persoonlijk het bovenstaande te herhalen.
Mijn advies is dan ook om contact met de firma Teleplan op te nemen mocht u nog verdere vragen hebben.

Met vriendelijke groet,

Floormanager kpn XL Amersfoort

Van: KPN XL Amersfoort Maanlander (731) - Administratie
Verzonden: vrijdag 16 september 2016 10:15
Aan: ***********88
Onderwerp: FW: iPhone 6 reparatie

Jurn wil jij naar onderstaande e-mail kijken.

Van: Gert Hardeman [mailto: ***********8]
Verzonden: vrijdag 16 september 2016 10:12
Aan: KPN XL Amersfoort Maanlander (731) - Administratie

Geachte hr ********.
Nogmaals. Er is geen fysiek geweld op het toestel geweest!
Ik betreur het dat u geen afspraak met mij wilt maken zodat ik alles face toe face kan toelichten.
Dus nogmaals dit verzoek.
Wenst u zelf dit niet te willen doen, zou ik graag in contact willen treden met u filiaal manager. Of iemand die wel de juiste beslissing mag en kan nemen. Al is het toestel krom dan nog zou dit niet mogen.
Ik hoor graag nader.
Gr G. Hardeman.

Op 16 sep. 2016 om 09:33 heeft het volgende geschreven:

Beste heer Hardeman,

Ik begrijp dat dit niet is wat u verwacht van KPN/Apple. Maar als een toestel ongeacht het merk fysiek verbogen/krom is zoals het toestel van u valt dit niet onder de garantie.
Dit is echt externe schade.U kunt eventueel contact opnemen met de reparateur voor nadere uitleg.

•Telefonisch klanteningang: 0800 8200008
•Per e-mail via prijsopgave@teleplan.com

Ik kan als winkelmedewerker hierin voor u helaas niets extra meer doen.

Met vriendelijke groet,

kpn XL winkel Amersfoort

Maanlander 9
3824 MN Amersfoort
Tel: 0800 - 0105

Online bezoek afspraak inplannen
Openingstijden en bezoekadres KPN XL Amersfoort
Algemene contactgegevens klantenservice

Van: Gert Hardeman [mailto:***********]
Verzonden: vrijdag 16 september 2016 8:46

Geachte meneer *******.
Nogmaals wil ik er op wijzen dat de iphone bij inleveren volgens mij en de winkel medewerker van kpn er gewoon goed uitzag. Ik weet ook zeker dat ik hem nooit heb laten vallen of ander geweld is geweest. Verder wil ik graag met u een afspraak maken om alles nader toe te lichten. Ik heb ook kontact met consumenten jurist. Die zeggen mij dit.

Uw iPhone is gebogen: dit zijn uw rechten
Gebogen iPhone 6 in het nieuws; 'BendGate'.
Vandaag leest u het op vele nieuwswebsites en blogs; ‘de iPhone 6 Plus buigt’. In uw broekzak welteverstaan. Dat een smartphone kan buigen hoeft niet verkeerd te zijn. De telefoon kan immers juist zo ontworpen zijn om breken tegen te gaan. Wat anders is dat uw (net nieuwe) iPhone besluit om niet meer terug te buigen. Dan is er sprake van een gebrek.
Mag u een gebogen iPhone terugsturen?
Uw rechtsgevoel geeft u waarschijnlijk het juiste antwoord. Jazeker, de iPhone moet terug. Een iPhone die buigt doordat je deze normaal in je broekzak draagt, voldoet namelijk niet aan de verwachtingen die je van de iPhone mag hebben.
In de wet is voor consumenten dwingend bepaald dat een afgeleverde zaak aan de overeenkomst moet beantwoorden. Concreet betekent dit bijvoorbeeld dat je mag verwachten dat een iPhone de eigenschappen bezit die nodig zijn voor normaal gebruik. Het is algemeen bekend dat een smartphone in de broekzak wordt gedragen; dit valt onder normaal gebruik. U mag dus verwachten dat uw iPhone niet gebogen uit uw broekzak tevoorschijn komt.
Deze conclusie wordt verder ondersteund door een aantal omstandigheden. Zo is de iPhone 6 Plus te koop voor een vanafprijs van maarliefst 799,- euro en worden Apple producten aangeprezen als hoogwaardig. Van een topsegment smartphone verwacht u terecht een topsegment kwaliteit.
Bij wie moet u over de gebogen iPhone klagen?
Als u te maken heeft met een iPhone die door normaal gebruik in de broekzak is gebogen, dient u zich te wenden tot uw verkoper. Dit kan een (internet)winkel zijn, maar het kan ook zijn dat u de iPhone rechtstreeks bij Apple heeft gekocht. In het eerste geval wendt u zich dus tot de (internet)winkel, in het tweede geval wendt u zich tot de Apple Support.
Mogelijk verwijst de (internet)winkel u door naar Apple. Dit is natuurlijk prima als de klacht via deze weg wordt opgelost. Maar bedenk wel dat (in dit geval) niet Apple, maar uw verkoper de partij is die verantwoordelijk is en blijft voor het netjes verhelpen van uw klacht. Zodra Apple uw klacht niet naar behoren afrondt, kunt u dus weer aankloppen bij de verkoper.
Verkopersgarantie en fabrieksgarantie
Als u de iPhone gekocht hebt bij een (internet)winkel heeft u zowel te maken met de voorwaarden van de (internet)winkel als met de voorwaarden van Apple. In beide voorwaarden wordt er hoogstwaarschijnlijk over garantie gesproken.
De garantievoorwaarden die door de verkoper worden gehanteerd noem je de ‘verkopersgarantie’. Is de verkoper een (internet)winkel, dan behoren de garantievoorwaarden die daarnaastdoor Apple worden gehanteerd tot de ‘fabrieksgarantie’.
Omdat de verkoper – en dus niet de fabrikant – volgens de wet de verantwoordelijke partij is voor een goed werkende iPhone, moet u de fabrieksgarantie beschouwen als een ‘bonus’. Toch moet in beide soorten voorwaarden vermeld worden dat (eventueel beperkende) garantievoorwaarden niet afdoen aan uw rechten op grond van de wet. Zou een gebogen iPhone niet onder de garantie vallen, dan kunt u dus nog steeds de verkoper aanspreken op zijn wettelijke verplichtingen.
Waar heeft u precies recht op?
Zodra u over uw gebogen iPhone heeft geklaagd, is het aan de verkoper om dit gebrek voor u te verhelpen. U heeft in eerste instantie recht op kosteloos herstel of kosteloze vervanging van de gebogen iPhone. De keuze tussen herstel of vervanging is in beginsel aan u, de consumentkoper.
In enkele gevallen heeft u het recht om de koop te ontbinden (lees: geld terug). U zult echter eerst de verkoper een kans moeten geven de gebogen iPhone te herstellen of te vervangen.
En als de verkoper niet meewerkt?
Als de verkoper niet meewerkt kunt u gebruik maken van de diensten van de consumentenjurist. De eerste stap is een stevige juridische brief, waarmee de verkoper wordt aangespoord om te voldoen aan zijn wettelijke verplichtingen.

Op 16 sep. 2016 om 08:27 heeft het volgende geschreven:

Beste heer Hardeman,

Ik heb voor u navraag gedaan m.b.t de reparatie en de prijsopgave.
De reden dat u een prijsopgave heeft gekregen is omdat het toestel schade heeft.
Het toestel is fysiek krom/ontzet zoals u kunt zien op onderstaande foto, dit valt helaas niet onder de garantie omdat dit veroorzaakt is door krachten van buitenaf.

Graag had ik dit voor u opgelost maar in dit geval kan ik hier ook niets aan doen.

Mogelijk heeft u een inboedel verzekering die deze schade dekt, dit zou een optie zijn.

Met vriendelijke groet,

Order details:
Aankoopgarantie
Apple IPHONE 6 16GB SPACE GREY
IMEI nummer ***********

Van: Gert Hardeman [mailto:***************]
Verzonden: donderdag 15 september 2016 17:20
Onderwerp: iPhone 6 reparatie

Beste heer van Diepen,

Ik heb inmiddels bericht gehad waarbij ik de keuze heb uit 2 opties. Optie 1 is mijn telefoon laten repareren. De kosten hiervan bedragen ruim 330 euro omdat het buiten de garantie zou vallen. Deze optie valt voor mij direct af, omdat ik altijd heel zuinig ben op mijn telefoon, ik bewaar hem altijd in een beschermhoes en heb hem nooit laten vallen. Ik ben er van overtuigd dat de telefoon buiten mijn schuld om kapot is gegaan. Optie 2 is de telefoon terug laten sturen voor 36,50.

Ik ben erg teleurgesteld over de service, ik heb een duur abonnement en ga heel zorgvuldig met mijn telefoon om dus er mag best wat tegenover staan. Daarnaast weet ik zeker dat dit buiten mijn schuld ligt.

Is het mogelijk om voor volgende week(in de ochtend) een afspraak met u te maken om te kijken wat we hieraan kunnen doen?

In de bijlage vindt u de door mij ontvangen brief plus andere documenten.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Gert Hardeman

Op 15 sep. 2016 om 08:01 heeft het volgende geschreven:

Beste heer Hardeman,

Ik heb de reparatie afdeling u gegevens doorgegeven.
Als het goed is ontvangt u dan de prijsopgave op het juiste e-mail adres.

Met vriendelijke groet,

kpn XL winkel Amersfoort

Maanlander 9
3824 MN Amersfoort
Tel: 0800 - 0105

. Online bezoek afspraak inplannen
. Openingstijden en bezoekadres KPN XL Amersfoort
. Algemene contactgegevens klantenservice

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Gert Hardeman [mailto:************]
Verzonden: woensdag 14 september 2016 19:14
Onderwerp: Reparatie iphone 6

Goeden dag.
Mijn naam is g. Hardeman.
Gister middag 14-9-2016 was ik even bij u in de winkel.
Het gaat over het volgende. Ik heb 3-9-2016 mijn iphone bij kpn winkel utrechtse weg aangeboden ter reparatie. Ik zag later dat op de retournet reparatiebon een verkeerd email adres staat. Nl *********.
I. P. V ***********.
Ik heb diverse malen met kpn service nummer 0800-0402. Zij adv zeerde om even naar de kpn winkel te gaan. Heb dit gedaan. Ik op de fiets van woudenberg naar utrechtseweg. Blijkt de winkel in verbouwing. Later met de auto naar u xl winkel. Ik heb u mijn bon reparatienummer gegeven.(*******) Daar staat dat mij een prijsopgave gestuurd is cq word. (Kan niet want mailadres is niet juist) nu is het zo dat mn iphone stuk is gegaan waar ik niets aan kan doen. In de winkel is ook gezegd wat ook op de kpn overeenkomst staat dat kpn garandeerd bij juiste werking en gebruik kpn repareert of vervangt.
Ik hoor graag nader van u.
M. V. G
G. Hardeman.

*Admin: Bericht aangepast i.v.m. privacy
Hoi Lianne,

Ik heb op dit moment inderdaad hetzelfde probleem, zoals Robert en Justin al aangeven.

De prijsopgave heb ik niet geaccepteerd en laat mijn telefoon ongerepareerd retour sturen. Uiteraard laat ik het hier ook niet bij zitten en verstuur ik een gerechtelijke brief naar KPN. Zij zijn namelijk de verkoper van het product en dienen aan te tonen dat de consument de schuldige is (aangezien het binnen 6 maanden na aankoop is gebeurd). Verder ga ik langs de winkel van Samsung om het daar ook nog te proberen.

Ben even benieuwd welke stappen jij verder gaat nemen. Denk dat wij elkaar hierin goed kunnen ondersteunen!

Groeten,

Sandra Kok
@Robin:
Geen foto's van de "kapotte" printplaat.

@Justin
Mooi verhaal over het "goede" repareren van teleplan, maar eerste keer kwam toestel terug zonder open te zijn geweest.
Anders was de kapotte print al wel eerder ontdekt.
Dus zo grondig wordt er ook niet gerepareerd.
Ergste vindt ik de opmerking dat er aan de behuizing niks te zien hoeft te zijn, terwijl er al wel door teleplan wordt geconstateerd
dat er valschade is opgetreden.
Waar halen ze dit vandaan?
Telecommaffia.......
Maar zoals je al zegt: Ik kan niks veranderen aan de diagnose die door teleplan is geconstateerd.
Lekker makkelijk.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Liannew2, welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat je graag zonder kosten weer zo snel mogelijk een goed werkend toestel in je handen wilt hebben. Helaas kan ik niets veranderen aan de diagnose die Teleplan gesteld heeft. Robin verwijst hierboven naar een ander topic waar iemand met een zelfde soort probleem geconfronteerd wordt. Mijn collega Joran heeft daar het volgende antwoord gegeven:

Ik heb nagevraagd hoe het zit met deze hoge kosten voor een, zo klinkt het, klein probleem. De afspraak die wij met Teleplan hebben is dat alle schade aan het toestel moet worden gerepareerd. We willen niet het risico lopen dat het toestel binnen korte tijd om een andere reden defect gaat. Teleplan kan alleen op deze manier een garantie geven dat het toestel blijft werken.

Heb je al contact gehad met Teleplan over deze schade? Je kunt telefonisch contact opnemen met hen op 0800-8200008 en via e-mail op prijsopgave@teleplan.com.

Reputatie 7
Badge +30
Kon je ook een foto krijgen van die "kapotte printplaat"?

Zie ook: https://forum.kpn.com/android-smartphones-tablets-20/hoge-reparatiekosten-teleplan-binnen-garantietermijn-425333
Kan toeval zijn, maar persoonlijk vind ik het erg opmerkelijk. Mocht er nog een 3e zich melden met dit fenomeen dan zou ik hier zeker fel tegen in gaan.

Verder, bekijk even goed wat je rechten en plichten zijn. Want mijns inziens is de kans groot dat dit gewoon onder garantie valt. Mocht je een soort rechtsbijstandverzekering hebben laat hun dan ook even meedenken

Reageer