Teleplan / E-repair, reparatie geen vooruitgang

  • 9 mei 2016
  • 10 reacties
  • 2771 keer bekeken

Goedenavond,

Op 22-03-2016 heb ik mijn Iphone 5C als reparatie aangemeld via de KPN website.

Het toestel had een gebarst scherm en het touchscreen functioneerde hierdoor ook niet meer volledig.

Na het aanmelden van de reparatie kreeg ik een formulier waarop vermeld stond dat ik de reparatie naar het volgende inzendadres kon opsturen: Postretouren Teleplan, Antwoordnummer 10245, 2491 EA Den Haag.

Het toestel heb ik toen netjes ingepakt, kopietjes van de formulieren aan toegevoegd en het bovengenoemde antwoordnummer op de doos geplakt.

Bij de PostNLbalie leverde dit al problemen op omdat de medewerker aangaf dat dit (antwoord)adres niet bekend was in hun systeem. En dat zij op deze manier het pakketje niet kon inboeken. 

Hierdoor nam ik vervolgens telefonisch contact op met een medewerker van KPN die mij vervolgens alleen kon vertellen dat de reparatiedienst los stond van KPN en dat zij verder niet durfde aan te geven wat dan wel het juiste adres was om het pakketje naar op te sturen.

Hierop besloot ik weer om zelf op internet te zoeken naar soortgelijke problemen en al redelijk snel kwam ik hierdoor bij meerdere forum posts uit die hetzelfde probleem hadden meegemaakt.

Verder vond ik ook een link op de KPN website met een ander antwoordnummer, namelijk: 

Postretouren KPN Toestelreparatie. Antwoordnummer 10245. 2700 VB Zoetermeer.

Vervolgens heb ik het antwoordnummer op de doos aagenpast naar het nieuwe antwoordnummer en nu kon het pakketje wel ingeboekt worden door de PostNL service.

Het pakketje is uiteindelijk verstuurd op 24-03-2016. Tot op heden heb ik echter nog geen update gehad over de reparatiestatus van mijn toestel. Op de website van Teleplan staat ook alleen maar "order registratie" en verder worden daar ook geen mededelingen meer geplaatst.

Mijn vraag is nu dus of er een medewerker mij nou kan vertellen waar mijn toestel is, hoe de reparatie van het toestel verloopt en wanneer ik deze weer terug kan verwachten?

Onderhand zijn we al bijna 6 weken verder en dat er nog geen enkele status update of berichtgeving is geweest vind ik wel heel apart.

Hoogachtend,

Guido 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Guido, welkom op het forum! Wat een gedoe allemaal, zeg. Het is duidelijk dat dit al veel te lang duurt. Reageer op het privébericht dat je zo van me krijgt, dan duik ik erin.



Dank voor je gegevens, Guido. Ik zie inderdaad dat er bij Teleplan nog geen verder update is. 'k Heb ze daarom maar even gebeld. Het blijkt dat het toestel nooit bij Teleplan is aangekomen.

Ergens tussen postkantoor en Teleplan is hij dan ook verdwenen. Heb je het verzendbewijs nog? Want dan raad ik je aan om contact te leggen met PostNL om te zien of ze het toestel nog kunnen achterhalen.



Het verzendbewijs heb ik bewaard. En heb, zoals jij adviseerde, contact gezocht bij PostNL.

PostNL heeft het pakket opgezocht en ze hebben mij verteld dat het pakket bezorgd is op het volgende afleveradres:

Westvlietweg 7, 2491 EA 's-Gravenahge, wat behoort tot Ceva Logistiscs.

Ook gaven ze mij aan dat ik dit bedrijf moest contacteren om te vragen of zij contact met PostNL konden opnemen zodat er een onderzoek aangevraagd / gestart kon worden.

Heb toen dus Ceva Logistiscs gebeld met deze vraag, echter gaven zij aan van niks af te weten en ook verder niet te kunnen helpen.

Indien een onderzoek gestart moest worden moest ik dat maar via PostNL of KPN spelen.

(Verder gaven ze mij nog een mobiele telefoonnummer, namelijk: 06 -********, deze behoort van de reparatiedienst van Teleplan).

Heb vervolgens dus maar eerst KPN gebeld met de mededeling over mijn verloren pakket.

In eerste instantie begon het gesprek over het feit dat reparaties helemaal niet per post opgestuurd konden worden en alles bij een KPN winkel ingeleverd dient te worden. 

Heb toen de medewerken van de klantenservice van KPN door de website begeleid en stap voor stap laten zien waar je een reparatie kan aanmelden en dat er dus ook duidelijke instructies bij staan voor het versturen van reparaties per post.

Vervolgens gaf ze mij gelijk en werd ik 8 minuten in de wacht gezet en kreeg daarna de mededeling dat KPN niks voor mij kon betekenen en dat ik toch maar het bedrijf moest contacteren waarbij het pakket bezorgd was (Ceva Logistics dus) omdat alleen zij een onderzoek konden starten.

Heb toen maar eerst weer met PostNL contact gezocht per livechat, eerst het probleem uitgelegd en kreeg toen de volgende reacties: 

PostNL reactie 1:

Wat een ontzettend lastige kwestie, Guido. Ik zie dat dit een antwoordnummerpakket betreft, wat betekent dat het ontvangende bedrijf betaalt voor verzending. Het is erg spijtig te horen dat het pakket is afgeleverd op een verkeerd adres. Dit is niet de bedoeling. Helaas heeft alleen het ontvangende bedrijf de mogelijkheid om via ons een onderzoek te laten opstarten. Het ontvangende bedrijf heeft betaald voor verzending en is daarmee onze opdrachtgever. Jij hebt als oorspronkelijke geadresseerde dan ook geen recht op schadevergoeding vanuit PostNL. Mocht het ontvangende bedrijf geen onderzoek willen starten, dan kunnen zij jou eventueel schriftelijk machtigen.

Mijn reactie 1:

Heb ze toen uitgelegd dat Ceva Logistics niet wil meewerken en verder aangeeft er niks mee te kunnen.

Maar ook het feit dat het antwoordnummer van KPN was en dat het mij onlogisch leek dat Ceva dan een onderzoek moest laten starten en dat KPN dat niet zou kunnen doen terwijl zij het antwoordnummer beheren waar het pakket naartoe verstuurd is.

Vervolgens kreeg ik PostNL reactie 2:

Ik zie overigens dat het een impliciete afleverscan betreft en geen expliciete afleverscan. Betekent dus dat de bezorger een lijst met zendingen heeft gescand. Blijft zo dat de antwoordnummerhouder een onderzoek moet opstarten en in dit geval is KPN de antwoordnummerhouder.

Oftewel: aangezien KPN het antwoordnummerhouder is dienen zij een onderzoek te starten.

Volgens PostNL althans, en dat is iets dat de telefonisten van KPN niet begrijpen of willen aannemen..

Verder staat wel in de algemene voorwaarden van KPN het volgende: 

"Vervoersrisico: Het risico voor het transport naar de reparateur is voor rekening van KPN, mits door een afgedrukte reparatie opdracht en een TNT inleverformulier kan worden aangetoond, dat het toestel is aangeboden en verzonden."

Oftewel: aangezien ik een reparatie odpracht heb, een PostNL verzendbewijs waarvan het verzendadres overeenkomt met de KPN verzendinstructies neem ik aan dat KPN dus aansprakelijk is?

Dus uiteindelijk mijn volgende vraag:

1. Kan iemand nu dus ervoor zorgen dat mijn mobiel boven water komt?

En deze terug sturen? Want heb vandaag al meer dan 90 minuten zitten bellen en wordt elke keer van het ene bedrijf naar het andere bedrijf gestuurd..

En 2. Indien dit niet mogelijk is, dan zou ik graag mijn toestel vergoed willen zien.

Alvast bedankt.

Gr. Guido

Admin: telefoonnummer verborgen

We zijn alweer een midweek verder en ik heb nog steeds niks vernomen van KPN.

Zou een webcare specialist actie kunnen ondernemen?

Oftewel: 

Een onderzoek starten en ervoor zorgen dat mijn toestel terugkomt?

Of met een vervangend toestel / vergoeding tegemoet komen indien het toestel niet meer vindbaar is?

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Guido, ik had nog zo gehoopt je hier niet weer te zien en dat je toestel inmiddels boven water zou zijn 😞 Ik ga dit intern uitzetten, daarvoor heb ik wel een scan van je verzendbewijs nodig. Je krijgt per privébericht daarvoor wat meer informatie!

Reputatie 7
Badge +28
Dank je voor het verzendbewijs, Guido. Ik heb dit intern uitgezet, zodra ik daar meer van hoor laat ik het je direct weten!

Ik hoor ook wel eens positieve verhalen over bedrijven die gespecialiseerd zijn in telefoon reparaties. Zo heeft een vriend van me zijn iPhone laten repareren in Den Haag bij Fixsupport. Qua kosten viel het reuze mee en de reparatie was snel voltooid. Wellicht interessant? Kijk maar eens op iPhone reparatie Den Haag
We zijn alweer een midweek verder en ik heb nog steeds niks vernomen van KPN.

Zou een webcare specialist actie kunnen ondernemen?

Oftewel: 

Een onderzoek starten en ervoor zorgen dat mijn toestel terugkomt?

Of met een vervangend toestel / vergoeding tegemoet komen indien het toestel niet meer vindbaar is?



Hi Guido,
Ik heb zojuist het zelfde probleem precies zoals jij het beschrijft...
Wat is hier bij jou uiteindelijk uitgekomen?

Groetjes,
Boaz
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Boazz en welkom hier op het Forum. Het topic waar je nu in reageert is al wat ouder, dus ik weet niet of van Guido nog een reactie zult krijgen. Het doet er natuurlijk niets aan af dat jij op dit moment een probleem hebt.

Ik help je uiteraard graag bij het zoeken naar een oplossing. Kun je me iets meer toelichting geven? Wat is er precies aan de hand? Ik begrijp dat je je toestel ter reparatie hebt aangeboden en dat het toestel nu niet traceerbaar is?

Ik ga enkele gegevens van je nodig hebben. Daarom heb ik je een privébericht gestuurd. Wil je daar ook op reageren?
Reputatie 7
Badge +19
Via een privébericht geeft Boazz inmiddels aan dat hij in contact is met de juiste partij. Als er nog hulp nodig is, dan weet je me te vinden!

Ik hoor ook wel eens positieve verhalen over bedrijven die gespecialiseerd zijn in telefoon reparaties. Zo heeft een vriend van me zijn iPhone laten repareren in Den Haag bij Fixsupport. Qua kosten viel het reuze mee en de reparatie was snel voltooid. Wellicht interessant? Kijk maar eens op iPhone reparatie Den Haag

In Breda en omstreken hebben ze GSM Reparatie Plaza. Kom daar wel vaker en altijd goed geholpen. Prijzen vallen inderdaad reuze mee en je hoeft niet lang te wachten. 

Reageer