Beantwoord

Toestel defect en voor 4e keer ter reparatie aangeboden

Helaas gaat ik vandaag voor de 4e keer m'n toestel (Nokia-8, nog geen jaar oud) ter reparatie aanbieden.

Toestel is van Januari 2018,

Maart:
Problemen met een grijs (sneeuw) scherm.
Boardswap gedaan (incl nieuw IMEI-nummer).

Juni:
Zelfde probleem als in maart.
Iets vervangen, staat niet op de bon wat (denk scherm).

Augustus:
Scherm komt linksonder los uit z'n behuizing.
Iets vervangen, staat niet op de bon wat (denk scherm).

December:
Scherm komt linksonder los uit z'n behuizing.

Met andere woorden, Teleplan voert hun reparaties niet deugdelijk uit.

Wie kan mij helpen, heb geen zin om hier nog een jaar mee door te lopen,

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 20 december 2018, 10:04

Voor de meelezers. Het toestel is retour en lijkt weer goed te werken. Voor wat betreft de verdere afhandeling hebben we ook overeenstemming bereikt.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Dag Mansy. Dat je binnen een jaar tijd zoveel problemen met een toestel hebt is heel bijzonder en uiteraard totaal niet de bedoeling.

In het geval van een defect aan je toestel (en je hebt geen toestelverzekering afgesloten) komt je toestel terecht bij Teleplan, zoals je weet. Hier wordt gekeken naar het defect en bij reparaties gaat het toestel door naar de fabrikant, in dit geval Nokia. Ik heb zojuist jouw situatie met Teleplan doorgenomen. Laten we de zaken eens op een rij zetten.

In maart is je toestel voor het eerst ter reparatie aangeboden, met de exacte omschrijving die je zelf al aangeeft. Het toestel is vervangen, kreeg ik te horen. Je hebt een ander toestel gekregen. In juni kwamen er weer problemen. Ook dit keer is het onder garantie hersteld: er is een software update gedaan en er inderdaad een onderdeel vervangen, waarschijnlijk het scherm. In augustus kwam je scherm uit de behuizing en dit is vervangen. Dat probleem speelt nu weer.

Omdat dit de derde keer is dat er met dit toestel een probleem is, is er een extra signaal gemaakt. Je toestel wordt direct bij binnenkomst opgepakt en het zal meteen worden bekeken. Daar wordt een eerste check gedaan en je toestel wordt dan weer doorgezet naar Nokia. Wat er precies gaat gebeuren durf ik je nu nog niet te zeggen. Het is in elk geval duidelijk dat er heel zorgvuldig naar gekeken zal gaan worden voordat je het toestel terugkrijgt. Ik kan op dit moment dus nog weinig meer dan je vragen het nog even af te wachten, maar ik hoop van harte dat je me wilt laten weten hoe het gaat als je het toestel weer terug hebt.
Beste Bart,

Gisteren inderdaad het toestel weer ingeleverd bij een winkel. de medewerker heeft gebeld met Teleplan, en afgesproken dat het toestel eerst naar de kwaliteitscontrole gaat.

Wat jij/hun aangeven.
"In maart is je toestel voor het eerst ter reparatie aangeboden, met de exacte omschrijving die je zelf al aangeeft. Het toestel is vervangen, kreeg ik te horen. Je hebt een ander toestel gekregen.".
Is niet zoals Teleplan gisteren vertelde, en op de reparatie bon vermeld staat.
Daarop staat dat er een boardswap gedaan is, en het toestel daardoor met een nieuw IMEI nummer retour gekomen is. gekke is dat de 2e keer het zelfde probleem was als de eerste keer. Dure reparatie voor niks dus.

"Omdat dit de derde keer is dat er met dit toestel een probleem is, is er een extra signaal gemaakt".
Het is niet de 3e maar de 4e keer... Mag aannemen dat voor KPN een toestel 4x repareren, ook niet financieel te verantwoorden valt.

Tevens ben het toestel inmiddels al +-40 dagen kwijt geweest (Excl. deze 4e keer). terwijl er wel maandelijks voor betaald wordt. Het zal KPN sieren hier op z'n minst iets mee te doen...
Reputatie 7
Badge +17
Ok, helder. Ik ben hoe dan ook met je eens dat je je toestel te lang bent kwijt geweest, als gevolg van al deze problemen. Ik wil voorstellen dat we eerst de huidige reparatie afwachten. Dan wil ik daarna de situatie verder met je doornemen. Hou je me op de hoogte van de voortgang?
Kreeg zo juist een mail van Teleplan dat de telefoon weer gerepareerd zal zijn..??

Afgesproken was dat hij naar de kwaliteitsafdeling zou gaan voor onderzoek, en ik hiervan de uitslag zal krijgen??

Tevens staat er in het reparatierapport weer niet vermeld wat er aan gebeurd is..

Graag hoor ik wat de bevingen waren de QAD, en wat er aan gerepareerd/vervangen is.
Reputatie 7
Badge +17
Dag Mansy. Dank voor je bericht. Ik heb zojuist gesproken met Teleplan en het proces is als volgt gegaan, geven ze aan.

Je toestel is bij binnenkomst direct apart genomen en bekeken. Hierna is het doorgestuurd naar het repaircenter van Nokia. Daar is 'een onderdeel' vervangen, zoals het in het rapport van dit repaircenter staat. Het is niet verder gespecificeerd, maar Teleplan gaat er vanuit dat dit het display of de behuizing van je toestel is. Het toestel is bij terugkomst getest en in orde bevonden. Het is gisteren doorgestuurd naar de winkel waar je het hebt ingeleverd. Bij het afhalen zul je ook het reparatierapport meekrijgen.
Ok, Bedankt,
Blijft alleen heel vreemd dat niemand kan vertellen wat hun bevindingen waren, en welk onderdeel en vervangen is.
We zullen het wel weer zien.
Hoewel ik nog steeds geen bericht had gekregen dat het toestel klaar zou liggen in de winkel, ben ik zaterdag toch maar even langs gereden.
Toestel was daar aangekomen, dus ik heb hem weer terug,
Heel vreemd dat ik daar geen bericht van hem gekregen...

Helaas staat er op het reparatierapport niet wat er mee gebeurd is, of wat de bevindingen van QAD waren.
Blijft raar dat helemaal niemand mij dat kan vertellen.

Graag hoor ik wat KPN kan doen aan de ruim 50 dagen dat ik m'n toestel niet in bezit heb gehad, en hier wel voor betaald heb.
Reputatie 7
Badge +17
Dag Mansy. Als eerste ben ik blij om te horen dat je je toestel weer terug hebt. Werkt het nu ook weer goed is alles ermee in orde? Voor de verdere afhandeling heb ik je een privébericht gestuurd. Wil je daar naar kijken?
Reputatie 7
Badge +17
Voor de meelezers. Het toestel is retour en lijkt weer goed te werken. Voor wat betreft de verdere afhandeling hebben we ook overeenstemming bereikt.

Reageer