Beantwoord

Toestel kapot

• 19 september 2012
  • 7 reacties
  • 9392 keer bekeken

Beste,

Ik heb nu 1 jaar en 10 maanden de iPhone 4. Nu zijn er een aantal dingen defect aan het toestel. Graag zou ik dit willen laten reparen. De persoon die mij in de winkel de telefoon had verkocht zei een paar weken geleden tegen mij dat gewoon zou moeten kunnen binnen twee jaar. 

Zojuist naar de klantenservice gebeld en de dame aan de lijn zei tegen mij dat dit helemaal niet mogelijk is. Graag zou ik wat opheldering willen over de hele situatie. Ik ben al 6 of 7 jaar klant bij KPN en laat elke maand een hoop geld achter.

Hopelijk kan dit wél opgelost worden, want de keren dat ik de klantenservice aan de lijn had omdat 8 maanden lang een internetbundel dubbel in rekening werd gebracht zou er ook een oplossing komen. De te veel gemaakte kosten zouden terug gestort worden. Nooit want van gezien...

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Cornelis 25 september 2012, 11:13

Beste icIO,

Van deze kant zonder de telefoon te hebben gezien is het niet te bepalen of hier garantie op van toepassing is.

Ik kan u het beste adviseren om langs een KPN te winkel te gaan en laat het toestel daar zien, ze kunnen u daar adviseren wat uw beste opties zijn.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Bekijk origineel

7 reacties

Wat ik ook niet vind is dat ze bij de klantenservice en in de winkel mij al een paar keer hebben proberen te strikken om "mijn" contract (wat op naam van mijn moeder staat, omdat ik in de periode dat het contract werd afgesloten niet meerderjarig was) over te zetten op mijn naam à 52,50 terwijl ik het volgende op de website lees"

"Een contractovername van ouder/voogd op kind is kosteloos"

Reputatie 7
Badge +3
Beste icIO,

Spijtig te horen dat je iphone een aantal defecten vertoond en ik begrijp volkomen dat je die zou willen laten repareren.

Nu wil ik je wel het volgende vragen:

- Is er een servicecontract voor de iphone afgesloten ten tijde van aanschaf bij het KPN abonnement.

- Bij welke winkel ben je geweest die je de informatie heeft gegeven volgens jou schrijven.

Indien geen servicecontract is afgesloten kan je hier checken of er nog garantie is op de iphone.

Verder is het inderdaad zo dat wanneer je het contract van je moeder overneemt, wanneer je meerderjarig bent, geen kosten betaald voor de contractsovername.

Graag ontvang ik via een privébericht de gevraagde informatie samen met het klantnummer, het betreffende mobiele nummer en een (bijvoorbeeld 06) nummer waar wij de contractant ( je moeder?) kunnen bereiken.

Ik hoor graag van je,

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Ik heb je de info in een privé bericht gestuurd. 

Er is geen servicecontract. Volgens de website heb ik geen recht meer op garantie? Het toestel is minder dan twee jaar oud. De persoon die mij vertelde dat ik wel nog garantie zou hebben is de persoon die mij toen deze telefoon heeft verkocht. Werkte eerst in Roermond en nu volgens mij in Weert.

Als ik onder het kopje garantie op de website kijk zie ik het volgende.

"Hoelang heb ik garantie?

Wij garanderen bij juist gebruik een goede werking van je aankoop. Functioneert je aankoop onverhoopt niet naar behoren dan zal KPN deze in beginsel kosteloos repareren en/of vervangen.

De goede werking wordt gegarandeerd gedurende minimaal twee jaar na de aankoopdatum of de installatiedatum, indien deze later is. Dit laat je wettelijke rechten onverlet."

Hieruit kan ik toch opmaken dat ik binnen twee jaar nog gewoon garantie heb?

NB Ik wil niet als een zeikerd overkomen, ben al een aantal jaren tevreden klant (op het rekening incident na). 

Reputatie 7
Badge +3
Beste icIO,

Je hebt een privébericht ontvangen.

Verder naar je verwijzing over garantie.
De volledige tekst is als volgt:

De goede werking wordt gegarandeerd gedurende minimaal twee jaar na de aankoopdatum of de installatiedatum, indien deze later is. Dit laat je wettelijke rechten onverlet.

Indien voor (onderdelen van) producten een andere termijn geldt wordt dat bij het betreffende product aangegeven. Voor batterijen garandeert KPN een goede werking gedurende 6 maanden. Hierna kun je nog steeds wettelijke rechten hebben.

Er is geen sprake van juist gebruik als je aankoop;

•     verwaarloosd is;
•     onvoorzichtig en/of ondeskundig is gebruikt, behandeld of onderhouden;
•     niet volgens de voorschriften is aangesloten, geïnstalleerd, gebruikt en/of gecombineerd met andere producten.

KPN vraagt je daarbij om een aankoopbewijs waarmee je kunt aantonen wanneer je het specifieke product hebt gekocht.

Het is dus van belang te weten welke problemen je i-phone heeft en of het eventueel valt onder bovengenoemde voorwaarden. Dit is niet te suggereren dat jou telefoon hieronder valt maar het wel nodig te weten dat deze condities onder de noemer van garantie vallen.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Homebutton werkt helemaal niet meer, de iPhone wil bijna niet meer opladen, de knop aan de bovenkant doet het ook bijna niet meer en de speaker is kapot. Er is in de tijd dat ik het toestel heb niks raars mee gebeurd. Het toestel is normaal gebruikt.

Ik ben nog steeds heel benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +3
Beste icIO,

Van deze kant zonder de telefoon te hebben gezien is het niet te bepalen of hier garantie op van toepassing is.

Ik kan u het beste adviseren om langs een KPN te winkel te gaan en laat het toestel daar zien, ze kunnen u daar adviseren wat uw beste opties zijn.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reageer