Vraag

Toestel lang weg, niemand kan mij informeren

Beste,

Voordat ik met vakantie ging kampte mijn iPhone 6 met het probleem dat deze geen Netwerk/internet verbinding kon maken.
De dag daarna meteen naar de KPN winkel geweest in Tilburg om dit probleem te melden, zoals gelezen op internet netjes mijn abonnementsovereenkomst+ winkelbon meegenomen. Eenmaal aangekomen kon de medewerkster niks voor mij betekenen omdat ik de pakbon met IMEI (garantiebewijs volgens hen) niet meer in mij bezit had.
Teleurgesteld ben ik vervolgens naar huis gegaan maar het zat mij wel dwars dus heb ik het KPN hoofdkantoor gebeld, hier wisten ze mij te vermelden dat de abonnementsovereenkomst + de winkelbon wel als garantie bon geaccepteerd moet worden.
Ik weer terug naar de KPN winkel en weer hetzelfde verhaal dat ze deze wel konden opsturen maar dat alle eventuele gemaakte kosten voor de klant zijn rekening zijn. Vervolgens in de winkel samen met de medewerker het hoofdkantoor gebeld en het hoofdkantoor heeft goedkeuring gegeven en hier is dan ook een log van gemaakt in het systeem.

De iPhone 6 ingeleverd op 22-08-16 en deze zou worden opgestuurd naar Teleplan. Ik lekker aan het genieten in de zon op Gran Canaria krijg ik vervolgens een mail van Teleplan met een prijsopgave erbij dat er 'drukschade' is geconstateerd (een kleine €340,- reparatie kosten) en dat dit eerste verholpen moet worden voordat ze verder kijken naar wat het werkelijke probleem is.
Hier ga ik dus niet mee akkoord omdat ik weet dat ik nooit op mijn mobiel ga zitten of iets dergelijks en dat het probleem wat opgelost moet worden met de WiFi-antenne heeft te maken.
30-08-16 verschillende e-mails heen en weer gehad en uiteindelijk op het eind van de avond een klachten mail verstuurd (ondertussen 3 keer), jammer genoeg tot op heden niks teruggehad.

Krijg ik op 2-10-16 een mail en sms bericht dat ze op heden nog niks van mij hebben vernomen of ik de iPhone wil laten reageren en als ik binnen 7 dagen geen geld overmaak dan zullen ze de iPhone ongerepareerd terugsturen. Daarop heb ik dezelfde klachtenmail verstuurd in de ochtend (4e keer) en hierop heb ik een bevestiging gekregen dat deze is aangekomen.
Ondertussen is het 5-10-16 en nog steeds helemaal geen informatie gehad en mijn geduld raakt ondertussen wel op, heb het gevoel dat ik ook word achtergesteld door KPN zelf.
Het schaart het vertrouwen in KPN wel en dat betreur ik, al helemaal omdat ik sinds dat ik een mobiel bezit klant ben geweest bij KPN/Hi.

Hoe nu verder want zoals eerder vermeld, het geduld raakt op en over 1 week zit ik nog steeds met een kapotte iPhone 6 waar ik niks mee kan.

Is Teleplan wel zo betrouwbaar...?

Met vriendelijke groet,
Rick van den Dobbelsteen

3 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum Rick! Wat een nare situatie! Teleplan repareert altijd alle schade aan een toestel. Dit is om te voorkomen dat de schade al dan niet indirect andere problemen veroorzaakt. Via e-repair hoort wel een foto beschikbaar te zijn van de geconstateerde drukschade.

Het is jammer om te lezen dat het contact zo onhandig verloopt. Het lijkt me goed om direct contact op te nemen met Teleplan op 0800-8200008. Hier kun je navraag doen over de geconstateerde schade en hopelijk tot een betere oplossing komen.
Reputatie 7
Ik vind dit zo jammer, TS is klant van KPN en niet van Teleplan. Dat KPN reparaties door Teleplan laat uitvoeren laat onverlet dat het aanspreekpunt voor de klant KPN hoort te zijn immers daarmee heeft de klant een overeenkomst. Het is mijns inziens KPN die de regie moet voeren over de reparatie. Mijns inziens kan het ook niet zo zijn dat Teleplan een kostenopgave rechtstreeks met de klant communiceert, dit hoort via KPN te lopen. KPN hoort dan ook direct te zorgen voor de onderbouwing van die kostenopgave d.m.v. bijvoorbeeld het fotomateriaal aan de hand waarvan vastgesteld kan worden dat de schade door toedoen van de klant veroorzaakt is en buiten de voorwaarden van garantie en/of verzekering vallen.
Inmiddels iets meer verduidelijking gehad in de KPN winkel, daar hebben ze contact kunnen opnemen met Teleplan, echter word ik daarna aan mijn lot over gelaten dat ik zelf contact moet opnemen voor het laten terugsturen van mijn mobiele telefoon.

Heb hierbij ook 2 andere e-mailadressen gekregen, eergisteren middag na 3 verschillende mail adresssen dezelfde mail gestuurd dat ik wens dat mijn mobiel ongerepareerd word teruggestuurd.
Echter zoals verwacht geen reactie, ook heb ik verschillende nummers proberen te bellen maar ook hierbij geen gehoor.

Het lijkt wel alsof dit bedrijf zich af heeft gesloten van de buitenwereld (Teleplan).

Mijn feeling over Teleplan wordt echter niet beter nadat ik recensies lees van andere klanten die hun mobiel naar Teleplan hebben laten opsturen.
zoals ik het lees is Teleplan een en al oplichting en geeft het 0,0 om de klant en wilt alleen zijn eigen zakken vullen.

Morgen maar KPN hoofdkantoor bellen, kijken of deze wel iets kan betekenen voor mij. Ik als klant moet er zelf veel te veel achteraan zitten en ben er onderhand wel klaar mee.

Groet,
Rick

Reageer