Beantwoord

Toestel voor de derde maal kapot in een paar maanden | Sony Xperia 5

  • 15 December 2020
  • 1 reactie
  • 49 keer bekeken

In november 2019 heb ik een Sony Xperia 5 gekocht bij mijn abonnement.
Afgelopen 25 september heb ik de telefoon aangeboden ter reparatie omdat mijn tril motor en vingerafdrukscanner sporadisch niet reageerden. Het toestel heb ik toen opgestuurd en op 12 oktober werd het toestel aangeboden aan PostNL. Bij terugkomst van het toestel bleek al snel dat het toestel nog steeds niet werkte op de eerder aangegeven punten. Nogmaals toegestuurd en kreeg de repartie bevestiging op 17 november. Nu leek het op het eerste gezicht helemaal goed te zijn.

Nu blijkt echter dat bij het focussen van de camera er een knarsend geluid wordt opgenomen, heb dit eerder meegemaakt bij een ander toestel en vaak volgt snel dat de camera niet meer kan scherpstellen. Daarnaast ben ik erg slecht te verstaan aan de telefoon voor andere, heb dit getest door naar vier verschillende telefoons te bellen en bij iedere telefoon bleef het stemgeluid ver weg voor de ontvanger. Heb beide problemen ook nog getest zonder back-up, dus de standaard lege Android, alsnog bleven deze problemen in stand.

Nu is het initiële probleem opgelost maar dankzij die reparatie zijn er twee nieuwe problemen ontstaan, dit is frustrerend en jammer. Inmiddels heb ik de telefoon al een maand in totaal niet gehad door de reparatie tijd en nu komen daar weer twee weken bij. Dit is niet wat verwacht mag worden van een telefoon van deze prijs en leeftijd.

 

Ik heb gebeld met de klantenservice, in de livechat gehangen en ben langs gegaan in de winkel. Hier wordt mij alleen gewezen op het feit dat ik nogmaals het toestel op kan sturen voor reparatie. Hier heb ik inmiddels weinig vertrouwen in. Daarnaast heb ik veel te weinig ruimte om mijn probleem aan te geven op de aanmeldpagina van de reparatie, waarom mag ik maximaal een tweet aan tekens gebruiken terwijl dit veel te weinig is?
Concreet mijn vraag, wat gaat er nu anders zijn als ik dit toestel voor de derde maal opstuur?

icon

Beste antwoord door Hanna_ 21 December 2020, 18:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Joris.Ams, 

Wat vervelend dat jij met zulke problemen blijft kampen, zelfs na reparatie. Ik snap heel goed dat dat erg frustrerend moet wezen. Maar net als mijn collega's kan ik jouw helaas geen andere oplossing bieden dan dat jij jouw toestel nogmaals ter reparatie aanbied. Als het goed is, is er wel bekend bij de reparateurs wat er al moet jouw toestel is gebeurt en wordt daar rekening mee gehouden.Â