Beantwoord

Toestelverzekering, maar gebruikt toestel terugkrijgen

• 21 november 2018
  • 3 reacties
  • 1000 keer bekeken

Mijn iPhone x was het scherm van defect. Nieuwe opgestuurd gekregen, waarbij het face ID het niet deed. Hij gaf een fout code aan, ook laadde hij snachts telkens niet op, en had ik het idee dat hij langzamer was dan me oude telefoon!
na dit gemeld te hebben krijg ik opnieuw een iPhone x opgestuurd, met gebruikerskrasjes, toen ik het doosje open deed zaten er al allemaal vette vinger vlekken op de telefoon! En daar betaal je dan elke maand voor!! Vind het belachelijk! En ook nog eens 140 EUR eigen risico! Ben inmiddels al 1,5 week verder had m net zo goed kunnen laten maken bij ee plaatselijke telefoon winkel!

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Marcia_ 21 november 2018, 19:43

Ha Samantha, welkom! Wat balen dat je tegen deze problemen aan loopt. Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. Het is inderdaad zo dat als je een verzekering hebt, je ook een gereviseerd toestel kunt krijgen. Dit wordt ook vermeld in de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de toestelverzekering:

Het vervangend toestel hoeft niet nieuw te zijn, maar kan ook
gereviseerd zijn tot onze ‘als nieuw’ standaard waarbij enkel gebruik is
gemaakt van originele onderdelen van de fabrikant.

Wel vind ik persoonlijk dat krassen niet tot 'als nieuw' standaard horen, dus wellicht moet je er toch nog eens een belletje aan wagen 😞.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Ha Samantha, welkom! Wat balen dat je tegen deze problemen aan loopt. Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. Het is inderdaad zo dat als je een verzekering hebt, je ook een gereviseerd toestel kunt krijgen. Dit wordt ook vermeld in de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de toestelverzekering:

Het vervangend toestel hoeft niet nieuw te zijn, maar kan ook
gereviseerd zijn tot onze ‘als nieuw’ standaard waarbij enkel gebruik is
gemaakt van originele onderdelen van de fabrikant.

Wel vind ik persoonlijk dat krassen niet tot 'als nieuw' standaard horen, dus wellicht moet je er toch nog eens een belletje aan wagen 😞.
Bij plaatselijke telefoonwinkels ben je hoe dan ook je garantie kwijt als je hem laat repareren. Dus wat dat betreft heb je je een hoop koppijn bespaart. Vergeet ook niet dat de telefoons redelijk nieuw zijn allemaal, ook een telefoon die gereviseerd is met nieuwe onderdelen is nog steeds het geld waard. Over de vingervlekken heb je volkomen gelijk. Dit is geen manier van presenteren. Bij refurbished toestellen is het de bedoeling dat de klant een toestel krijgt gelijkwaardig aan een nieuw toestel, dit betekent dus ook schoon en vrij van krassen. Toch ben ik van mening dat je bij een abonnement nooit een refurbished toestel zou mogen krijgen, ook al is het een vervangend toestel. Een abonnement kopen mensen vaak omdat ze zich zo een duur toestel kunnen permiteren. Als je dan een refurbished toestel krijgt, kan je die net zo goed los kopen voor een lagere prijs.
Al helemaal als je ook nog eens verzekering betaalt voor je nieuwe toestel.

Reageer