Vraag

Verloop reparatie

  • 17 November 2020
  • 1 reactie
  • 66 keer bekeken

Al sinds langere tijd ben ik bezig om te komen tot een pairbonding. Dit alles kost enorm veel tijd en problemen. Ik schets u de situatie: Al meerdere jaren geleden kreeg ik problemen met mij telefoonlijn. Na bezoek van een monteur bleek, dat er een "verzopen” kabel zou zijn. Zo besloot deze monteur het reservekabelpaar te gebruiken voor het herstel. Jaren lang bleek dit de oplossing en functioneerde dit ook zo. Jaren later kreeg ik problemen met de snelheid van mijn internet 13Mb/s. Ik besloot hierover contact op te nemen met KPN. Destijds verklaarden zij mij, dat een snellere verbinding voor mij niet tot de mogelijkheden zou behoren, immers en ik citeer; “Bij u ligt al vanaf de bouw van uw woning slechts een enkele leiding en hierdoor kan er bij u geen snellere lijn worden verwezenlijkt.” Mijn buurman -bewoner van een exact hetzelfde huis als mij en als een project gebouwd- beschikte wel over een snellere lijn. “Ja, maar bij de buurman is destijds wel een dubbele lijn aangelegd en triest maar waar heeft u pech"; aldus het KPN commentaar. De trage lijn beu besloot ik lange tijd daarna een bericht op dit forum te plaatsen. Uit dit contact bleek, dat er wel degelijk een mogelijkheid moest zijn tot een sneller lijn en dat middels pairbonding. Met dit resultaat me maar weer tot KPN gewend. Inderdaad bleek het nu wel plots mogelijk te zijn. Er zou een monteursbezoek richting mij worden ingepland, maar vanwege de Covid-19 verlangde dit wat uitstel. Toen de corona enigszins op zij retour was, althans de eerste golf, nog maar eens een afspraak gemaakt voor de realisatie van de mij aangeboden oplossing. De monteur werd ingepland en bezocht mij. Na de technische aansluiting kon deze de lijn helaas niet testen vanwege een landelijke internetstoring. Toen de monteur weg was en de storing voorbij, bleek de pairbonding niet gelukt. Dit gemeld bij KPN en een nieuwe monteur kwam richting Zierikzee, maar ook deze moest constateren, dat een aderpaar niet goed functioneerde. VolkerWessels werd ingevlogen en constateerde een breuk op ca. 18 meter afstand van mijn aansluiting. Twee dagen na deze constatering kregen we bezoek van de VolkerWessels monteur, die de breuk verhielpen. De pairbonding werkte bij vertrek. Enkele dagen later bekeek ik mij router, omdat ik toch weer twijfels had omtrent de snelheid. Het lampje “broadband” brandde, dus toch weer een mislukte ingreep van de monteurs. Deze melding gedaan bij KPN, waarbij de man aan de andere kant van de lijn mij meldde, dat dit zou komen doordat de wijziging nog niet administratief was doorgevoerd. Wederom werd er een monteur ingevlogen die het wel even zou komen verhelpen. Niet dus, ook deze monteur was niet in staat de lijn voldoende werkend op te leveren. Nu staat er voor komende dinsdag voor mij weer een bezoek gepland door een medewerker van VolkerWessels. Benieuwd ben ik naar de dan te behalen oplossingen.

Door de vele contacten en ongemakken heb ik al tot twee keer toe een telefoontje gekregen van een servicebalie medewerker. Hier heb ik mijn grieven ook neergelegd. Zowel tijdens het eerste als tweede onderhoud werd mij beloofd, dat ze zouden gaan bezien of er in mijn geval een compensatie kon worden doorgevoerd. Ik zou er nog verder bericht over ontvangen was de toezegging uit het eerste gesprek. De tweede telefoniste zegde me toe, hierover de dag daaropvolgend te worden teruggebeld m.b.t. de resultaten. Vanaf beide zijden blijkt ook die “lijn” dood te zijn.

Al met al geen correct optreden van KPN, om het maar voorzichtig te duiden. M.a.w.; het wordt voor mij steeds aantrekkelijker over te gaan naar Delta als provider. Een provider die momenteel druk bezig is in mijn woonwijk een glasvezelnet te verwezenlijken.  

 

Admin: topic verplaatst naar juiste boardAdmin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Joost leeuwe! Wat ik voor je kan doen is het proces samen verder met je oppakken. Op die manier heb je in ieder geval een duidelijk aanspreekpunt tot je een oplossing in huis hebt. Als je hier je profiel invult en laat weten als je dat gedaan hebt dan hou ik alles voor je in de gaten. Gezien over een paar dagen een monteur daar is lijkt het me nu verstandig daar op te wachten. Zou je me bijvoorbeeld woensdag of donderdag kunnen laten weten of de monteur van dinsdag alles verholpen heeft?