Vervangend toestel voor iPhone5 ?

• 13 februari 2014
  • 2 reacties
  • 3031 keer bekeken

Vervangend toestel voor defecte iPhone5

Ik heb mijn iPhone5 verzekerd en moest het toestel onlangs ter raparatie aanbieden. Als leentoestel werd mij niet eens een smartphone aangeboden, maar een ouderwetse mobiele telefoon. Aangezien ik zelf nog een oudere smartphone heb, heb ik dus bedankt voor het leentoestel. Om de micro simcard in een oudere telefoon te krijgen moest ik nog een adapter aanschaffen twv € 8,- De reparatie zou max 2 weken duren.

Na 10 dagen krijg ik per email een bericht dat mijn toestel in de winkel klaar ligt. Als ik in de winkel kom dan blijkt mijn toestel helemaal niet gerepareerd omdat ik de functionaliteit ‘find my iPhone’ had geactiveerd. In die 10 dagen is mijn toestel dus alleen heen-en-weer gestuurd tussen winkel-servicecentrum-winkel. De winkel wist kennelijk niet dat de functionaliteit ‘find my iPhone’  gedeactiveerd moet worden, maar ook het servicecentrum verzint niet om mij per email te vragen de functie te deactiveren, wat via de iCloud kan. In plaats daarvan stuurt het servicecentrum het toestel terug naar de winkel en stuurt de winkel mij een email dat mijn toestel klaarligt.

Ik heb ter plekke de functie ‘find my iPhone’ gedeactiveerd en de winkel zou het toestel opnieuw naar het servicecentrum sturen.

Nu lees ik op de site ‘je krijgt tijdelijk een leentoestel met hetzelfde besturingssysteem als je eigen telefoon’. Niet dus, bij inleveren van een iPhone5 krijg je een ouderwetse mobiel mee.

Hoe zit dit nu, en al zeker als de reparatie onnodig lang duurt?

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Beste Tinkerbell7,

excuses voor de gang van zaken. Find my iPhone moet inderdaad worden uitgezet voordat het toestel opgestuurd wordt ter reparatie. Door dit alles is er onnodig vertraging ontstaan waar je natuurlijk niet op zit te wachten. Het ligt aan wat voor type service verzekering je hebt, of je recht hebt een toestel met hetzelfde besturingssysteem.  Zou je mij in een privé-bericht je mobiele nummer en reparatienummer willen sturen? Ik wil kijken wat ik voor je kan betekenen en zal je terechte punt van kritiek ook intern doorzetten. 

Zo'n privé bericht versturen is nog niet eenvoudig maar na wat rondzoeken toch gelukt!

Misschien bij dit soort verzoeken ook vermelden hoe dat dan moet.

Reageer