Vochtschade geconstateerd aan telefoon

  • 27 February 2020
  • 12 reacties
  • 298 keer bekeken

l.s.

 

Vochtschade telefoon:

 

2 maanden terug heeft mijn vrouw in de KPN winkel een mobiel gekocht. Na het opladen deze week bleef het scherm zwart. Bij KPN winkel in Dordrecht werd geadviseerd het toestel zelf op te sturen naar Samsung services.

Na retour de melding gekregen dat het toestel niet te repareren is en vochtschade(foto’s) niet onder garantie valt.

 

  • Toestel is nooit in aanraking geweest m
    et water.
  • Toestel is 2 maanden oud
  • Toestel zit in een hoes met rubber.

Mijn vrouw is 60 jaar en gebruikt het toestel alleen waarvoor het bestemd is en onder normale omstandigheden.

Mijn conclusie is dat dit een fabricage fout moet zijn waarbij ik als consument geen enkel recht heb. Graag van u een advies.

 

Met vriendelijke groet

Jim Helsemans


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Vochtschade telefoon: ​​​​​​

Men mag dan beweren dat het toestel door Samsung services is behandeld, maar stiekem is het toch terecht gekomen bij het beruchte Dynafix. (Is op de foto te zien)

Dynafix staat er om bekend vochtschade te constateren als dit niet het geval is (google maar eens op dit bedrijf) dus ik zou een reactie van een medewerker van KPN (kan ongeveer 48 uur duren) afwachten want je wordt inderdaad belazerd.

Vul alvast je klantgegevens in in je profiel zodat men je als klant kan herkennen.

Reputatie 7
Badge +24

Hi D, welkom op het forum. 

Hier kan ik helaas weinig over zeggen, in dit geval omdat de reparatie niet via ons is gegaan. Of Dynafix dit wel of niet terecht heeft geconstateerd durf ik simpelweg niet te zeggen vanaf hier. Wel vind ik het advies van de KPN winkel vreemd, dit toestel valt nog binnen de garantie. Ik ga er dan ook vanuit dat er verder geen schade aan je toestel te zien is? Klopt dit?

Mijn advies is in dit geval om het toestel via ons op te sturen. Dit kan in de winkel of online, persoonlijk heeft de winkel mijn voorkeur. 

heb ik inmiddels gedaan weer onbegrip van de verkoopster deze keer met de waarschuwing dat ik wel moest betalen en het toestel toch in de zelfde staat retour krijg blijkbaar ben je lastig als je met een product terug kom in een overvolle winkel ben nu in afwachting van berichtgeving KPN. wij zijn er van overtuigd dat gedurende de 2 maanden niets met het toestel is gebeurd wat een dergelijke schade zou kunnen veroorzaken. als je dan als lastig wordt weg gezet dan wordt je boos over zoveel onrecht. 

Reputatie 7
Badge +24

Vanaf hier kan ik het niet goed inschatten. Ik snap de waarschuwing van de collega in de winkel wel, die waarschuwing zou ik ook geven als ik zou horen dat er eventueel waterschade is. Dat is wel zo netjes. 

Als je zeker weet dat er geen waterschade is, dan kun je het via ons laten opsturen. Maar, als wij dit ook constateren zal het toch ergens vandaan moeten komen. Misschien zonder dat je het door had? Meer kan ik hier niet van maken helaas.  

 

al een leven lang zit ik bij KPN ENECO en Philips producten. Waarom oerdegelijke producten en service.

Nu bovenstaand verhaal bij KPN toestel 2 maanden oud 2 maal retour gestuurd rechtstreeks en via KPN 2 maal niet gerepareerd met de mededeling vochtschade geen garantie. Vandaag aardige mevrouw gesproken van KPN reparatie vertelde niets voor mij te kunnen. zij gaf mij ook het goed bedoelde advies ( en ik hoop dat zij hierdoor niet in de problemen komt) probeer het eens bij de Turk op de hoek zij kunnen meestal nog wat, uiteraard zonder garantie. Is dit voor mij een teken te stoppen met vaak dure producten met het idee dat service van een bedrijf als KPN altijd oké is. Jullie begrijpen hopelijk mijn frustratie je kan nergens met een terechte klacht aankloppen.

Reputatie 7
Badge +24

Wat versta je dan onder een terechte klacht? Ik lees hier dat er door 2 verschillende partijen vast is gesteld dat er vochtschade is in je toestel, dat valt simpelweg niet onder garantie. Overigens geldt dit bij alle provider die ik ken in Nederland wanneer je het toestel niet hebt verzekerd. Ik probeer graag mee te denken, echter kan ik in dit geval niets voor je betekenen. 

Er gaat toch iets niet goed als Dynafix nu al jarenlang vochtschades “constateert” terwijl er géén vochtschade is veroorzaakt door de gebruiker? Niet zo gek, want Dynafix presteert het ook onbeschadigde toestellen beschadigd terug te sturen aan klanten.

Ik heb het zelf ook meegemaakt: Een splinternieuw toestel, ‘s avonds direct uit de winkel (Albert Heijn) aan de lader, ‘s ochtends een knipperend scherm. Opgestuurd naar Dynafix: Vochtschade. Uiteraard niets betaald en koop ongedaan gemaakt. 

Als je alle verhalen op internet leest en ziet dat Dynafix zelfs al op TV is geweest door dit soort bedrog dan zou men toch óók bij KPN zich eens achter de oren moeten krabben? Het lijkt er nu op dat Dynafix gewoon zijn gang kan gaan, omdat er providers zijn zoals KPN die hun oordeel nog serieus nemen. Geef dat Dynafix toch een schop, er zijn toch wel méér van dit soort bedrijven?

De medewerkers van KPN hebben toch óók Google of kijken toch wel eens een consumentenprogramma?

@dikkedunya27 Ik zou hier zeker mee naar ConsuWijzer stappen, zij zijn bekend met deze praktijken van Dynafix.

Reputatie 7
Badge +24

@jlthkoch Ik zeg hier alleen dat dit door 2 partijen is geconstateerd. Over Dynafix kan ik niets zeggen, daar maken wij geen gebruik van en ze werken ook niet voor ons zover ik weet. Ik hecht wel waarde aan het feit dat de vochtschade ook door onze partij is geconstateerd, buiten Dynafix om. Daar vertrouw ik op.

 

Beste Alex_P KPN het gaat niet over het vervangen van een telefoon al dan niet door KPN geleverd. het gaat om een stukje recht van een burger (ik) die er van overtuigd is dat er niets raars is gebeurd met zijn net aangeschafte toestel. toestel 2 maal verstuurd voor reparatie en ontvangen met de zelfde mededeling zoals jou conclusie vochtschade niets aan te doen geen garantie. dan mijn vraag hoe komt er vochtschade in een vrijwel nieuw en nog puntgaaf toestel wat eigenlijk alleen binnenshuis gebruikt wordt. wel inmiddels moe van de discussie dus ik stop er mee. blijft alleen de teleurstelling in KPN en recht als burger. voor mij dus geen welles nietes spelletje meer jullie hebben gewonnen. maar uiteindelijk toch niet. 

Over Dynafix kan ik niets zeggen, daar maken wij geen gebruik van en ze werken ook niet voor ons zover ik weet. Ik hecht wel waarde aan het feit dat de vochtschade ook door onze partij is geconstateerd, buiten Dynafix om. Daar vertrouw ik op.

Maar ja, een collega van jou van de KPN-winkel in Dordrecht heeft het advies gegeven het toestel zelf op te sturen naar Samsung services. Vervolgens laat Samsung Services de “reparatie” uitvoeren door Dynafix, zo blijkt uit de foto.

Als Dynafix onbeschadigde toestellen met beschadigingen terug kan leveren aan klanten, is het dan vergezocht om op zijn minst te vermoeden dat men ook toestellen zónder vochtschade mét vochtschade terug kan leveren aan klanten? Het internet staat hier vol mee en ik heb zélf ook meegemaakt dat het bij Dynafix zo kan gaan.

@dikkedunya27 Je kunt hier stoppen met de discussie, maar ik zou hier zeker mee naar ConsuWijzer stappen. Daar hebben ze ervaring met dit soort zaken.

Reputatie 7
Badge +10

Over Dynafix kan ik niets zeggen, daar maken wij geen gebruik van en ze werken ook niet voor ons zover ik weet. Ik hecht wel waarde aan het feit dat de vochtschade ook door onze partij is geconstateerd, buiten Dynafix om. Daar vertrouw ik op.

Maar ja, een collega van jou van de KPN-winkel in Dordrecht heeft het advies gegeven het toestel zelf op te sturen naar Samsung services. Vervolgens laat Samsung Services de “reparatie” uitvoeren door Dynafix, zo blijkt uit de foto.

Als Dynafix onbeschadigde toestellen met beschadigingen terug kan leveren aan klanten, is het dan vergezocht om op zijn minst te vermoeden dat men ook toestellen zónder vochtschade mét vochtschade terug kan leveren aan klanten? Het internet staat hier vol mee en ik heb zélf ook meegemaakt dat het bij Dynafix zo kan gaan.

@dikkedunya27 Je kunt hier stoppen met de discussie, maar ik zou hier zeker mee naar ConsuWijzer stappen. Daar hebben ze ervaring met dit soort zaken.


Precies, de google hits vliegen je om de oren. 
*quote; Andere klachten over Dynafix gaan over het ‘verdwijnen’ van toestellen, of een toestel terugkrijgen dat nog veel meer beschadigd is dan voorheen.
Meer hier, https://www.emerce.nl/nieuws/honderden-klachten-reparatiebedrijf-dynafix

Wellicht interessant om door te lezen en toch stappen te ondernemen. 

Dank allemaal voor de goede tips. maar ik stop echt. koop wel een nieuw toestel bij een willekeurige winkel. zeer slechte ervaring met KPN ben ook niet van plan onaardig te doen tegen wie dan ook de teleurstelling blijft. Het is het niet waard om me op te winden voor zo'n gering bedrag.