Beantwoord

vragen over schadeclaim bij toestelverzekering

Beste KPN,

Ik heb gister mijn mobiel laten vallen en ben hiervoor verzekerd. Elke maand betaal ik 16,99 euro hiervoor. Nu heb ik een claim ingediend en ik word totaal niet op de hoogte gehouden van de volgende stappen. De claim is geaccepteerd maar ik krijg geen informatie over een link, alleen een claimnummer waar ik niets mee kan.

Vandaag ben ik door een klantenservice medewerker doorverbonden naar een gesloten schade afdeling, ‘zij kunnen u helpen met uw vragen’. Super handig dat alle werknemers zo goed geïnformeerd zijn. De vragen die ik nu dus nog heb en graag wil delen met andere mensen die hiervoor betalen en zich dit ook afvragen:

- kan de afleverplek van mijn vervangende toestel gewijzigd worden. Kan ik deze ophalen in de winkel? Of iemand anders laten tekenen? Krijg ik nog een tijd door i.p.v. alleen een dag?
- moet mn kapotte telefoon tegelijkertijd worden ingeleverd (dus moet ik een back up gemaakt hebben??)
- hoe lang duurt het gemiddeld om het scherm van een iPhone 10 telefoon te vervangen? Ik ga over 5 weken weg op reis en heb accessoires voor de reis gekocht die niet passen op het vervangende toestel (iPhone 8 ).. Anders stuur ik de telefoon niet op voor mn reis en cancel ik de claim.

Ik hoor graag!

Groet Marty

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 22 oktober 2018, 15:20

Goed om te horen dat het duidelijk is geworden. Is alles nu ook opgelost? Wat gek dat je die mail niet hebt gekregen, stond er iets fout?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Dag Marty. Wat enorm vervelend dat je hier zoveel onduidelijkheid over ervaart, dat is uiteraard totaal niet de bedoeling. De meeste antwoorden op je vragen lees je terug op deze pagina.

Daar staat onder andere dit: "Is je claim goedgekeurd op maandag tot en met vrijdag vóór 21.00 uur? Dan ontvang je direct de volgende dag eenzelfde type toestel. Je kunt je vervangende telefoon zowel thuis als op een andere gewenste locatie in Nederland laten bezorgen. Op zaterdag moet de claim vóór 18.00 uur zijn goedgekeurd om je toestel op maandag te ontvangen. Indien wij je niet hetzelfde type vervangend toestel kunnen toesturen, bieden wij je een ander merk, model of kleur toestel van gelijke waarde met gelijkwaardige eigenschappen en functionaliteiten."

Specifieke informatie over jouw situatie kan ik je niet geven: omdat dit een verzekeringskwestie is kun je het beste zelf navraag doen bij de Claimsdesk, waarmee de telefonische klantenservice je kan doorverbinden. Zij hebben jouw gegevens en kunnen vragen die specifiek over jouw situatie gaan beantwoorden.
Hi Bart,

Ik heb vanmorgen met de schade afdeling gebeld. Ik blijk een belangrijke mail niet te hebben gekregen.

Dank voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +17
Goed om te horen dat het duidelijk is geworden. Is alles nu ook opgelost? Wat gek dat je die mail niet hebt gekregen, stond er iets fout?

Reageer