Beantwoord

Wat is de status van mijn reparatie bij Teleplan?

  • 23 September 2020
  • 3 reacties
  • 134 keer bekeken

Hallo,

Ik ben al weken bezig om mijn nog geen jaar oude iPhone XR gemaakt te krijgen. Maar alles zit tegen. Het zou fijn zijn als KPN even de lead neemt zodat ik een tevreden klant blijf, want Teleplan reageert nergens op! Afgelopen vrijdag 17 sept. stuurde ik onderstaande mail. Vandaag, 23 sept. heb ik nog niets gehoord en bellen werkt niet, dat is een andere afdeling. De deadline van 2 okt. nadert dus ik wil graag een oplossing!

MAIL: 

“Vandaag gebeld met KPN : ik heb eind augustus deze gsm opgestuurd naar Teleplan, dat is gedaan vanuit KPN Winkel Eindhoven. Al vanaf het begin (aankoopdatum 25-9-2019) kunnen mensenm ij niet verstaan bij dit toestel. Ik heb verschillende hoesjes geprobeerd, updates gedaaid etc. Toen kwam Corona en is het even blijven liggen, ik werk naast mijn eigen bedrijf nog in de zorg dus had het druk 😉. Ik kon wel bellen met de luidspreker aan, dan verstaan mensen mij wel. 

Toen de gsm vanuit KPN naar Teleplan is verstuurd, kreeg ik hem via de post binnen 4 dagen weer terug met de mededeling dat er niets aan de hand was met het toestel. Geen defect gevonden. Ik heb het toestel weer gebruikt maar de klacht blijft. Bovendien deden de oortjes het ook gewoon nog steeds niet. Enfin. Terug naar de KPN winkel. Daar heb ik gevraagd of ik hem weer op kon sturen. Ze wilden dat wel voor me doen maar dat ging niet, het wachtwoord van het systeem van Teleplan was kwijt (?) en resetten kostte 24 uur. Ik de volgende dag terug, zelfde verhaal, was nog niet gelukt. Ik was vervolgens de dag erna toch in Maastricht dus deed daar een volgende poging (Eindhoven adviseerde me dat te proberen, als ik toch in Maastricht was). De KPN winkel in Maastricht gaf vervolgens aan dat ze dat liever niet deden, want als zij mijn toestel verstuurden dan was de kans groot dat het fout zou gaan en Teleplan hem niet naar mij thuis maar naar Maastricht zou verzenden. Niet handig, aangezien ik in Eindhoven woon. 

Terug naar de KPN winkel in Eindhoven dus. Waar het dus wéér niet lukte om in te loggen (!!!) en ik er weer voor niets stond. Ze hebben daar toen via Teleplan systeem iets ingevoerd en voor mij uitgeprint zodat ik het toestel zelf kan verzenden. In gebrekkig Nederlands welteverstaan, maar dat zag ik achteraf pas op het formulier 😞 Dat opsturen heb ik gisteren (17-9-2020) gedaan. En vandaag 18-09-2020 krijg ik al mail dat het toestel vervangen moet worden. Ik heb gebeld met Teleplan maar zij kunnen mij niet vertellen wát er met het toestel is. 

Ik vind het raar dat er eerst gezegd wordt dat er niets is, daarna zegt men ineens "dat het toestel vervangen moet worden" en dan wordt er ook nog aangegeven dat ik geen garantie er op heb. De garantie loopt tot 25 sept 2020 sowieso. KPN gaf nu aan dat het wellicht ligt aan een beschadiging van het toestel. Ik heb het toestel al die tijd keurig in een hoesje gehad. En geloof het of niet, toen ik hem eind augustus wilde verzenden, moest ik hem natuurlijk uit dat hoesje halen en toen is hij gevallen, er is toen een klein stukje glas uitgesprongen, geen barst maar een klein stukje, aan de zijkant. Dit heeft werkelijk NIETS te maken met de klacht, de microfoon of wat dan ook. Dus dáarom een toestel afkeuren lijkt me echt onzinnig en de meneer van KPN die ik sprak was het met me eens. 

Dit toestel is nog geen jaar oud, met zorg gebruikt en nu wordt er gezegd dat het omgeruild moet worden op eigen kosten ??? Ik wil graag van Teleplan weten WAT er met mijn toestel aan de hand is maar bovenal wil ik dat zij oog hebben voor de garantie en voor het feit dat de kleine beschadiging werkelijk helemaal niets te maken heeft met geluidsklachten die er al zijn vanaf het begin!!! Ik heb ook al eerder contact gehad met de klantenservice, in de lockdown periode, maar toen kon ik gewoonweg geen moment vinden om naar de winkel te gaan”. 

Ik ben al jaren klant bij KPN (mobiel én thuis, internet etc.) en hoop dan ook dat dit, in samenspraak met Teleplan, netjes wordt afgehandeld, want dit is gewoon echt een raar verloop van zaken.” 

Ik hoop van u te horen. 
 

Ik kreeg ook nog het advies van de KPN meneer om dan maar naar een Apple winkel te gaan  in Amsterdam, Den Haag of Haarlem. Ja, daar heb ik ook echt tijd voor, met 2 kleine kids en 2 banen én bovendien wil je daar in de brandhaard nu niet zijn!

Ik hoop op een oplossing!


 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 28 September 2020, 18:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Pleun1981, welkom op het forum! 
Inmiddels zijn we natuurlijk al even verder. Is er nog iets veranderd aan de situatie?
Helaas heb ook ik geen inzage in of invloed op het verlooop van de reparatie bij Teleplan.
Ik begrijp dat je ze al hebt geprobeerd te bellen, was dat op hun eigen nummer 0800 820000?
Mijn collega's bij 0800-0402 of 1200 hebben hier namelijk ook geen inzicht op.

 

edit: voortgang van je reparatie is te volgen op reparatie.kpn.com of https://www.e-repair.nl/ 

Hoi Thomas, nee nog geen oplossing helaas. Ik heb gebeld met teleplan op het nummer dat je geeft, maar dat is niet de juiste afdeling. Zij hebben er geen zicht op en de afdeling die dat wel heeft is niet telefonisch bereikbaar, enkel per mail. Balen dus, want het is nog steeds niet opgelost. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop dat je niet te lang meer op een reactie van ze hoeft te wachten. Ik bedenk me net dat je soms via hun andere ingang meer informatie kunt vinden over de reparatie. Dit gaat via https://www.e-repair.nl/